K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2011, 14:22   #1
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Nedsættelse af timetal i flexjob

Nu nærmer tiden sig, hvor jeg skal have nyt møde med jobkonsulenten, og jeg kan godt mærke, at jeg allerede nu begynder at få det værre psykisk.

Siden jeg blev tilkendt fleksjob okt. 2003 har jeg arbejdet 20 t ugentligt. Og aldrig haft kontakt til kommunen, udover at vi har udfyldt de berømte opfølgningsark.
Gennem længere tid fik jeg det værre både psykisk og fysisk (havde bl.a. ofte migræne), og i samråd med min chef fik vi kommunen kaldt til møde som blev afholdt midt i januar.

Resultatet blev at jeg" midlertidig fik lov" til at gå ned på 16 t med en ugentlig fridag (onsdag) og hvor HAR det bare være godt for mig og min familie.

Det har hjulpet, så jeg næsten er sluppet af med min migræne (helt slippe af med det kan jeg nok aldrig) men hyppigheden er nu, så jeg kan leve med det - men det har også givet mig mere overskud psykisk.

Jeg har brug for et godt råd til, hvordan jeg skal takle ham jobkonsulenten. Jeg har brug for at ordningen med en ugentlig fridag og 16 timer bliver gjort permanent.

Jeg har opbakning af både min chef og min læge (herunder anbefalede neurologen mig også, at det ville være godt for mig med en ugentlig fridag mth. min migræne), da for meget pres og stress nemt udløser anfald.

Hvor meget kan kommunen forlange i forhold til at gå ned i tid? Jobkonsulenten mente jo at det var mange timer at gå ned på een gang, men det er jo også fordi, jeg trak det ud for længe, inden jeg bad om hjælp.

Skal der ny ressourceprofil til? Eller er det nok, at de kontakter min læge og får en udtalelse der fra?

Undskyld at det blev sådan en lang smørre - jeg håber, der er nogen, som vil kommentere på det alligevel - det har jeg hårdt brug for.
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2011, 15:13   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære fruJohnny
Citat:
Jeg har brug for et godt råd til, hvordan jeg skal takle ham jobkonsulenten. Jeg har brug for at ordningen med en ugentlig fridag og 16 timer bliver gjort permanent.

Jeg har opbakning af både min chef og min læge (herunder anbefalede neurologen mig også, at det ville være godt for mig med en ugentlig fridag mth. min migræne), da for meget pres og stress nemt udløser anfald.
Hvis din arbejdsgiver gerne vil beholde dig med samme tilskud fra kommunen
selv om du går ned i tid, bør jobkonsulenten da også støtte det !
Så jeg synes du skal tage det helt roligt, og da du har chef og læge bag dig,
bør det kun være en formsag at du fremover er noteret til 16 timer pr. uge.

Dejligt at have en chef, der bakker op !
Glæd dig over det !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 14:47   #3
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Jeg er også utrolig glad for at have en så sød og forstående chef, men det er jo desværre ikke hende, som kan bevillige, at jeg kan få lov til at gå ned på 16 timer fast. Jeg skal joogså have jobkonsulenten overbevist først, at det er nødvendigt, at jeg skal gå ned i tid.

Hvor meget kan kommunen forlange? Jeg tænker på ny ressourceprofil, udtalelse fra lægen osv.???

Jeg har altid hadet det som pesten, når jeg skal til møde med kommunen. Havde i forløbet, inden jeg blev godkendt til flex flere forskellige sagsbehandlere. Og jeg er nok heller ikke alene om at føle, at man hver gang bliver mistænkeliggjort af den person, som man sidder overfor. Og det sidder desværre stadig i mig.
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 15:16   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fruJohnny Se meddelelser
Jeg har altid hadet det som pesten, når jeg skal til møde med kommunen. Havde i forløbet, inden jeg blev godkendt til flex flere forskellige sagsbehandlere. Og jeg er nok heller ikke alene om at føle, at man hver gang bliver mistænkeliggjort af den person, som man sidder overfor. Og det sidder desværre stadig i mig.
Den kender de fleste af os vist.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 15:43   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
sådan har vi det alle sammen, når man har været i systemet 3 år eller mere
nogen får det sikkert efter et halvt år
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 16:03   #6
gitte kirk
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2010
Lokation: ringkøbing/skjern
Indlæg: 52
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
gitte kirk er ny på vejen
tror også man skal være gjort ag et specielt stof får ikke få følelsen af at være mistænkt.....
Men du har lægens ord.....altid rart med opbakning og jeg tror ikke jobkonsulenten laver vrøvl, du har jo passet jobbet og når din chef gerne vil beholde dig på 16 timer så burde det være en win-win for alle.....held og lykke
gitte kirk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 20:56   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
sådan har vi det alle sammen, når man har været i systemet 3 år eller mere
nogen får det sikkert efter et halvt år
Så er der jo ikke noget at sige til, at jeg føler mig særligt hårdt ramt, efter at have kæmpet i 15 år.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 08:04   #8
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Jeg er også utrolig glad for at have en så sød og forstående chef, men det er jo desværre ikke hende, som kan bevillige, at jeg kan få lov til at gå ned på 16 timer fast. Jeg skal joogså have jobkonsulenten overbevist først, at det er nødvendigt, at jeg skal gå ned i tid.

Hvor meget kan kommunen forlange? Jeg tænker på ny ressourceprofil, udtalelse fra lægen osv.???
Kære fruJohnny

Hvis din arbejdsgiver har fået 1/2 refusion gennem perioden med de 20 timer,
så er det rigtigt at jobkonsulenten skal godkende 16 timer,
da refusionen til arbejdsgiver fremover skal op på 2/3.

Hvis refusionen hele tiden har været på 2/3, "koster" det ikke kommunen noget,
hvis de 16 timer gøres permanent.

Ressourceprofilen skal opdateres hver gang der er grund dertil.

Det bør derfor noteres i den, at du har haft denne midlertidige ugentlige fridag,
med gavnlig effekt på dit helbred og livskvalitet.

Måske vil kommunen bede om en statusattest fra egen læge.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 15:22   #9
fruJohnny
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
fruJohnny er ny på vejen
Min arbejdsgiver har hele tiden fået 2/3 i refusion. Så der skulle ikke være noget problem der - men selv jobkonsulenten følte jeg - sad og mistænkte mig!!!

Da min chef og jeg til sidste møde sagde, at jeg var nødt til at gå ned i tid, for at komme et øget sygefravær i forkøbet, var jobkonsulentens ord (til min chef) om hun godt var klar over, at de jo får refusion fra første sygedag. Som om jeg "bare" skal melde mig syg!!!

Vi ved jo alle godt, hvad der kan ske, hvis man får for mange sygedage. Så risikerer man jo bare at få en fyreseddel. Min chef sagde også til mig bagefter, at hun syntes, det var en mærkelig udmelding. Som om jeg bare skal melde mig syg...
fruJohnny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2011, 23:52   #10
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Det skal nok gå.

Jeg kan ligge genkende til meget af det du skriver,jeg hader nemlig os som bare pesten de der møder,jeg har været i systemet i 12 år og blev godkendt til flexjob i 2002 på 25 timer,jeg er så senere begyndt at døje med min psyke hvilket har gjordt at jeg er hoppet ned på 20 timer først i en prøveperiode og det har bare givet mig så meget ro og overskud til at få min hverdag til og hænge sammen der hjemme,men min jobkonsulent var sku ikke med på ideen til at starte med jeg var for ung og ja alt det bavl hun lukkede ud,men her har jeg heldigvis også en utrolig god arbejdsgiver samt læge som bakker mig op,så nu er jeg ansat på 20 timer om ugen hvilket bare har hjulpet mig så meget.

Pøj pøj
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedsættelse af revalidering ? FrkSilverfox Alt det andet 9 03-02-2012 10:23
Nedsættelse af timetale fruJohnny Spørgsmål ang fleksjob 8 24-02-2011 09:59
højste timetal i flexjob she Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 18-11-2010 16:57
flexjob, 14/månedsløn, timetal ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 16 20-01-2010 23:14
Nedsættelse Bente Knudsen Dit og Dat 2 30-04-2007 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension