K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-12-2010, 10:02   #31
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Så blev mit eks. med skat faktisk aktuelt her til morgen:

Politiken har d.d. flg. overskrift:

"Hundredevis af skattesnydere fældet - kun ni er straffet

Det har været stort set omkostningsfrit for de skattesnydere, der er blevet afsløret i at have unddraget skatter for en halv milliard kroner i myndighedernes højtprofilerede kontrolprojekt Credit Card, skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

Et forsvindende lille antal er blevet straffet. Resten har kunnet nøjes med at betale den unddragne skat tilbage, viser avisens kortlægning af straffeopgøret efter projektet, og resultatet chokerer flere eksperter.

»Vi taler om en undersøgelse, der går på, at folk besidder konti i udlandet, som de ikke har selvangivet. Det er uforståeligt, at det kaster så få sager af sig«, siger tidligere formand for Ligningsrådet Ole Bjørn til Jyllands-Posten.

Problemer med mere end hvert andet kort
Myndighederne har under kontrolprojektet kigget nærmere på udenlandske kreditkort med et unaturligt stort forbrug i Danmark.

Mere end hvert andet kort afslørede sorte penge, og Skat har rejst knap 400 sager, der vil indbringe statskassen en halv milliard kroner i unddragne skatter.

Skattesnydere kan straffes med tillægsbøde eller fængsel, hvis der er handlet groft uagtsomt eller forsætligt. Skat har selv i et vist omfang mulighed for at udskrive administrative bøder, mens grovere sager overdrages til politiet.

Der kommer ikke flere politianmeldelser
258 sager er afsluttet, og den foreløbige status er, at 29 sager er meldt til politiet. Heraf har politiet indtil videre opgivet 15, og fire sager er afsluttet med bøde eller fængselsstraf. Desuden har Skat givet fem administrative bøder.

Kun ni er altså indtil videre blevet straffet, og de resterende sager er så fremskredne, at der ifølge Skat ikke kommer flere politianmeldelser.

»Det sender et uheldigt signal til borgerne om, at det ikke er så farligt at snyde i skat«, siger skatteprofessor Aage Michelsen fra Aarhus Universitet til Jyllands-Posten.

ritzau " (min understregning)

Jeg må derfor udlede flg.: at der er forskel på folk, selvom alle burde være lige for loven. Der er store strømme i DK, hvem man mener, der skal køres hezt på og hvem, man behandler mere lemfældigt. Måske hænger det sammen m. VKO kernevælgere findes i skattesnydgruppen!

Skatteministeren udtaler i TV2 her til morgen, at fokus jo heller ikke har været på, at få straffet disse mennesker.

Sidst redigeret af gunvor; 29-12-2010 kl. 10:04. Årsag: Skatteministerudtalelse
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 14:28   #32
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg ved ikke, om jeg misforstår noget i denne tråd, men jeg forstår ikke, hvis nogen kan have noget som helst imod, at snyd afsløres. Jeg synes, det er godt, der kommer en kontrolfunktion, både i forhold til rejsende og i alle andre forhold, bla enlige mødre, modtagere af privat hjemmehjælp mv.
Det har jeg overhovedet ikke noget imod, tværtimod hilser jeg det velkommen, så vores allesammens skattepenge bliver brugt fornuftigt.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 19:25   #33
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
I så fald har jeg også misforstået denne tråd....

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg ved ikke, om jeg misforstår noget i denne tråd, men jeg forstår ikke, hvis nogen kan have noget som helst imod, at snyd afsløres. Jeg synes, det er godt, der kommer en kontrolfunktion, både i forhold til rejsende og i alle andre forhold, bla enlige mødre, modtagere af privat hjemmehjælp mv.
Det har jeg overhovedet ikke noget imod, tværtimod hilser jeg det velkommen, så vores allesammens skattepenge bliver brugt fornuftigt.
Vi kan vel kun allesammen være interesserede i at snyd, bedrag og svindel afskaffes. Netop af hensyn til vores allesammens skattepenge...

Jeg gider i hvert fald ikke knokle for at nogen sidder og lukrerer på samfundet (og dermed mine skattekroner). Det er slet ikke fair....
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 19:57   #34
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Indvandrerpolitikken drukner alt andet

Citat:
Oprindeligt indsendt af gh72 Se meddelelser
Jeg ved ikke, om jeg misforstår noget i denne tråd, men jeg forstår ikke, hvis nogen kan have noget som helst imod, at snyd afsløres. Jeg synes, det er godt, der kommer en kontrolfunktion, både i forhold til rejsende og i alle andre forhold...............
Meeeeen, det er Indvandrerpolitikken som drukner alt det andet.................
http://politiken.dk/politik/ECE11540...ner-alt-andet/

Sidst redigeret af Karo; 29-12-2010 kl. 20:00.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:09   #35
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Og hvorfor mon lige den gør det?????

Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Meeeeen, det er Indvandrerpolitikken som drukner alt det andet.................
http://politiken.dk/politik/ECE11540...ner-alt-andet/
Der har jo været en del "afsløringer" hen ad vejen. Så mon ikke årsagen skal findes der...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:13   #36
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Meeeeen, det er Indvandrerpolitikken som drukner alt det andet.................
http://politiken.dk/politik/ECE11540...ner-alt-andet/
hvad har det med social snyd af gøre
alle som snyder skal betale ved kasse et
eller ligefrem i fængsel efter min mening
det så lige er indvandere som laver social snyd, gør kke sagen bedre
at snyde det land man er kommet til, men moralen er nok ikke så stor i de lande de kommer fra

Sidst redigeret af MTVRV1; 29-12-2010 kl. 20:25.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:28   #37
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
Der har jo været en del "afsløringer" hen ad vejen. Så mon ikke årsagen skal findes der...
Netop!, både årsagen og løsningen skal findes i p o l i t i k . (globalt )
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:46   #38
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Tak, for linket, Karo.

Hermed pluk fra artiklen:

"1. viceborgmester i Herning, Birgit Jonassen, forlader fra 1. januar Dansk Folkeparti og bliver løsgænger.

»Jeg synes, det er skammeligt, at vi har en god socialpolitik, der drukner i, at det altid drejer sig om flygtninge og indvandrere«, siger Birgit Jonassen.

»Jeg brænder for social- og sundhedspolitikken og synes ikke, DF er det samme parti mere. Vil man tale familiepolitik, bliver det altid ført over på flygtninge og indvandrere. Vi skal have en stram politik, men vi har de flygtninge og indvandrere, vi har, og vi skal altså også sørge for at få dem integreret ordentligt«.

I november forlod et af Dansk Folkepartis byrådsmedlemmer i Albertslund også partiet, efter at Pia Kjærsgaard havde foreslået at forbyde paraboler i Danmark.

»Jeg kan ikke se mig selv i et samfund, hvor magthavere bestemmer, hvad jeg ser af nyheder«, sagde Henrik Soloy.

I februar forlod byrådsmedlem Jan Sohn fra Holbæk Dansk Folkeparti efter folketingsmedlem Jesper Langballes udtalelser om muslimske mænd, der ifølge Langballe slår deres døtre ihjel og vender det blinde øje til onklernes voldtægt."
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 20:58   #39
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
En meget "normal" form for social synd blandt kontanthjælpsmodtager da jeg var ung, var omkring feriepenge. Men jeg er ikke i tvivl om at socialcenterne, godt var klar over denne "synd" og man så igennem fingerne med det, fordi de 2000 kr. kunne man godt se at man kunne have brug for. Men det var også dengang en kontanthjælpsmodtager var hvid.

Og NEJ jeg gå ikke ind for social synd.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2010, 21:09   #40
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Der er vel nærmest ingen som går ind for snyd.. det som er galt her er jo at de som snyder i skat ingen særlig straf får. men dem som snyder i kontanthjælp eller med en nogengange tiltrængt ferie bliver straffet hårdt hvis man ser økonomisk på det.. altså for den enkelte.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
program om sociale bedragere Mileo Politik og Samfund 204 27-04-2013 19:37
Program om sociale bedragere - Del 2 Abraxus Politik og Samfund 22 26-01-2013 18:41
Skal jagte sociale bedragere i udlandet Vej86 Politik og Samfund 30 19-07-2011 12:41
De største sociale bedragere er.........surprise: PiaCP Politik og Samfund 5 09-04-2011 10:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension