K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-02-2009, 13:10   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation pas på

faldt lige over dette link til firmaet INTEGRO:

http://www.integro-cortex.dk/page22.html


Konsortiet IntegroCortex råder over et lejemål på 1800 m2, beliggende på adressen: Kigkurren 8 M, 2300 København.


Konsortiet IntegroCortex`s mission er, at tage opkvalificeringen til arbejdsmarkedet, af matchgruppe 4 og 5, helt ud i virksomhederne. Kort fortalt vil vi gøre dette ved benyttelsen af enkle arbejdsmarkedsrettede metoder.

.............Forløbet består af en individuel visitationssamtale - i overensstemmelse med LAB kap. 10, § 32,
stk. 1.
Samtalen tager udgangspunkt i en dialogguide, som er bygget op efter ”De 5 opmærksomhedspunkter”.
Herudover vurderes borger i vores kan/vil-værktøj, hvor kompetencer og vilje til at bevæge sig
mod arbejdsmarkedet vurderes...hmmmmmmmm......-hedder dette mon ikke en rp?

-har kun en ting at sige om dette: pas på og husk jeres rettigheder.
har absolut intet positivt at sige om dem.

men gå selv ind og læs mere om dem og tænkte at det måske var relevant for jer der bor i kbh´s området at vide lidt om.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 03-02-2009 kl. 13:17.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 16:08   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det lyder kynisk.

Man skal SELV betale, hvis man skal til begravelse. Det er altså barske løjer.

At blive trukket i starthjælp.... HORRIBELT!!!!

Citat:
Borgeren kan godt få fri til at klare personlige ting så som begravelse, børnefødselsdag etc., men skal selv betale for dagen.
Citat:
Ved motivation forstås viljen til at gøre det, der skal til, for at få
beskæftigelse.
http://www.integro-cortex.dk/Motivat...e%20-%20IC.pdf

Ja, det betyder, at man skal sige JA til ALT, ellers fratages man sin ydelse.

Citat:
Du vil arbejde hver dag fra kl .9.00
til kl. 14.00 med jobsøgning og undervisning om arbejdsmarkedet
Det er match 5, som afklares til fleksjob eller førtidspension. Gad vide, hvor mange der kan magte at være der fra 9-14.

Det er jo BUNKEAFKLARING af borgerne... i STRID med retssikkerheden, som mange steder understreger, at afgørelser SKAL være INDIVIDUELLE.

Og så denne LATTERLIGE bemærkning.

De skriver gud hjælpe mig, at borgere, som ER I ARBEJDE, men er sygemeldte, "skal lære at begå sig på en arbejdsplads". Hvad f.... tænker de på? Skal sygemeldte virkelig beskæftiges med noget så latterligt og totalt meningsløst tidsspilde?

Og Jobsøgning?! Nogle sygemeldte HAR et job.

De nye sygedagpengelov siger, at sygemeldte skal "aktiveres"... også dem, der er i arbejde.

Citat:
Når borgeren er afklaret i forhold til helbred, skånehensyn, motivation mv., går jobsøgningen i gang
på JOBkontoret - det arbejdende værksted, hvorfra der søges job. Vores primære mål er her at få
den ledige til at skabe en jobsøgningshverdag, der ligner hverdagen på en arbejdsplads – og således
”øve” sig på indgå i en jobsituation.
http://www.integro-cortex.dk/Sygedag...e%20-%20IC.pdf

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 21:35   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, PRÆCIS -du var ikke lang tid om at lugte lunten

hvorfor jeg også lige fandt at trække dette firma frem er, som du nok kan fornemme, at en af deres sagsbehandlere var min mand i kløerne på.

iflg denne medarbejder var de indlejet som 3 aktør i forhold til kommunens jobcenter/sagsbehandler dvs først den kommunale sagsbehandler, dernæst en anden aktør NAESBORG AKTIESELSKAB som havde indlejet INTEGRO til at udfærdige en rp!

VEL AT MÆRKE UDEN AT GIVE MIN MAND BESKED!

jo, det var bestemt en oplevelse at møde denne "konsulent"

ville ikke ved mødet tilkende hvem man var, løj om hvad evt oplysninger skulle bruges til(rp), blev mere end grov i sin mund da vi tlf fortalte at hun havde pligt til at godkende og sende referat til min mands partsrep, ja,nægtede simpelthen og prikken over iét var da 2 aktør Naesborg så ringede til min mand og skældte ham ud som et andet skolebarn, da han ikke var mødt op til aftalte tid for praktik, forsøgte at omgå faglige rettigheder(man nægtede ham mundtligt at have mulighed for at evt have sin rep fra fagforeningen med eller i det mindste give ham en chance for at kontakte dem inden) osv osv ......

Se iøvrigt også min anden tråd, såkaldt praktik aftale, hvorfor mon der tydeligt står at man ikke hører under den sædvanlige lovgivning!

jeg har aldrig i alle mine leveår oplevet noget lign så derfor min advarsel:
SKRIV INTET UNDER OG HOLD FAST PÅ JERES RETTIGHEDER.

HUSK at selv om i ikke er indmeldt i en fagforening så HAR I RET til at have en faglig rep indover på netop dette overenskomst område, DET ER JERES LOVMÆSSIGE RET.

undskyld, hvis jeg er lidt "agressiv" i min markedsføring, men af skade bliver man klog og hvis jeg kan hindre blot en stakkel i at møde disse mennesker, ja så kan jeg kun blive glad.

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-02-2009, 23:44   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sad lige og tænkte på , er det kun match 4 og 5 ? er det kun kontanthjælsmodtager, sygdagpengemodtager eller er det også flekser , for det virker da dybt godnat jeg har godt læst den vanvittige nye trepartsaftale men alligevel er det nu ikke at hoppe rundt i lidt for optimistiske sko at tro at man nu fordi man bliver enige om det på "højt" plan ja så kan alle pludseligt klare alt og pift alt sygdom og smerte er væk ....

Det er sq helt gak det her ....

hvis man læser http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/...0129/index.htm

Så står der bla

Citat:
Det kan i øvrigt oplyses, at der i den netop vedtagne handlingsplan for nedbringelse af sygefraværet åbnes op for, at sygedagpengemodtagere og personer på ledighedsydelse kan få beskæftigelsesrettede tilbud efter lov om aktiv beskæftigelsespolitik, ligesom der bliver adgang til mentorordninger. Formålet er at indtænke et beskæftigelsesperspektiv og en indsats for personer med helbredsproblemer frem for at lade dem gå på passiv forsørgelse.
Jamen det skal nok bliver rigtig sjovt at være syg og flekser i dagens Danmark læse hele linket fra folketinget og se Hjortens for ham selv klare svar , manden er binde gal ..
  Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 00:32   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Måske dette firma skal afklare de 1700 som var nævnt i pressen, som fortsat er på kontanthjælp, uden afklaring?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2009, 10:17   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""Vi stiller krav, men gør det anerkendende og respektfuldt.""

Skriver de sørme, og jojo, det er da respektfuldt at kræve penge for en fridag til begravelse
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension