K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-08-2010, 14:17   #1
CharlotteV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
CharlotteV er ny på vejen
sygedagpenge stop

Navnet er Charlotte er en 45 årig kvinde
har i mange år haft depressioner fået en masse forskelligt medicin for dette og lige meget har det hjulpet mig
jeg skal kort fortælle lidt om mig selv
jeg er incest offer blev misbrugt af min far fra jeg var 6 til jeg var 14 det var fuldbyrdigt
jeg er opvokset med en masse svigt tæsk børnehjem osv
jeg har som voksen begravet to små børn

mit forløb som det ser ud den dag er at jeg efter længre varende sygsom først pga opsygning af blære siden voldsom depression
nu sidder i den stilling at jeg er blevet smidt ud af systemet på 31-7-10 det vil sige ud til ingenting da jeg ikke kan melde mig rask så jeg kan få dagpenge og ej heller bistandhjælp da jeg er gift


jeg har siden start af min sygmelding blevet kastet rundt til divers kursuser som jobcentret har ment var gode for mig

det først gik ud på at skulle lære dig selv at kende og til det var der tilknyttet en pykoterupuetog en fys kursus skulle vare 8 uger
jeg fik det dårliger og dårliger da der blev åbnet op for mange af de ting fra min barndom og havede svært ved at tackle det og da kursus var slut sad jeg tilbage med et åben sår som der ikke havede været tid til at lukke med for igen på det kursus

min eneste mulighed var så at tage forbindelse til en pykolog som jeg går hos stadigvæk
siden blev jeg så fra jocentrets side endt ud i endnu et kursus denne gang skulle jeg var aktiv i 8 uger 3 gange om ugen .dog den ene dag hvor der var en underviser der satte os ind i at miditere og det var bestemt en svær ting med min tankemylder i hovedet men jeg fulgte dette kursus de dage jeg skulle dels for samværdet med ligestillede men fik ikke noget ud af det ophold

efter endt kursus følte jeg så igen at jeg bare skulle placeres et sted så blev sendt på et kursus yderliger denne gang i et der skulle vare 4 uger og med fem dage om ugen
jeg modsatte mig ikke dette men forklarede dem at jeg havede meget svært ved at være afsted så mange timer om ugen fordi jeg havede det skidt

men jeg fulgte det så godt jeg kunne det skal dertil siges at jobcentret åbenbart ikke havede styr på ret meget for første dag vi mødte op var der 3 tilmeldte hvilket er lidt til grin

men igen så kan man intet stille op de havede bestemt men det mest latterlige var dog at da jeg møder anden dag er det kun mig der dukker op og så en undervise og sådan stod det så på resten af denne første uge
de fik dog så fundet ud af at slå to hold sammen da der ej var ret mange på hold to
men igen det hold vi blev slået sammen med mødte så kun to gange om ugen og igen så var man overladt til sig selv med en underviser de dage hvor man var der ene -kursus gik bl ud på at lave gruppe arbejde være aktiv med de andre og skal da godt nok indrømme er lidt svært når man er ene mødt op

da dette kursu så endelig sluttede besluttede jobcenter at jeg skulle ud i noget virksomheds praktik hvilket jeg også meget gerne ville for der kunne jeg da se en mening med det hele

jeg var glad for stedet men min krop den begyndte nu at sige stop på alle tænkelige moder havede simpelhen ondt over alt og det var meget svært for mig at passe det job jeg nu en gang var blevet så glad for

jeg var der de timer jeg skulle og skulle stige med 3-4 timer om ugen
men efter 4 uger var jeg nået op på små 20 timer og der kunne kroppen ikke mere men igen så mødte jeg op
og så alle sikkert godt ved så bliver man ringet ned og bombaderet med brev hele tiden fra jovcentret og blev da også ringet op af sagsbehandler som jeg fortalte jeg var glad for stedet men havede svært ved at klare alle de timer
svaret til det var så jamen så stopper vi praktikken hvis du ikke kan passe det for så er der andre der har mere brug for pladsen en du har
og så var det igen ud til ingen ting


nu skal jeg lige skynde mig at sige at jeg igennem hele dette her forløb har gået til lægen pykolog og her til slut hos en pykiater som har stillet en diganose på mig der hedder adhd

jeg afventer en undersøgelse på at finde ud af om jeg har fibromyalgi det skal jeg her sidst i denne månede

ja og nu står jeg så her i ingemands land jeg har ikke noget forsørgelse grundlag længre og ja de vil jo gerne man bliver rask men skal sq indrømme bliver man ikke af at være i det system jeg er kun blevet mere syg

jeg har fagforeningen med i dette her og vi vil nu forsøge at anke sagen men hvad det ender med ved jeg ej
CharlotteV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 14:56   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sikke dog en trist livsbagage du bærer rundt på! Hvor er det synd du har skulle alt det igennem

Fremover, må du altså ikke 'tvinge' dig selv til mere end din krop og psyke tillader! Grunden er, at du derved kommer til at give et helt forkert billede af din reelle arbejdsevne, hvilket kommunen vil blive VED at hænge sig i...

Kan du ikke, jamen så kan du ikke, og så takker du farvel og går hjem!

Du må virkelig passe på dig selv, for som du sikkert har bemærket mht systemet, så er der ingen andre der gør det. Det er kun DIG der ved hvordan du har det, og hvad du kan holde til, så være yderst lydhør overfor kroppens signaler!

Skriv dagbog når du er ude i noget, ikke noget vildt detaljeret men noget om hvordan du har sovet, hvordan du er våget, hvad du evt tager af smertestillende, hvordan turen går ind til det sted du skal være på osv...almindelige små noter om din dagligdag og hvordan de hele påvirker dig!
Dagbogen kan sendes til sagsbehandleren og vedlægges sagen.

Hold kontakt til din læge, læg kortene på bordet. Får du tilbud om noget du ikke kan magte, så kan din læge sygemelde dig, eller skrive sit besyv med om sagen, så du bliver skånet mest muligt i DIN egen interesse.

Og ellers vil jeg da bare byde dig velkommen til, samtidig med at jeg håber du kan få udredt om du har fib eller ej.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 15:44   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Med den baggrund du her beskriver er der dælme da ikke noget at sige til, at du har det skidt (mildest talt).

Umiddelbart synes jeg det lyder som om, at jobcentret ikke helt har gjort hvad de skulle i din sag, men da jeg ikke er meget inde i de regler vil jeg nøjes med at byde dig velkommen, og håbe der kommer nogen på banen med mere indsigt i de regler.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 19:46   #4
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Kære Charlotte,

Hvad er begrundelsen til at du bliver "smidt" ud af sygedagpenge ????

Hvor længe har du været herpå, der er vel forlængelses muligheder ?

Det er med at handle og få din fagforening til at hjælpe dig hermed først med en klage til kommunen og hvis denne ikke giver sdp. tilbage, så beskæftigelses ankenævnet og ellers ankestyrelsen.

Som Helene siger så er det meget vigtigt at du får sat stop klodserne i langt tidligere end der hvor det går galt og du må hjem på sofaen i flere timer. Du må få din læge til at sygemelde dig fra de nuværende aktiverings tiltag hvis det er nødvendigt. Jeg formoder også at du har en psykiater tilknyttet, hvad siger han ?

Hvad går du selv efter ? Fleksjob eller førtidspension ? Du er nødt til at være ærlig overfor dig selv, det ved du godt.

Jeg gik efter fleksjob, for det tænkte jeg at det kunne jeg da "sagtens" klarer, jeg blev klogere og går nu efter pension, men jeg arbejder hverdag med mig selv om ikke at overskride mine egne grænser. Det bliver de min 3 -4 gange om dagen, men ikke så drastisk som tidligere da jeg var på arbejdsmarkedet eller i arbejdsprøvning.

Glæder mig til at høre fra dig.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:12   #5
CharlotteV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
CharlotteV er ny på vejen
Hej EE
jeg har været sygmeldt 52 uger og begrundelsen er at min egen læge ikke kunne sætte en tid på hvonår han mente jeg var rask nok til at kunne varetage et job og så er det de siger så er der ingen forlængelse muligheder
jeg går efter at kunne få et flexjob hvor jeg kan være der i de 20 timer jeg magter alt efter hvad og hvor det er selvfølgelig
jeg er udannet ssh,er

og ja skal lære at sætte mine egne grænser det er jeg helt klar over men det er desværre en af de ting jeg er så dårlig til og det koster mig dyrt til tider men igen har aldrig kunne sige fra uden der var store koncekvenser ved dette

og så skal jeg skynde mig at sige har sendt denne her side med sygdagpenge stop til min sagsbehandler på Foa for der er ganske vist ret mange ting jobcentret ikke har tilbudt mig inden de smed mig ud til ingenting

og er i gang med at anke sagen

men jeg takker for dine søde ord
knus
Charlotte
CharlotteV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:14   #6
CharlotteV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
CharlotteV er ny på vejen
Hej Vovse
mange tak for dine ord og ja jobcentret har vist lige glemt at følge regler 100%

takker for velkomsten
knus
Charlotte
CharlotteV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:17   #7
CharlotteV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
CharlotteV er ny på vejen
Hej Helene
tak for dine ord og ja kan bare give dig helt ret i det du beskriver om mig er så dårlig til at mærke efter i mig selv er desværre alt for vandt til at gøre hvad der bliver sagt og opdager det alt for sent

men takker for tilbage meldingen

knus fra
Charlotte

ps skal nok skrive her inde hvordan sagen forløber fremover
CharlotteV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:29   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Charlotte,

Husk kun at skrive 1 indlæg til os alle 3 Web flejner hvis man ikke kobler indlæggene sammen, det kan du evt. efter flg. gøre i "rediger".

Hvad laver din læge også når han siger at han ikke ved hvornår du er klar ?? Jeg håber at både han og du kender reglerne for forlængelse af sygedagpenge, de er refereret på forsiden af K10!!.

Hvad lavede du før ? Var du på kontant hjælp eller arbejdede ? Er du klar til et fleksjob hvor du skal arbejde min. 20 timer om ugen, hver dag i årevis ? Husk at være opmærksom på om du kan klarer det du bliver sat for i en evt. arbejdsprøvning. På min profil kan du læse om vejen til af erkendelse om hvad man reelt kan klarer, det er meget mindre en man ofte tror.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 20:58   #9
CharlotteV
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-07 2010
Indlæg: 10
Styrke: 14
CharlotteV er ny på vejen
EE
okay sorry sorr mange gange skal forsøge at huske det
og nej vi var ikke bekendt med de regler men er vi nu tro mig og nej var ikke i arbejde var arbejdsløs efter jeg måtte sige mit job op som ssh,er jeg magtede det ikke længere
CharlotteV er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-08-2010, 21:03   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Charlotte, hvad er ssh ? Jeg røg selv ud af sygedagpenge i 2007, da en psykiater konkluderede at jeg ikke måtte arbejdsprøves.

Jeg fik ikke klaget godt nok, da jeg troede at man skulle være syg for at få sygedagpenge og det skal man IKKE. Man skal medvirke til afklaring og få afklarende diagnoser der konstatere en retvisende fremtid. Paspå og hold fast i dem der kan hjælpe dig. Her 3 år efter får jeg stadig intet fra kommunen da jeg ikke er berettiget til kontant hjælp, jeg går efter ftp. for jeg kan intet og sigter blot efter at være mor for mine børn som pt. bor fast hos deres far.

Vær ikke naiv, men betænksom.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stop af sygedagpenge stjerne10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 03-06-2013 21:15
Stop af sygedagpenge Patte85 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 14-12-2011 00:00
Sygedagpenge stop jetterk Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 20-07-2011 10:25
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
sygedagpenge stop lilleper Alt det andet 16 13-06-2010 22:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension