K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2012, 12:07   #1
TrineMK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2011
Lokation: Guldborgsund kommune.
Indlæg: 9
Styrke: 0
TrineMK er ny på vejen
Invalidpension

Hej Alle zusammen

Er der mon nogen der kan hjælpe mig med invalidpension igennem forsikringsselskab ?

Hvad ved i om det ?
Jeg er diagnoseret med en masse psykiske sygdomme, som også sætter en stopper for min eksistens på arbejdsmarked ..
Jeg er udlært frisør, men søger nu FP, kommunen har indstillet mig til den og de mente sagen lå lige til højrebenet, men som alle FP sager i denne tid, blev den afvist i ydelsen ... 2 gange ! Og nu ligger den så hos BAN.
Men så fik jeg pludselig læst lidt om invalidepension - hvem kan få det ? Mine læge papir siger : At min arbejdsevne er varigt ophævet i ethvert erhverv.. (noget i den dur) ..

Nogle erfaringer ??

Kh. En frustreret Trine .. (hvis man dog bare snart kunne få ro.. suk)
TrineMK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 12:36   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal have en forsikring

du kan gå ind på pension info og logge på med nemid
https://www.pensionsinfo.dk/Borgerse...velkommen.html


men hvis du ikke har noget fra et tidligere arbejde som du foresat har indbetalt til
eller du har tegnet en privat mod tab af erhvervsevne
så kan du ikke få noget ud over den offentlig pension hvis ban giver medhold
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 13:32   #3
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 15
SanneHansen er ny på vejen
Jeg er blevet tilkendt førtidspension pr. 1. oktober 2012.

I den forbindelse er jeg pt ved at ansøge om invalidepension gennem min egen pensionskasse. I den periode, hvor jeg var sygemeldt med løn, da indbetalte min arbejdsgiver fortsat til denne pensionskasse. De de tre måneder, hvor jeg modtog sygedagpenge imens min sag om førtidspension blev behandlet ( Man må åbenart ikke indstilles til førtidspension imens man fortsat er sygemeldt med løn) Da var det et krav, at jeg selv fortsatte indbetalinger for at være berettiget til:

1. En en invalidesum. Altså et skattefrit engangsbeløb.
2. En invalidepension, - altså en månedlig udbetaling fra nu og frem til min alderspension.
3. Præmiefritagelse på inbetalingerne til min alderspension.

Ved min pensionskasse er det således et krav, at man selv skal indbetale til sine forsikringer, hvis ikke en arbejdsgiver gør det.

Ved mit forsikringsselskab er det desuden et krav, at man er tilkendt offentligt førtidspension for at kunne modtage den månedlige ydelse samt også de andre ting. ( Dog kan man modtage det halve beløb af engangsbeløbet, hvis man tilkendes flex eller revalidering varende over et år.

Jeg ved ikke, om du overhovedet blev klogere af mit indlæg på, om du evt kan have noget at hente ved din pensionskasse.

Men som en anden skriver, så giver pensionsinfo et godt personligt overblik.
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 09:57   #4
TrineMK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2011
Lokation: Guldborgsund kommune.
Indlæg: 9
Styrke: 0
TrineMK er ny på vejen
Tusind tak for jeres feedback

Jeg prøvede at logge in på linket, men der er jeg ihvertfald ikke dække ved tabt erhvervs evne.
Men jeg tænkte også mere på igennem min ulykkes forsikring i GF, der står Invaliditetssum .. Men har jeg forstået det rigtigt, der skal jeg have fået min FP før jeg kan søge om det ? eller ? For selvom de ikke giver mig medhold i BAN, så har jeg jo lægepapir på at jeg har tabt erhvervs evnen fuldstændig ..
Jeg har vist tabt troen på at få den FP efterhånden, men håbet er jeg NØDT til at have, for at holde mig oppe ..
Men vi føler vi er nødt til at tænke kreativt efterhånden hvordan vi så kan leve uden at skulle gå på kompromis med vores drømme, om at blive gift, spare op, købe hus osv. osv. .. Men hvis man skal have en FP før man kan få en evt. invaliditetssum, ja så ka det jo være lige gyldigt :/

Kh. Trine

Hov... og STORT tillykke SanneHansen med pensionen, sikke en lettelse det må ha været !
TrineMK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:01   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja hvis dit tab af erhvervsevne er pga en ulykke, kan en ulykkesforsikring være relevant.
Se din police.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 12:48   #6
TrineMK
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2011
Lokation: Guldborgsund kommune.
Indlæg: 9
Styrke: 0
TrineMK er ny på vejen
Det er ikke ved ulykke.. Det er psykisk sygdom ?
Så gælder den måske ikke ??

Jeg får ikke det vilde ud af at læse hvad det dækker over og ikke, er nok nødt til at kontakte dem - men tænkte det godt kunne være nogle havde nogle erfaringer
TrineMK er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 13:53   #7
SanneHansen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2010
Indlæg: 134
Styrke: 15
SanneHansen er ny på vejen
Via vores ulykkesforsikring kan jeg søge om og ser det ud til, at jeg er berettiget til et beløb for kritisk sygdom. Dette beløb har netop ikke noget at gøre med,a t jeg er tildelt offentlig førtidspension. - Så måske den kan være relevant for dig. Sygdommen skal dog fremgå af deres liste. Min sygdom er fysisk, så jeg aner ikke, om der også står anført nogle psykiske sygdomme på den liste. Jeg kan bare huske, at der stod scelrose, poliomyelitis, dokumenterede gener efter hjerne,- eller hjernehindebetændelse.... m.fl.

Invalidesummen og invalidepensionen skal man via mit være tildelt offentlig førtidspension for at være berettiget til. ( Som tidligere skrevet, så er man i mit vist berettiget til et mindre beløb, hvis man er tildelt flex eller revalidering)

Men prøv at forehøre dig om muligheden for kronisk sygdom både gennem din ulykkesforsikring OG gennem din egen pensionskasse, hvis du er gyldigt medlem i en sådan.

- Og så håber jeg selvfølgelig ikke, at du mister modet. Det kan lade sig gøre, at få tildelt en førtidspension. God bedring.

Jeg håber, at I får jeres drømme for fremtiden opfyldt:-)
SanneHansen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension