K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2012, 09:10   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
førtidspension/fleks

Hej

Jeg er i et dilemma angående fremtiden. er i nr. 2 virksomhedspraktik, der slutter 31 oktober.

Jeg kan ikke holde til de timer som kommunen vil. Mit relle timetal er nede på 5-7 timer om ugen, så jeg kan have en hverdag ved siden af.

Lederen holder inden 1 november, lederen kom med en udtale at hvis det stod til vedkommende ville der højst sandsynligt kunne findes de 5-7 timer om ugen til mig.

Spørgsmålet er nu om jeg vil have lettere ved at bede sagsbehandler om at søge førtidspension til mig, når jeg nu ville kunne få lovning på arbejde ved siden af.

Eller jeg skal have is i maven, og vente på at den nye reform måske bliver vedtaget, hvis ikke, hva gør jeg så..

Eller jeg selv søger en §17, hvad er chancerne for at den går igennem og hva er konsekvenserne men man venter på svar og bagefter.

hilsen nielsen 69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 09:53   #2
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvis du kan arbejde 5-7 timer om ugen,er der ingen mulighed for at få pension, men måske du kan blive visiteret til fleksjob.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:26   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af tumnus Se meddelelser
Hvis du kan arbejde 5-7 timer om ugen,er der ingen mulighed for at få pension, men måske du kan blive visiteret til fleksjob.
Hmmm, jeg blev tilkendt fp på baggrund af 8 timer om ugen.

Det handler nok mere om, at mange ting spiller ind, og skal hænge sammen.

Som jeg husker det, så er nielsen69's problem, at kommunen mener, at han kan mere end han reelt kan.
Den kæmpede jeg selv med i flere år.

I 2008 blev jeg visiteret til fleks på baggrund ag 6-9 timer pr. uge, og i 2009 blev jeg tilkendt fp på baggrund af 8 timer om ugen.

nielsen69, det havde været smart om du havde fortsat i din oprindelige tråd, så havde vi haft baggrundsvidenen med.

Umiddelbart synes jeg, at du skal vente med at gøre noget til din praktik er overstået, så får du sikkert at vide hvad kommunen agter at gøre derefter.

Hvis du er på kh har du intet at miste ved en §17, men jeg tror du vil stå stærkere hvis du lige har den sidste praktik med.
Hvis det er fordi du vil nå det på de gamle regler, så skal din ansøgning jo bare være afleveret inden udgangen af 2012.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:38   #4
webfilur
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2012
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
webfilur er ny på vejen
førtidspension/fleks

Tumnus har ret med hensyn til antal timer i fleks

går på et genstartskursus hos anden aktør, de siger at om man så kun kan arbejde 2 timer pr. uge, så skal man det og skal ikke regne med førtidspension.

Der er så ikke nogen økonomisk fordel for arbejdsgiveren, da han højst kan få dækket 2/3, og dette svarer til at arbejdstageren skal arbejde 12,2 time pr. uge.

Så hvis jeg var dig nielsen 69 ville jeg blive glad over at en arbejdsgiver vil gå med til at ansætte dig på færre timer end 12,2 i et fleksjob
webfilur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:38   #5
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
ja vovse det skulle jeg nok have gjort.

grunden til jeg spørger er fordi lederen holder her 31 oktober, og hun kan tage en bestemmelse nu. Ville først søge §17 bagefter min praktik eller bede sb om det efter opsamlingen, helst sb.

det var bare om jeg stod stærkere til en førtidspension, hvis jeg skunne sige at jeg havde et arbejde mellem 5-7 timer ved siden af.

har da også lyst til at arbejde det i den tid, der går indtil der skal tages en besutning og mens vi venter. så kan jeg også finde ud af hvor time antallet er.

ved at der er en del førtidspensionister der arbejder op til 10 timer om ugen ved siden af pensionen.

Er i tvivl om jeg overhovedet kan få et fleks job på 5-7 timer, da jeg var fuldtids ansat. hvis jeg kan det, hvad betyder det så for mig måneds lønnet og for virksomheden..

tak for hjælpen

ps har søgt om et møde med sb, virksomhedskonsulent og ledelsen får at få styr på det.

Jeg tror ikke lederen har tænkt over de gammel regler der er nu.

det vil nok være sværere for mig at få en stilling lige når den nye leder bliver ansat, da vedkommende ikke kender mig.

ps er på sygedagpenge under ask ordning, men de har nu truffet en midlertidig afgørelse, ved ikke hvad der lige ske med sygedagpengene så.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:45   #6
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
http://k-doktor.dk/fleksjob/
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:52   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen69 Se meddelelser
det var bare om jeg stod stærkere til en førtidspension, hvis jeg skunne sige at jeg havde et arbejde mellem 5-7 timer ved siden af.
Det tror jeg ikke du skal regne med, jeg ville være bange for, at det ville have den modsatte effekt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af webfilur Se meddelelser
Tumnus har ret med hensyn til antal timer i fleks

går på et genstartskursus hos anden aktør, de siger at om man så kun kan arbejde 2 timer pr. uge, så skal man det og skal ikke regne med førtidspension.
Mange aktører har sagt mange mærkelige ting.

Det var en anden aktør, som stod for min sidste praktik, som førte til fp på baggrund af 8 timer pr. uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 11:56   #8
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 15
jasch er ny på vejen
Jeg tror nu osse det vil have den modsatte effekt, fordi så vil de bare have dig op i timer så du kan forsørge digselv.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-10-2012, 18:09   #9
bsmo
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
bsmo er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen69 Se meddelelser
Hej

Jeg er i et dilemma angående fremtiden. er i nr. 2 virksomhedspraktik, der slutter 31 oktober.

Jeg kan ikke holde til de timer som kommunen vil. Mit relle timetal er nede på 5-7 timer om ugen, så jeg kan have en hverdag ved siden af.

Lederen holder inden 1 november, lederen kom med en udtale at hvis det stod til vedkommende ville der højst sandsynligt kunne findes de 5-7 timer om ugen til mig.

Spørgsmålet er nu om jeg vil have lettere ved at bede sagsbehandler om at søge førtidspension til mig, når jeg nu ville kunne få lovning på arbejde ved siden af.

Eller jeg skal have is i maven, og vente på at den nye reform måske bliver vedtaget, hvis ikke, hva gør jeg så..

Eller jeg selv søger en §17, hvad er chancerne for at den går igennem og hva er konsekvenserne men man venter på svar og bagefter.

hilsen nielsen 69
Hej Nielsen

Eftersom jeg er ny herinde så håber jeg at jeg gør dette korrekt.

Regler for at få førtidspension siger at hvis du har ingen/næsten igen arbejdsevne, så vil du kunne få førtidspension. Dvs.

Du skal have omfattende funktionsnedsættelser som medfører at du ingen eller næsten igen arbejdsevne har. Dette dokumenteres ved at dine lægepapir viser at du har omfattende funktionsevner samtidig med at din arbejdsevne ligger under 10 timer om ugen.
Som udgangspunkt skal man i arbejdsprøvning/virksomhedsprøvning og denne skal vise en arbejdsevne på under 10 timer. Virksomhedsprøvning kan dog fraviges, hvis de lægelige udtalelser sig at denne er til fare for helbredet.

Det er tit sker i førtidspensionssager er at lægepapirerne viser at en borger ikke har så omfattende funktionsnedsættelse som virksomhedsprøvningen viser og så er der jo ikke overensstemmelse imellem de to og så kan man godt glemme alt om at få tilkendt en førtidspension.

Hvis dine lægepapir siger at du har omfattende funktionsnedsættelser og som følgende har omfattende skånehensyn som gør at du næsten igen arbejdsevne har, samtidig med din lave arbejdsevne på under 10 timer effektive arbejdstimer, så ville jeg søge her og nu.
Den nye reform gør det bestemt ikke nemmere. Udmeldingen fra de forskellige Jobcentre er at de fremover skal bevilge flere førtidspensioner.

Håber at du kan bruge mine råd til noget. Det er jo meget svært at svare når man ikke kender sagsakterne(lægepapirerne, ressourceprofilen samt beskrivelsen af arbejdsevnen)
bsmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 14:15   #10
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Når du kan arbejde 5-7 timer ,er det så ikke bare et spørgsmål om at slå kold vand i blodet og vente til den 1/1 ,så vil du jo sagtens kunne få fleks på det timeantal.
Det er jeg da sikker på at kommunen også vil sige at du bliver sat i et hjørne indtil næste år (det er trods alt også kun 2 måneder efter din praktik stopper) der går jo afligevel noget tid med at gøre din indstilling klar så 2 månedre kan der hurtigt gå!

Jeg har forstået det sådan at hvis du søger pension både på en § 17 og 18 og den IKKE går igennem vil du miste dine sygedagpenge!! (som sagt er jeg ikke 100 % )

Hvis du er klar til at løbe den risiko kan du jo evt. søge pension og ved et evt. afslag, søge fleks efterfølgende.(jeg ved ikke om dette er lovligt men det vil jeg da tro at man kan!!??)
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
Fleks/førtidspension niklukda Alt det andet 41 23-12-2012 18:50
Fleks eller førtidspension? Kalevala At søge førtidspension 43 30-04-2012 13:20
Fra fleks til førtidspension, hvordan? mumle_mund Alt det andet 15 17-03-2010 11:43
Fra fleks til førtidspension henrico Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 05-02-2010 19:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension