K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-04-2013, 09:09   #31
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Svarede Han? Nej, men det kan man vel heller ikke forvente.


Til Borgmester Hans Jørgensen. Broby den 24-03-2013

Mit navn er Svend Ove Mouritzen xxxxxx-

5672 Broby
Jeg tillader mig at skrive til dig, fordi jeg er blevet uretfærdigt behandlet.
Jeg vil ikke trætte dig specifikt med mit sygeforløb, men den dårlige sagsbehandling jeg har ved Job-centeret i Ringe.
Mit sygeforløb har været i gang i 3 år. Opstarten var fin, og naiv som jeg var, troede jeg at jeg var i de bedste hænder for afklaring af min sygdom. Men – men - men sådan går det ikke.
Jeg er 57 år, opdraget til at opføre mig ordentligt, og sørge for mit eget liv. Blev desværre syg, og er efterfølgende blevet mødt med mistro, nedgørelse, ja sågar blevet kaldt fyldt med løgn.
Jeg har gennem hele forløbet, deltaget aktivt, ja gjort hvad man har bedt mig om. Jeg har utallige gange selv henvendt mig til sagsbehandlere, om hvad jeg kunne gøre, om der var mangler osv. Har fået svaret rolig nu, der er styr på det. Til slut i min sygedagpengeperiode, får jeg så at vide, desværre vi kan ikke nå at gøre din sag færdig, men du kan da søge kontanthjælp.
Ja, jeg var stadig syg, men syntes ikke det var særlig flatterende at komme på kontanthjælp, så i samråd med sagsbehandler – fagforening, og firma t jeg har været til arbejdsprøvning i, kunne jeg fortsætte de få timer jeg kunne arbejde, og så få løn for det. Det var et frygteligt ½ år, men i troen på at man sideløbende arbejdede på min afklaring, blev jeg ved. Jeg vil lige nævne at det ½ år ikke gjorde mit helbred bedre, tværtimod. Sove og arbejde 2 timer stort set ikke andet i 6 måneder. Skæbnen ville så at jeg, sammen med alle andre blev fyret grundet ingen ordre, og opdager så til min bestyrtelse, at job - centeret intet havde foretaget sig i de 6 måneder, for nu var jeg jo selvforsørgende.
Intet kunne være mere forkert, for det første er jeg jo ikke raskmeldt, vi levede på en sten for at prøve at få enderne til at nå sammen, med troen på at min sag kørte, holdte mig i gang. I den periode har vi fået opbrugt alle reserver man har haft opbygget i gennem livet, og nu er alt væk. Jeg har fået afslag på pension, grundet manglende arbejdsprøvning, fuldkommen uforståeligt, den er veldokumenteret, og fyldt med dagbogsberetninger, om hvordan mine dage var.
Så jeg har brugt ½ år på arbejdsprøvning. SPILDT
Prøvede ½ år at klare mig uden K.H. SPILDT
Nu gør man så det, at man starter mig op i en ny sygesag helt fra O. Ja jeg har sågar været til det første obligatoriske møde med ret og pligt, ja det var jeg også for 3 år siden.
Nu er det så sådan, at ved at bruge 3 år, ja det er ikke en skrivefejl, 3år på ingenting, ligger mit/vores liv i ruiner. Mit forsørgelsesgrundlag er så lille, at intet hænger sammen.
Vi har hus som er sat til salg for 4 år siden, ingen køber, faste udgifter overstiger langt indtægterne og vi har i årevis levet på en sten.
Jeg har spurgt, og spurgt om råd på job -centeret, men ingen svar.
Så nu spørger jeg dig med håb om svar.
Skal huset bare på tvangsaktion?
Hvis ja, hvordan får vi så et sted at bo?
Hvis nej, hvordan får jeg Hjælp?
Jeg har den fulde forståelse for, at sygesager skal undersøges for, hvad der er op og ned. Men 3 år, det er ikke godt nok, ja og jeg er jo ikke udredt så jeg aner ikke hvor enden er.
Jeg har på ingen måde været skyld i dette til nu lange forløb, og får også svaret fra job -centeret, at det er godt nok skidt, og man kan godt se jeg har et problem, men ingen løsninger.
Problemet er jo for mig, at disse mennesker, som har sovet i timen, dem er det fuldstændig omkostningsfrit for, men jeg står med aben, uden mulig forsørgelse.
Nå men hvad så, jeg et alm. Menneske uden andre problemer, end at min krop har givet op, med store daglige problemer til følge. Svaret jeg får på det er, at da vi ikke kan se problemet, såsom hvis jeg havde mistet en arm, så må du jo være psykisk syg i hovedet, og løsningen er en mentor, og buddistisk mindfullness.
Hvor Herre Bevares.
Hvis man mener i kommunen, at det er sådan vi gør det, hvad tror man så det gør ved et menneske der ikke har til dagen og vejen, og regningerne hober sig op?
Det ved jeg, man bliver fuldstændig ødelagt.
Med håbet om at du i det mindste vil svare
Mvh S.Mouritzen.

Ps. Jeg har vedhæftet det brev jeg har skrevet til jobcenterchefen.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2013, 12:59   #32
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Din historie påvirker mig meget og jeg synes det er forfærdeligt for dig. Må jeg spørge om du har benyttet Enhedslistens to valgmuligheder for at få bistand, eller har du droppet det i din kaotiske situation.
Som jeg ser det, har du brug for andre, der kan overtage for dig og hvor du ikke både skal kalkulere med din vrede og din mistro til de mennesker du troede ville hjælpe. Situationen er blevet uoverskuelig for dig og så er det svært at forblive konstruktiv i din tankegang.

Håber alt det bedste for dig!
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 08:09   #33
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Bruno.
Nej jeg brugte ikke linket til EH, magtede simpelt hen ikke flere svar som sådan er det jo, og der er mange ligesom dig. Du har nok ret med hensyn til hjælp udefra, for må nok indrømme at mit syn på systemet kan ligge på et lille sted. Det er så lidt uoverskueligt,fordi det koster penge, og det er jo unægtelig ikke dem man har flest af, men nu må vi se.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 08:53   #34
Bruno
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 57
Styrke: 12
Bruno er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Bruno.
Nej jeg brugte ikke linket til EH, magtede simpelt hen ikke flere svar som sådan er det jo, og der er mange ligesom dig. Du har nok ret med hensyn til hjælp udefra, for må nok indrømme at mit syn på systemet kan ligge på et lille sted. Det er så lidt uoverskueligt,fordi det koster penge, og det er jo unægtelig ikke dem man har flest af, men nu må vi se.
Jeg synes du skal gøre det. Fandt dette: http://www.dr.dk/tips-fra-dr/tips-og...retshjaelp.htm. Håber du vil bruge det, så du kan komme videre.
Solen skinner i dag - måske rammer den første stråle dig i løbet af dagen.
mvh
Bruno er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 21:14   #35
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Tak for det Bruno. Ja jeg må se at få et overblik, for oven over alting stråler moder sol.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 10:58   #36
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Først ønskes en oprigtig god Jul til alle her, på trods af forskellige fortrædligheder.

Jeg har lige her før Jul fået tilkendt førtidspension, så glæden er stor, men glæden bliver undertrykt af at så mange stadig hænger i systemet med den grimme uvished om fremtiden.

Jeg var "kun" i systemet i ca 3,5 år, andre har et meget længere forløb, med de ar på sjælen det giver. Jeg bliver ikke den samme som jeg var da jeg startede, med den naive tro at nu var der nogen der hjalp mig, men møde kun besværligheder og mistro.
Jeg vil til min dages ende støtte og tale de syges sag.

God Jul
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 11:18   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.810
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tillykke Uffo og Glædelig Jul til dig..

.. med håbet om at du stadig vil dukke op her på K10 og hjælpe til, med din store erfaring, som du desværre har høstet på den hårde måde.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 11:55   #38
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af uffo Se meddelelser
Jeg var "kun" i systemet i ca 3,5 år, andre har et meget længere forløb, med de ar på sjælen det giver. Jeg bliver ikke den samme som jeg var da jeg startede, med den naive tro at nu var der nogen der hjalp mig, men møde kun besværligheder og mistro.
Jeg vil til min dages ende støtte og tale de syges sag.

God Jul
Sådan tror jeg, at mange af os har det, uanset hvor længe vi har kæmpet med systemet.

Også god jul til dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2013, 14:16   #39
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Tillykke Uffo. Glædelig Jul til dig og din familie.

Ud fra dit indlæg i april og til nu er der jo sket en milepæl i din sag.
Det er tydeligt, at se der noteres i sygedagpengesagerne "tilbage til ordinært arbejde", selv om man er på randen af en pension, til forvirring og stor utryghed for menigmand!
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Som arbejdsgiver og flexjob Abraxus Dit og Dat 10 23-09-2013 22:56
momsregistreret arbejdsgiver spritta Spørgsmål ang fleksjob 4 20-09-2013 15:44
Lønnen fra arbejdsgiver venterogventer Spørgsmål ang fleksjob 1 13-08-2013 19:30
kontakt til arbejdsgiver ene Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2013 15:34
Må min arbejdsgiver det???? Zastrow Spørgsmål ang fleksjob 4 29-11-2011 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension