K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2008, 18:45   #1
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
HK kontigent fuldtidsmedlem?

Da jeg for nylig meldte mig ind i HK, har de regnet mig ud for at være fuldtidsmedlem, selvom jeg er fleksjobber og arbejder kun 17½ timer ugentligt.
De siger, jeg skal betale som fuldtid, da jeg får løn til 37 timer.

Kan det være rigtigt??

Der er et eller andet med at de går efter suppl. fra det offentlige.
Jeg har sagt til dem, at der hvor jeg arbejder kun får suppl. fra det offentlige til 19,5 timer (37t minus 17,5 timer).

Er nogen mere inde i reglerne end mig?

Nogen som forstår nedenstående regel fra HK (som jeg fandt på HKs hjemmeside) bedre end mig?


Kontingent- & dagpengeforhold 2008


1.6 Flexjob, ledighedsydelse og flexydelse

Medlemmer der er visiteret til et flexjob, skal indplaceres i den kontingentkategori efter det timeantal de får suppleret op til fra det offentlige:

Suppleret op til mere end 30 timer AH

Suppleret op til 15 – 30 timer BI

Suppleret op til under 15 timer BW


Disse kontingentkategorier skal anvendes, uanset om medlemmet får udbetalt ledighedsydelse eller er i flexjob.

Medlemmer, der får flexydelse - i stedet for efterløn - skal placeres i kontingentgruppe HJ. Grunden til, at medlemmet ikke kan blive stående i grupperne AH, BI eller BW er, at de ikke er erhvervsaktive.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 23:10   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den er ny og den har jeg ikke set før, jeg prøver lige at skrive til Hk og høre om der er kommet nye regler på området for så skal vi da ikke længere oplyse folk om at de køre med nedsat kontingent for flekser ...

Jeg skriver lige til dem og vender tilbage

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 23:41   #3
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Tusind tak Heidien.

Jeg havde skrevet frem og tilbage med en fra HK, men jeg tror bare, hun mener, vi fleksere får suppl. op til alle 37 timer åbenbart. Men den regel der er, forstår jeg jo sådan, at arbejdsstedet betaler jo min løn for de timer, jeg arbejder, og at de suppl. fra de offentlige er de resterende timer op til de 37 timer (hvis det er fuldtidsløn, man får). Derfor kan jeg ikke se, at jeg skal betale fuldtidskontigent.... men kun for de suppl. timer fra det offentlige.

Jeg har her tidl. i aften sendt en mail til HK (et andet sted) for at høre, hvad de mener.

Er spændt på svarene....
Jeg er for tiden nemlig noget træt af, at folk ikke kan deres arbejde grrr....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2008, 23:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg har snakket med en veninde der har fået den samme besked som dig , hun skulle også betale væsentligt mere end mig og vi lavede det samme arbejde og havde den samme løn...

hun opgav det bare og gad ikke at tage krigen med HK så godt at du gør, for det kan jo ikke være rigtigt at nogen skal betale mere end andre...

jeg har skrevet til deres informations mail det er dem der også sørger for at sende besked ud til pressen , tænkte at de da måtte vide noget om det hvis det var , men får du svar før mig så kast det endelig ind på siden ...
  Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 00:19   #5
Berit p
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2007
Lokation: esbjerg
Indlæg: 91
Styrke: 17
Berit p er ny på vejen
Jeg er flex-jobber. Jeg har 20 timer i ugen. Og jeg er medlem af HK. Det eneste du skal betale er for selve fagforbundet kr. 294,00 pr.mdr. Du skal ikke betale til a-kassen. Du får jo understøttelse fra kommunen og er ikke ledig på samme vilkår som andre. Og det var endda HK-Esbjerg der selv skrev det til mig. Det var da godt nok helt tilbage i 2000 men har flere bekendte der er nye flex-jobbere og de betaler det samme. Så du burde da også kunne nøjes med betaling til selve forbundet. Altså omkring de kr. 300,00 pr.mdr.
Berit p er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 00:51   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
På denne side kan man selv beregne nogle af taksterne.

Der er forskel på, hvor man er ansat... altså hvilken lokalafdeling, man hører under.

Der er også forskel på, om man har tillægsydelser osv.

Men prøv at se her:

http://www.hk.dk/www/bliv_medlem/beregn_kontingent

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 14:47   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Berit p Se meddelelser
Jeg er flex-jobber. Jeg har 20 timer i ugen. Og jeg er medlem af HK. Det eneste du skal betale er for selve fagforbundet kr. 294,00 pr.mdr. Du skal ikke betale til a-kassen. Du får jo understøttelse fra kommunen og er ikke ledig på samme vilkår som andre. Og det var endda HK-Esbjerg der selv skrev det til mig. Det var da godt nok helt tilbage i 2000 men har flere bekendte der er nye flex-jobbere og de betaler det samme. Så du burde da også kunne nøjes med betaling til selve forbundet. Altså omkring de kr. 300,00 pr.mdr.

Ja er klar over, at man ikke skal betale til a-kasse, når man er fleksjobber.
Hos HK forstår de bare åbenbart ikke reglen om, at fleksjobbere skal have nedsat kontigent. Men det er der styr på nu. Har fået nedsat kontigent, de laver det om....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 14:48   #8
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
På denne side kan man selv beregne nogle af taksterne.

Der er forskel på, hvor man er ansat... altså hvilken lokalafdeling, man hører under.

Der er også forskel på, om man har tillægsydelser osv.

Men prøv at se her:

http://www.hk.dk/www/bliv_medlem/beregn_kontingent

Ja jeg er nemlig f.eks. kommunal ansat, så det er lidt forskelligt, hvad man skal betale.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 14:57   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Heej Hejdien....

Damen som jeg har mailet med fra HK siger nu, at hun har ændret det til nedsat kontigent, så jeg er i gruppe BI - dvs. i gruppe Suppleret op til 15 – 30 timer

Håber du skriver, når du har fået svar....

Meeen til alle jer andre.... tjek hellere om I betaler det rigtige kontigent, hvis I er i tvivl....
Fornemmer nogen kan blive snydt, fordi nogle HK medarbejdere sandsynligvis ikke har styr på kontigentsatserne.... grrr...

Sidst redigeret af curls; 11-03-2008 kl. 15:00.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2008, 15:01   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Curls... kan man bruge mit link ovenfor til at tjekke sit kontingent?

Jeg synes ikke, der står noget om de kategorier, du skriver om.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:38.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension