K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2014, 16:56   #1
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Må der indhentes 0plysninger under §17 anke ?

Hey der
Jeg søgte §17 på det foreliggende i 2012,og fik så afslag ,med den begrundelse,at arbejdsevnen ikke var dokumenteret tilstrækkeligt. Pensionsrådet vurderede at jeg skulle indstilles til udredning hos Socialmedicinsk Enhed på Bispebjerg Hospital.
Nå men det afslag er selvfølgelig anket til Ankestyrelsen,og der er ikke kommet svar fra Ankestyrelsen endnu. Nu mener min sagsbehandler så at jeg skal til den undersøgelse på Bispebjerg.
Jeg har så prøvet at forklare hende ,at der ikke må indhentes yderligere oplysninger til sagen,når det er en §17 på det foreliggende,men hun mener at det er nødvendigt for at komme videre.
Det er som om hun tager det for givet,at jeg ikke får medhold i Ankestyrelsen.
Kan jeg nægte at deltage i den undersøgelse på Arbejdsmedicinsk Enhed på Bispebjerg ?
Og hvem skal afholde transportudgifterne. Jeg har nedsat gangdistance på under 100 meter,med brug af hjælpemidler og indlagte pauser,så jeg kan ikke benytte offentlig transport
På forhånd tak
Med venlig hilsen og i al ydmyghed
/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:35   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det har vel heller ikke noget med anken at gøre, men som du selv skriver for at kunne komme videre med din sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 17:41   #3
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.810
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Vi har tidligere drøftet dette spørgsmål...

Kære Teletrold.

... i denne tråd:

http://www.k10.dk/showthread.php?t=25187

Mit råd er som følger:

Undersøg om din kommune har ansat en Borgerrådgiver og i så fald tager du omgående kontakt til denne.

Hvis ikke, så kontakter du DUKH, omgående.

Du kan i hele forløbet, også ved Ankestyrelsen, afleverer oplysninger til din sag.

Du nævner fysiske skader der bevirker at du har besvær med at færdes og du ikke kan bruge offentlige transportmidler.

Det din SB henviser dig til er sikkert Liason klinikken som vurderer det psykiske.

Hvis ikke du tidligere har haft psykiske diagnoser eller undersøgelser skal din SB passe på at din sag ikke bliver overbelyst. Dette drøfter du også med Borgerrådgiveren og/eller DUKH.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-02-2014, 22:46   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis nu du får afslag af Ankestyrelsen, så er du lige vidt men har brugt mange måneder på ingen ting. du kan godt sige nej til den undersøgelse og vente.
men din sag kan udmærket komme videre mens du venter på svar.
så din sagsbehandler har ret i der godt må indhentes flere oplysninger og nye undersøgelser
men disse oplysninger vil så ikke på virke din anke sag, men indgå i dit videre forløb hvis du får afslag af Ankestyrelsen

er det kommunen der vil have dig til den undersøgelse, eller er det anbefalet af din læger
stor forskel

jeg kan ikke benytte offentlig transport
du kan få kørsel frem og tilbage med vognmand
det kan de hjælpe med på Bispebjerg Hospital.

Sidst redigeret af MTVRV1; 03-02-2014 kl. 22:51.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 00:07   #5
Teletrold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2008
Lokation: jeg er fra havnen
Indlæg: 88
Styrke: 16
Teletrold er ny på vejen
Tak for de gode svar.
Men det handler om,at der står i henvisningen,at det er for udarbejdelse af en speciallægeerklæring i forbindelse med førtidspension, Og dem ligger der jo en del af i sagen i forvejen. Jeg har været i fleksjob siden 2004.

Og det er den komunale sagsbehandler der har pålagt mig det,og ikke egen læge.

/steff
Teletrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 01:27   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din klagesag i Ankestyrelsen har IKKE opsættende virkning.

Det betyder at du er til rådighed for div, altså at kommunen arbejder videre med din sag.

Det er kun til egen fordel, at din sag således ikke sættes istå.

Der kan efterfølgende, starte en ny ansøgning om førtidspension, med de nye oplysninger, alternativt kan du forsøge at eftersende nye oplysninger til Ankestyrelsen.

Vedr. Transport, bør du kunne få FULD dækning til bedst egnede transportmiddel via §82 stk 4.(LAB)pga din funktionsnedsættelse..

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 08:42   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er til din fordel at der arbejdes videre med din sag i tilfælde af afslag.

Da min første anke kørte skete der intet i et år, og da jeg fik afslag, tog det så lige halvandet år at få hentet de ting der var nødvendige for at søge igen.

Hvis kommunen havde fortsat udredningen istedet for at vente, havde jeg sparet et år..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension