K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2010, 20:52   #1
carlos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
carlos er ny på vejen
Hvordan kommer man ud af et flexjob?

Hej
Jeg er 53 år og har flexjob. Nu er jeg kommet i den situation, at jeg ikke kan klare det mere. Jeg arbejder på en tankstation og har fået nogle meget sene vagter og mine arbejdstider er meget forskellige. Jeg har sukkersyge og har svært ved at overholde spisetider og den rigtige kost. Jeg har ikke fået tilkendt flexjob på grund af sukkersyge, men på grund af slid i nakke og skulder. Jeg har haft fat i jobkonsulent, i første omgang sagde han det skulle der gøres noget ved. Kunne godt forstå jeg havde svært ved, at klare det. Han ville lige tænke et par dage over det. Da jeg så kontaktede ham senere, sagde han at han ikke kunne gøre noget. Jeg har haft fat i en virksomhedskonsulent i kommunens jobcenter. I første omgang ville hun tale med min arbejdgiver, om mine arbejdstider kunne ændres. Hvis det ikke lykkedes, måtte jeg opgive mit arbejde. Da jeg så ringede og spurgte, hvad min arbejdsgiver havde sagt, sagde hun, at han ikke kunne give mig andre tider. Hun ville heller ikke give mig lov til, at holde på mit arbejde. Jeg måtte bare søge et andet flexjob! Det er jo bare ikke så let, hvad gør man så? Jeg er bare helt kørt ned både psykisk og fysisk. Et flexjob, er det ikke et skånejob? Er det så rimeligt, at ens arbejdstider ligger følgende:

Mandag 17,45 til 22,00
Tirsdag 15,45 til 19,00
Onsdag 15,45 til 22,00
Torsdag 15,45 til 19,00
Fredag 05,45 til 09,00

Jeg har virkelig svært ved, at holde til den "lange" onsdag, jeg er helt ødelagt flere dage efter. Jeg kan jo heller ikke lave så meget inden jeg skal på arbejde, for så kan jeg ikke holde til at gå på arbejde. Vil lige sige, at jeg er meget glad for mit arbejde og er ked af, hvis jeg skulle miste det.
Håber der er nogle,der kan hjælpe eller en der har et godt råd.

Mange gode hilsner Inge Brun
carlos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:01   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis de ikke overholder dine skåne behov og vil fyre dig
ja så siger du bare ja tak til det.

du må bare ikke selv sige op, da du mister din ledighedsydelse


Mandag 17,45 til 22,00
Tirsdag 15,45 til 19,00
Onsdag 15,45 til 22,00
Torsdag 15,45 til 19,00
Fredag 05,45 til 09,00

Da du startede var disse tider som du sagde ja til.
flexjob er dog ikke et skånejob i den forstand.
men man aftaler hvilken timer og hvilken skånebehov der skal være opfyldt.

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-06-2010 kl. 21:07.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:07   #3
Mila
Hvor skulle jeg ellers være
 
Milas avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-08 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 105
Styrke: 15
Mila er ny på vejen
Jeg vil da råde dig til at gå til din læge og sætte ham/hende ind i din situation for der vil kommunen på et eller andet tidspunkt henvende dem for at få nye helbredsoplysninger til evt pensionsag eller i forbindelse med en sygemelding .

Det er også altid godt at have egen læge inddraget så tidligt som muligt i forløb.
__________________
-----------------------------------
Venlig hilsen

Mila..
Mila er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:17   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg er sikker på, at der kommer nogen og hjælper dig på vej, men jeg mener det er noget med, at du (skriftligt, så beviserne er i orden) skal kontakte din jobkonsulent og gøre opmærksom på, at du har fået flere skånebehov.

Og jeg vil tro det er en god idé at du har din læge med i det, så du hele vejen har ham/hende med på sidelinien, sådan at h*n til enhver tid kan bakke dig op overfor jobkonsulent/kommune.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:18   #5
carlos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
carlos er ny på vejen
Det var ikke disse tider jeg sagde ja til.
Da jeg startede for 3 år siden var det:
Mandag 9,00 til 14,00
tirsdag, torsdag og fredag 13,00 til 18,00
ondsdag fri
Der er så lavet om på planen to gange siden, med lovning på bedre arbejdstider inden så længe (og den "hoppede") jeg så på.
carlos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:21   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Men den holder ikke hvis de tider som du har sagt ja til i første omgang
er en del af dine skånebehov
har du det på skrift?

Men ja som de andre også skriver ring til læge på mandag
samt din sukkersyge skal kommunen også have papir på
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:22   #7
carlos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2007
Indlæg: 6
Styrke: 0
carlos er ny på vejen
Jeg har nævnt det for egen læge, men siger hun ikke kan gøre noget ved det.
På sygehuset sagde lægen jeg talte med : Jamen det er jo også dejligt, at have et arbejde! Det vil jeg også give ham ret i, men det hjælper jo ikke mig.

Jeg ved ikke om jeg har det på skrift, men vil undersøge det. Tak for hjælp

Sidst redigeret af Stezu; 18-06-2010 kl. 23:34. Årsag: indlæg lagt sammen - skriv venligst til flere i samme indlæg og brug rediger-funktion ved tilføjelser
carlos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:25   #8
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Den aftale er det noget du har på skrift.?
For så er det "bare" at holde dem op mod den.!

Jeg ville gå til dem, og sige at de ikke overholder den aftale i har lavet om arbejdstider.

Hvad med dine skånebehov, er de overholdt eller er det også en indgangsvinkel.?
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:26   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af carlos Se meddelelser
Jeg ved ikke om jeg har det på skrift, men vil undersøge det. Tak for hjælp
kan se de første timer er 20 timer om ugen
da du blev tildelt dit flex skal der ligge en beskrivelse af skånebehov

der burde nemlig stå hvor mange timer på en dag du kan klare
for 6 timer er langtid hvis der stå du kan have 4 timer om dagen

Sidst redigeret af MTVRV1; 18-06-2010 kl. 21:29.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 21:30   #10
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej Carlos

Jeg er selv fleksjobber og er på nuværende tidspunkt i mit 2. fleksjob. Du er nødt til at fortælle din jobkonsulent om den der onsdag. Prøv og hør, om du kan få lov at få kopi af aftalen mellem din arbejdsgiver og dit jobcenter. For deri skal der nemlig stå, hvilke skånehensyn og der kan også stå, hvornår du er på arbejde. Jeg fik kopi af aftalen mellem arbejdsgiver og jobkonsulenten, da jeg startede i job nr. 2. Her har de f.eks. skrevet, hvornår min arbejdstid er. Du kan også søge aktindsigt i din sag hos jobcentret.

Er der sket ændringer siden, jamen så skulle jobkonsulenten faktisk inddrages. Dine skånehensyn SKAL overholdes. Hvis du f.eks. i en tidligere arbejdsprøvning har vist hvor mange timer du pr. dag max kan holde, så er det også det, kommunen skal gå efter.

I mit tidligere job kunne min jobkonsulent heller ikke gøre ret meget, for det var mere mistillid mellem min chef og mig, der var problemet. Det sker jo på mange arbejdspladser. Men jeg fandt et andet job, og det har jeg aldrig fortrudt her i dag. Det er simpelthen noget af det bedste, jeg har gjort.

Forsøg endnu engang med din jobkonsulent, ellers meld dig syg simpelthen, hvis det gør dig helt ødelagt. Det må ikke gå ud over dit helbred. Og hvis du vil prøve noget nyt, så kig efter jobstillinger eller søg uopfordret. Det var mine tanker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan kommer jeg videre? mitte87 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 04-09-2012 12:12
Løntilskudsjob, hvordan kommer jeg igang fiskecykel Spørgsmål ang fleksjob 6 11-10-2011 22:21
Hvordan kommer jeg videre?? :( Sivtop Spørgsmål ang fleksjob 4 01-05-2010 22:49
Hvordan kommer jeg ud af mit Fleksjob SkovImer Spørgsmål ang fleksjob 2 04-05-2009 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension