K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-10-2010, 22:38   #1
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Kontanthjælp som flexer?

Jeg fik lige at vide i dag, at man kun kan være arbejdsløs flekser i 2½ år på normal ledighedsydelse eller hvad det hedder. arbejdsløshedshalløj - så kommer man automatisk på kontanthjælp- er det rigtigt?? Og er der regler for hvor meget man må have i formue som flexer??

Sidst redigeret af Chin; 28-10-2010 kl. 22:43.
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 22:49   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
så skal der være kommet ny regler indefor de sidste par uger for ledighed ydelse beholder du intil arbejde og hvis de 59 år menerj eg det er men efter 18 md skal de kigge om man stadig er flexjob eller skla fp osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 22:52   #3
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
hmm

men kan de så smide en af flex efter18 måneder? og vurdere man kan arbejde fuldtid eller noget? bare for at stramme den
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2010, 22:57   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
men kan de så smide en af flex efter18 måneder? og vurdere man kan arbejde fuldtid eller noget? bare for at stramme den
Nej det må de ikke. Revurderingen går kun ud på, at de skal undersøge om betingelserne fortsat er opfyldt. De skal bla. redegøre, om der skal påbegyndes en førtidspensionssag....
Jeg mener, det ville være groft, hvis de smider en fleksjobber ud.... Men det må kun blive, hvis fleksjobberen jo pludselig er blevet rask alligevel... så ville jeg dog forstå, at de "annullerer" bevillingen.

Hvis en sagsbehandler siger dit og dat, at man får mindre i ledighedsydelse eller man får kontanthjælp senere, så sørg for at at de viser dig, hvor det står i loven..... Ellers har de misforstået noget.... De kan sige noget, som ikke passer jo....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 07:23   #5
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja sørg for at få alt på skrigt loven osv mange gange får piben en anden lyd men ja mange sige de en ting osv de glemme også så vi skla holde dem i ørene så de huske godt jeg ikke er sagsbehandler alt de man skla huske osv
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 07:29   #6
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 16
PiaCP er ny på vejen
Hyber - no way José den der skal du altså ikke finde dig i.

Som skrevet står...så må/skal/har de pligt til at revurdere om du er i den rigtige "pulje" efter 18 mdr. ...men smide dig på kontanthjælp må/skal/kan de sq ikke.

De søger og (finder - tror de) veje til at få de der bonusser i deres løn for at få folk UD af systemet!

KÆMP - vis dem at du kender lovgivningen!
Mener jeg har set den der paragraf herinde..engang ellers sød på flex - så kommer den helt sikkert op!

Go weekend til dig :-)
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 08:50   #7
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 15
Peppe er ny på vejen
Citat:
Hvor længe kan der udbetales ledighedsydelse?
Udgangspunktet er, at der ikke er en grænse for, hvor længe en person kan modtage ledighedsydelse. Dette gælder dog ikke personer over 60 år, idet en person, der er fyldt 60 år, højst kan modtage ledighedsydelse i sammenlagt seks måneder efter det fyldte 60. år, også selvom de er ledige fra ustøttet beskæftigelse.

Kommunen mister retten til statsrefusion, når den i 18 måneder inden for 24 måneder har udbetalt ledighedsydelse, særlig ydelse, kontant- og starthjælp til en person, der er visiteret til fleksjob. Kommunen kan modtage refusion fra staten igen, når personen efterfølgende har været i fleksjob i mindst ni måneder inden for 18 måneder.
Citat:
Revisitation
Når en person har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for en periode på 18 måneder, skal kommunen genvurdere, om den pågældende person fortsat er til rådighed for fleksjob. Det vil sige, at kommunen på ny skal vurdere pågældendes arbejdsevne og tage stilling til, om der evt. skal gives et andet tilbud end fleksjob. Denne revurdering skal ske hver gang, personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder, hvor personen har modtaget ledighedsydelse under barsel, tæller ikke med.

I forbindelse med genvurderingen af personens arbejdsevne skal kommunen anvende tilbuddene efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats fx praktik i en virksomhed. Som grundlag for vurderingen skal kommunen udarbejde:

* En redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

* I samarbejde med personen skal der udarbejdes en redegørelse for personens ressourcer og mulighederne for at anvende og udvikle dem. Redegørelsen skal indeholde personens egen opfattelse af situationen.

* En redegørelse for, hvorfor personens arbejdsevne fortsat er varigt begrænset.

* En redegørelse for, at der er set nærmere på, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension.

I den periode, hvor kommunen genvurderer arbejdsevnen i forhold til berettigelsen til fleksjob, bevarer personen retten til ledighedsydelse. Personen bevarer også ledighedsydelsen, mens kommunen undersøger, om vedkommende opfylder betingelserne for at få førtidspension. Ledighedsydelsen skal dog tilbagebetales, hvis der senere udbetales førtidspension for den samme periode.Hvis kommunen ikke opfylder sin forpligtelse til at foretage revurdering, får kommunen ikke refusion fra staten for udgiften til ledighedsydelse, særlig ydelse, kontanthjælp eller starthjælp i 36 måneder.
En ordentlig smørre, men sådan er det jo med regler!
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2010, 12:29   #8
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 19
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
Jeg fik lige at vide i dag, at man kun kan være arbejdsløs flekser i 2½ år på normal ledighedsydelse eller hvad det hedder. arbejdsløshedshalløj - så kommer man automatisk på kontanthjælp- er det rigtigt?? Og er der regler for hvor meget man må have i formue som flexer??
Det med 2½ år begransning det lige det jeg kan være bange for,hvis flexer skal vare i akasse .

Jeg fik også afvide af en jobkonsulent engang at jeg jo ikke kunne gå på ledighedsydelse i alevighed - man bliver sku helt rystet for hvad er der så når der ikke er job at tage.

Så forstår du bliver bekymret,men der er ikke lavet noget om ,endnu.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 04:41   #9
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hypermobil Se meddelelser
men kan de så smide en af flex efter18 måneder? og vurdere man kan arbejde fuldtid eller noget? bare for at stramme den
For at drille vil jeg sige ja !
Men det er med baggrund i at alle, der er godkendt til fleksjob, hvad enten de er i job eller ej, skal vurderes løbende !
Jeg bliver vurderet hvert år, i det job jeg er i, hvis kommunen husker det.
Sidst ringede hun og spurgte mig om der var noget galt og jeg sagde nej, og så sagde hun at jeg kunne give min arbejdsgiver besked om at hvis hun ikke hørte fra dem, fortsatte vi bare.

Noget af en slap opfølgning, men den er da strammet op til i år, nu har de sendt en A4 siden hvor vi skal sætte 5 X
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 04:49   #10
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
For at understrege !

Man ryger ikke på kontanthjælp selvom man efter 2½ år, eller 19 år ikke har fået et fleksjob !
Ledighed hvor der udbetales ledighedsydelse kan ikke sidestilles med medlemsskab af A-kasse. Og har i modsætning til A-kassen ingen fast afgrænsning, men er underlagt en løbende vurdering.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
0 flexer nielsen69 Spørgsmål ang fleksjob 2 22-08-2012 12:43
aktivering sm flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 13 23-03-2011 11:56
arbejdsløs flexer Chin Spørgsmål ang fleksjob 4 22-01-2011 14:42
Flexer I Job Chin Spørgsmål ang fleksjob 6 17-05-2010 13:43
Flexer på 3. år laicapigen Din historie 7 16-02-2008 01:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension