K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-02-2011, 10:46   #1
Ballix
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2010
Lokation: Lejre
Indlæg: 7
Styrke: 0
Ballix er ny på vejen
Endeligt lidt positivt

Jeg har været visiteret til fleksjob siden starten af juli 2010. Fra oktober 2010 til januar 2011 var jeg i praktik (altså 13 uger) Det var en praktik som kommunens virksomhedskonsulent fandt - hos kommunen, og de kunne jo ikke love der blev et job. Da vi nåede midten af januar viste det sig (som jeg også havde regnet med) at der selvfølgelig ikke var et ledigt job. Virksomhedskonsulente ville gerne forlænge mig da det kontor jeg var på, godt kunne bruge mig - MEN der satte jeg bremsen i - man forlænger da ikke bare hvis ikke der er et job i sigte, jeg ville ikke være der 13 uger mere - og altså bare være gratis arbejdskraft !! Jeg hev fat i min sagsbehandler og snakkede med hende, hun sagde også at man ikke bare forlænger. Enden på det blev at jeg valgte at overgå til anden aktør, da jeg havde ret til det efter ½ år. Dem holdte jeg møde med igår, det var bare en god oplevelse, super professionelt. Mødet blev holdt hjemme hos mig, da jeg kunne bestemme om jeg havde lyst til det - ja for den da, det er da service. Nogen timer efter hun var kørt ringede hun tilbage at hun havde skaffet mig en samtale i næste uge. Hun kommer og henter mig og kører mig til samtalen - Super service - samtalen er ca 30 km fra mit hjem. Jeg ser frem til samtalen som jo nok ender med 4 ugers praktik - og hvem ved måske et fleksjob ?? Hvis ikke er jeg sikker på at der dukker andre muligheder op - synes lige pludseligt at det hele virker meget nemmere - aktøren er virkelig på min side og arbejder for og med mig og ikke imod mig som jeg nogen gange følte at kommunens virksomhedskonsulent gjorde.
Det eneste jeg er lidt betænksom over er timetallet. Jeg har stående i mine papirer at jeg har en effektiv arbejdsevne der svarer til 16-17 timer. Alligevel vil de have jeg skal ansættes 20 timer og så bare holde flere pauser hmm det synes jeg virker mærkeligt - men er reglerne sådan at de kan sige jeg skal være der 20 timer ???
Ballix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 11:09   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ballix det er det som er det gode ved praktik (en af de få ting )

Du kan godt sige til dem at ok du vil gerne i praktik de 20 timer og se om du kan forene det med dine skånehensyn , men at du vil gøre dem opmærksom på at du er vuderet til 16-17 timer men at du selvførelig er samarbejdsvillig , når så du er i praktikken så kan du se om du kan klare det på 20 timer og kan du ikke det så kan du se om der er en mulighed for at blive sat ned...

Man er jo vuderet til 16-17 timer men man skal kun bruge det som en rettesnor det vil sige at et job kan man måske magte 16-17 timer et andet 20 timer og et helt trejde 5 timer, og det er så noget af det praktikken skal bruges til at finde ud af ....

Sørg for at gøre jobkonsulent og arbejdsgiver opmærksom på det (med en samarbejdsvillig mine ) og sørg så for i praktikken at skrive jobdagbog ..

Mange oplever at de måske kan klare timerne og andre igen oplever at hvis jobbet er godt og virksomheden er god , så når man at finde ud af så meget at arbejdsgiverne kan vælge en selv om man kun kan de 16-17 timer...

I din praktik tid har du lov til at sige fra den er der for at finde ud af om du magter jobbet og ikke for at finde ud af om du kan jobbet ...
  Besvar med citat
Gammel 16-02-2011, 20:15   #3
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Dejligt at høre om din gode behandling og positive oplevelser. Jeg håber det hele ender med at løse sig
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Et positivt og godt møde Susanne Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 04-10-2012 21:57
Et positivt indlæg Mickei Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 12-07-2012 23:10
Indstillet til FP ! Endeligt !! SolenOgMånen Alt det andet 20 09-01-2012 18:33
Velfærdens endeligt Ragdoll Politik og Samfund 1 27-03-2011 08:28
Noget positivt zuza Et godt link! 0 31-05-2007 21:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension