K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-08-2008, 13:31   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Fleksjobbere - står man udenfor fællesskabet..

Jeg har talt med to som ER i fleksjob, og begge to fortæller at de ikke føler sig specielt velkomne blandt kolleager. Den ene har sågar fået kastet i hovedet ,,du arbejder jo kun 3 timer og får den samme løn som os der pukler i 8...hvad får dig til at tro vi er lige''.
Den anden melder om lignende 'mobberier'....og begge føler sig udenfor.
Den ene arbejder på et hospital, og den anden i en fritidsordning. De har selv skaffet fleksjobbet.
Da der Feks var strejke i institutionerne spurgte de hende om hun ikke også var for syg til at strejke, og den anden fik næsten samme besked, da der blev strejket på hospitalet.

Bliver man set ned på nogen steder, eller er der tale om to gennemgående uheldige medarbejdere?

Hvis der virkelig Er sådan en problematik, så synes jeg jo nok at det var noget der skulle ses nærmere på.
For ikke blot kan det være svært at finde jobbet, men efterfølgende kan man blive nødt til at opgive jobbet pga kulde fra de øvrige kollegaer. Det er jo horribelt....

Hende der arbejder i institutionen siger, at hun har haft det svært de gange hun har fået fleksjobs. Der var kun et godt sted, og det var der hun havde været ansat FØR fleksbevillingen og som efterfølgende tog hende tilbage som flekser. Desværre lukkede firmaet.

Har i haft gode erfaringer??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 14:02   #2
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 17
perbeer er ny på vejen
Jeg er ny i denne flex-job verden (startede 26/5-08), men kender ikke til nogen af de problemer du nævner. Tværtimod, så synes de at det er godt, at man har den mulighed, når nu man ikke kan klare 8 timer dagligt.
Jeg fandt selv jobbet og det er et sted hvor jeg tidligere har arbejdet, så jeg kender jo de fleste rigtigt godt. Jeg var også i arbejdsprøvning samme sted.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 15:32   #3
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hvis I møder den slags som fleks, skåne eller som helt almindeligt ansat, så læs denne her og lad evt. et eksemplar gå til tillidsrepræsentanten. Det er nøjagtigt det jeg var udsat for i lang, lang tid, resultatet er jeg er nu førtidspensionist bl.a. fordi jeg udviklede en psykisk lidelse af det ....

http://www.arbejdsmiljoeportal.dk/gr...ng_chikane.pdf

Det her er en af hovedårsagerne til de mange stress og arbejdsmiljø betingede sygedage regeringen sådan jamrer over, vil man ændre på det er det HER man skal starte.

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 30-08-2008 kl. 15:37.
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 20:28   #4
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej Neurosmølf!

Det var da pudsigt, at du lige fandt den fra HK der vedrører organisationer.......... Det er en hård branche........ hvor mange går ned med stress.... Nedskæringer - fusioner m.v. Hvis bare fagbevægelsen ville kigge lidt ind ad også. Det kunne være noget SÅ dejligt!

Mange venlige hilsner

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 21:12   #5
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Det var ikke spor pudsigt, linket fik jeg fra min psykiater , fordi han beskrev min situation som et skoleeksempel på det der beskrives i pjecen, han har også draget paralleller til nogle enkeltsituationer jeg havnede i som værende meget lig Stasi bearbejdningsmetoder. Dog skete alt dette i et "normalt" fuldtidsarbejde.
Jeg havde god gavn af Dansk Metal både som bisiddere og afdelingens socialrådgiver, det var bl. a. dem der opdagede flere lovbrud i min sagsbehandling .... Det betyder ikke at det ikke også kunne forekomme der.
Men pjecen gælder alle organisationer, ikke kun store, og mobberiet foregår selv på små arbejdspladser, det værste man kan gøre er at sige "det kan da ikke ske her", men får man en kollega til at føle sig ked af det og såret for at hævde sig selv, er man allerede igang ...

mvh Nøvsen

Sidst redigeret af Neurosmølf; 30-08-2008 kl. 21:55. Årsag: tilføjelse for afvæbnende udsagn og forståelsens skyld
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 21:27   #6
Dorthe 1971
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Dorthe 1971s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2008
Lokation: Vestjylland
Indlæg: 48
Styrke: 16
Dorthe 1971 er ny på vejen
Hejsa

Jeg har hørt om flere der har været udsat for noget lignende, og jeg synes det er skræmmende.

For mit eget vedkommende er det ikke tilfældet, jeg er respekteret på lige fod med de andre. Det skyldes måske at jeg er på kontoret hos de fysioterapeuter der behandler mig.

Jeg behøves såmænd ikke en gang fortælle dem hvordan jeg har det for de kan se det og tager hensyn til det uden at sige noget

Det er jo fedt at være et sted hvor de har forstand på bla. min diagnose CP og jeg tror det er medvirkende til at de respektere mig som den jeg er, og jeg er aldrig blevet "trådt på" fordi jeg "kun" er der 4 timer hver dag

Knus

Dorthe
Dorthe 1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 23:21   #7
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg kender en i flexjob som har mødt samme indstilling fra kollegaer som ikke kunne forstå hun kunne deltage i julefrokost og weekend seminar når hun kun kunne arbejde 4 timer pr.dag ellers.. og chefen i afdelingen sagde at hendes fornemmeste opgave altså chefen var at få flexjobberen op på fuld tid..
heldigvis fik flexjobberen og sagsbehandleren i jobcenteret fortalt dem hvordan landet lå når man er blevet bevilliget flexjob.
så jeg tror det er almindeligt at kollegaer er misundelige fordi de jo ikke ser hvordan flexeren har det efter arbejdstid, og de aner ikke hvordan det er at have smerter hver evige eneste dag.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 00:31   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er vigtigt i sådanne tilfælde at skrive jobdagbog til dokumentation hvis man ikke kan holde det ud mere, lige som det er vigtigt at man kontakter sin kommune og fortæller både sagsbehandler og jobkonsulenten om arbejdsvilkår (gerne med konkrete eksempler ) man skal også huske at man skal gå til sin fagforening med det , sådan at de kan være med indeover, problemet er jo at man kan blive så syg af det at man er nød til at sygemelde sig og det er jo ikke sådan at kommunen tager ens ord for gode vare ...

Så det er vigtig at sige fra når det sker men at det overhovdet kan ske viser lidt om det rummelige arbejdsmarked .

Jeg har også prøvet det på mit arbejde det var det fedste job til at starte med men udviklede sig til at flekser ikke måtte holde pauser sammen med nogen, vi måtte ikke ryge sammen vi måtte ikke spise sammen og vi måtte ikke gå ind på hinanden kontorer og lukke dørene så chefen ikke kunne høre os og hvad vi snakkede om , da vi sendte bud efter jobkonsulent for at få rettet op på det fik vi beskeden at det var pga bemandingen ved telefonerne, men sjovt nok så måtte de ordinære godt holde pause sammen , det var godt nok problematisk , den arbejdsplads har i dag ingen flekser ...

jeg var den første der stoppede (fik et føl på tværs over for min chef den dag i dag er der ingen der ved om jeg sagde op eller blev fyret he he ) men jeg havde ingen problemer med kommunen omkring det for jeg kunne dokumentere hele vejen igennem at jeg havde prøvet at løse problemet og at jeg havde prøvet at få kommunen til at tage affære forgævs ...

Da en af de andre flekser fik nok og hun blev fyret ved jeg fra en af de andre kollegaer at der kom et skrig inden fra personalerummet og hun nærmest kom dansende ud for så lykkelig var hun over sin fyreseddel ... men det mest utrolige var at efter alt det her , så vedblev kommunen at sende andre flekser derned , heldigvis er der ikke nogen der har sagt ja til at blive alle prøver at komme væk med det samme når praktikken er startet .. så de har gavn af praktikken ...

så helt klart ... sørg for dokumentation kontakt kommune og fagforening , spil den sikkert og prøv at gøre noget selv for at bedre det ..

men sørgeligt at det skal være sådan det er det sq .-..
  Besvar med citat
Gammel 31-08-2008, 21:47   #9
dalidali
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 24-11 2007
Indlæg: 23
Styrke: 17
dalidali er ny på vejen
Uha Heidjen, det har jeg oplevet 4 ud af de 5 steder jeg har været i fleksjob. Der er blevet sagt direkte til mig, at det var utrolig at jeg havde krav på samme løn som de andre, og ikke sygedagpenge. Jeg har oplevet en arbejdsgiver, der kastede i hovedet på mig, at min timeløn var sådan og sådan, udregnet efter de 16 timer jeg arbejdede i ugen - hvilket jo klart giver en høj timeløn, men jo egentlig ikke har noget med virkeligheden at gøre.. Jeg har oplevet kollegher sige, "ja nu går du jo hjem og hygger dig, og vi andre skal til at have travelt... og jeg kunne blive ved. Det har taget ret hårdt på min psyke de sidste 8 år, men jeg er kommet ret langt med at prøve at være "ligeglad", og har også sommetider brugt energi på at forklare mig, men er nået til nu, at jeg bare siger "hvis vi kunne bytte - så siger du bare til".. Jeg får din raske ryg, og du kan gå nu...

Men kan man ikke tænke, at det er folks uvidenhed, der påvirker de dumme kommentarer, så er det bare kanon svært at klare det..

Jeg har så været så heldig, (og fornuftig :-) at sige op et sted, hvor der var meget lidt forståelse for situationen, og startede nyt job 1. aug, hvor de kender ordningen, og hvor der er yderligere en i fleksjob, og det virker meget lovende..

Så det bedste råd jeg kan give er, at er man ansat et sted, hvor folk syntes man er "heldig", så søg noget andet hurtigst muligt...

Hilsen dalidali
__________________
Hvis verden er sand, er der en grund til, at ting ser ud, som de gør
dalidali er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2008, 07:44   #10
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Øv vhvor er det kedelig og sørgelig læsning, men kan kun tilslutte mig de fleste.

Jeg har også været ude for en arbejdsgiver der gik og regnede min timeløn ud og sagde du kan da godt blive bar elidt ekstra, med den gode løn jeg giver dig. (Mindsteløn selvfølgelig ikke over) Og man føler sig presset nogle gange til at blive, men jeg holdt fast, hvilket kunne irritere de andre kollegaer nogle gange.

Lone
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Året da fællesskabet smuldrede Abraxus Politik og Samfund 15 17-12-2012 23:15
Bo udenfor EU elmaro Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 11-12-2012 18:08
Bekymringer over fællesskabet Webmaster Politik og Samfund 12 19-11-2012 01:48
FOA dropper forhandlings-fællesskabet buster Politik og Samfund 0 15-11-2010 20:14
Fællesskabet..... annette Dit og Dat 2 10-02-2007 22:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension