K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2013, 08:59   #1
mpeg69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mpeg69 er ny på vejen
Kan man fravælge fleksydelsen

Hej Alle,

Da jeg netop har afsluttet en arbejdsprøvning, og det er konstateret at jeg ikke kan arbejde mere end ca. 3 timer om dagen, forventer jeg at jeg bliver godkendt til et fleksjob.

Jeg er i en virksomhed, som gerne vil ansætte mig i fleksjob så det er jo skønt. Jeg har også en forsikring som giver mig ½ månedsløn, hvis min erhvervsevne er nedsat med min 50%... men her kommer så mit problem:

Forsikringen udbetales hvis jeg IKKE tjener mere end halvdelen af min tidligere løn. Det vil sige, at lønnen for 15 timer om ugen + Fleksydelsen ikke må overskride halvdelen af min tidligere løn... og det gør den !!

Mit spørgsmål går nu på: Kan man få tilkendt fleksjob, men vælge IKKE at modtage selve fleksydelsen... og hvad sker der hvis man så senere får behov for fleksydelsen, kan man så få den på det tidspunkt ??

På forhånd mange tak.
mpeg69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 09:08   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hmmm, fleksydelse, er det ikke noget man får når man er over 60 år og ikke længere arbejder???
Jeg troede det var ''efterløn'' til fleksjobbere....?

Kan også være jeg ikke forstår spørgsmålet.

Sidst redigeret af Ninja; 19-08-2013 kl. 09:11.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 09:11   #3
mpeg69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mpeg69 er ny på vejen
Sorry... Har måske ikke helt styr på begreberne :-) .. hedder det "Fleksløn" .. eller løntilskud :-)
mpeg69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 09:41   #4
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mpeg69 Se meddelelser
Sorry... Har måske ikke helt styr på begreberne :-) .. hedder det "Fleksløn" .. eller løntilskud :-)
Er det ledighedsydelse du mener?
Eller
Er det tilskuddt til lønnen når du er i job?

Man kan selvfølgelig altid godt sige at man til arbejde på normale vilkår, og således ikke få noget tilskud.
Men vil man arbejde på normale vilkår, så er for jo ikke rigtig nogen mening i at vente på at blive godkendt til fleksibel.

Fleksjob er jo kun hvis man ikke kan blive selvforsørgende på anden måde... og umiddelbart lyder det jo godt som de du kan forsørge dig selv, ud fra at du ikke ønsker tilskud, og som du iøvrigt fremlægger sagen her.

Overvej om du vil igennem en opslidende kamp, for at få et tilskud du alligevel ikke ønsker.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 09:59   #5
mpeg69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mpeg69 er ny på vejen
Hej, Tak for input.

Det jeg mener er tilskuddet til lønnen når jeg er i job.

Hvis jeg gør som du foreslår, og siger nej tak til kommunen, så frygter jeg jo at jeg står skidt hvis det en dag skulle ske at jeg bliver opsagt (eller firmaet lukker). Så vil jeg på det tidspunkt nok ikke få mulighed for at få noget som helst tilskud (ledighedsydelse)...
mpeg69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 10:39   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Arbejder du på normale vilkår, kan du jo anvende en a-kasse
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 11:43   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du får et fleksjob, vil du få løn de timer du arbejder, samt det ekstra tilskud du taler om.

Hvis du istedet vil have din forsikring, skal du vel blot have papirer der siger at din erhvervsevne er nedsat med 50 %, og så kan du søge et ordinært halvdagsjob på 18,5 time og få suppleret op fra forsikringen.

Tjek hvilke betingelser der præcist skal til for at få den udbetalt.

Bliver du så fyret, kan du søge om fleks til den tid.

Du kan ikke vælge både at blive godkendt til fleksjob og så hente forsikringen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 14:50   #8
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mpeg69 Se meddelelser
Hej Alle,

Da jeg netop har afsluttet en arbejdsprøvning, og det er konstateret at jeg ikke kan arbejde mere end ca. 3 timer om dagen, forventer jeg at jeg bliver godkendt til et fleksjob.

Jeg er i en virksomhed, som gerne vil ansætte mig i fleksjob så det er jo skønt. Jeg har også en forsikring som giver mig ½ månedsløn, hvis min erhvervsevne er nedsat med min 50%... men her kommer så mit problem:

Forsikringen udbetales hvis jeg IKKE tjener mere end halvdelen af min tidligere løn. Det vil sige, at lønnen for 15 timer om ugen + Fleksydelsen ikke må overskride halvdelen af min tidligere løn... og det gør den !!

Mit spørgsmål går nu på: Kan man få tilkendt fleksjob, men vælge IKKE at modtage selve fleksydelsen... og hvad sker der hvis man så senere får behov for fleksydelsen, kan man så få den på det tidspunkt ??

På forhånd mange tak.
Som jeg forstår det, så spørger du om du i et fleksjob kan NØJES med lønnen fra jobbet og sige nej tak til flekslønstilskuddet ???

Hvis du gør det, så skal du sige ja til det tilbud om job du har fået. Det skal så ikke oprettes som et fleksjob.

MEN MEN.. Du kan risikerer at kommunen med din løn plus forsikringspengene vil anse dig for selvforsørgende, og snupper din fleksbevilling igen..

Jeg er bestemt heller ikke sikker på at forsikringen godkender, at du siger nej tak til flekslønstilskuddet.

Men har du overhovedet regnet på hvad du vil få, hvis du takker ja til det tilbudte job, og får det som et fleksjob med flekslønstilskud ?? ;-)

Begreber:

Ledigsydelse = Det man som fleksgodkendt modtager inden/ mellem fleksjob mens man går ledig.

Flekslønstilskud = Det tilskud kommunen betaler OVEN I lønnen fra jobbet.

Fleksydelse = Svare delvist til efterløn, hvis man har indbetalt til denne.

Sidst redigeret af mik16; 19-08-2013 kl. 14:58.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 16:26   #9
mpeg69
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-11 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
mpeg69 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Som jeg forstår det, så spørger du om du i et fleksjob kan NØJES med lønnen fra jobbet og sige nej tak til flekslønstilskuddet ???

Hvis du gør det, så skal du sige ja til det tilbud om job du har fået. Det skal så ikke oprettes som et fleksjob.

MEN MEN.. Du kan risikerer at kommunen med din løn plus forsikringspengene vil anse dig for selvforsørgende, og snupper din fleksbevilling igen..

Jeg er bestemt heller ikke sikker på at forsikringen godkender, at du siger nej tak til flekslønstilskuddet.

Men har du overhovedet regnet på hvad du vil få, hvis du takker ja til det tilbudte job, og får det som et fleksjob med flekslønstilskud ?? ;-)

Begreber:

Ledigsydelse = Det man som fleksgodkendt modtager inden/ mellem fleksjob mens man går ledig.

Flekslønstilskud = Det tilskud kommunen betaler OVEN I lønnen fra jobbet.

Fleksydelse = Svare delvist til efterløn, hvis man har indbetalt til denne.
Tak for afklaringen...

Jeg tror du har ret i, at jeg ikke skal takke nej til flekslønstilskuddet, da jeg som du skriver nok mister min bevilling samt at forsikringen jo nok heller ikke vil acceptere det.

Ja, jeg har regnet på hvor meget jeg vil gå ned i løn med de timer jeg kan ha og så flekslønstilskuddet. Jeg vil ca. få 66% af min tidligere løn...

Det vil faktisk bedre kunne betale sig for mig, at finde et job med en lavere løn end det job jeg har i dag.. for så vil lønnen og flekslønstilskuddet bliver under 50% af min hidtidige løn... men men... !!
mpeg69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2013, 17:00   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
vi er næsten alle gået meget langt ned i løn, det er hverken sjovt eller let at blive fleksjobber, vil gerne kunne give dig noget posivtivt med på vejen men det er bare ikke så let.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension