K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-05-2009, 10:53   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 16
V_Brask er ny på vejen
Har brug for et råd

Vi har bedt om fuld aktindsigt, samt løbende aktindsigt for endda noget tid siden. Vi har også modtaget en masse papirer, samt referat at sidste møde. Godt nok er jeg ikke helt enig i at hun har fået alt det nødvendige med i referatet, kan man gøre indsigelser mod det?
Jeg ved min mand er langt om længe blevet henvist til Århus (marseilisborg), men kan det være rigtigt, at vi ikke får en kopi af de spørgsmål hun har stillet til dem og andre læger? Grunden til jeg spørger er at min mand har fået en ventetid der hedder 4 mdr. Det eneste marseilisborg iht til aftale mellem socialrådgiver og Reva, skulle udtale sig om er hvorvidt imorel og steorid behandling stadig er en mulighed som gør han kan komme tilbage på arbejdsmarkedet. Arbejdsmedicinsk har jo sagt sygdommen er behandlingsresistent og stationær.
Hvornår skal kommunen tage stilling til forlængelse af sygedagpenge? På dagen det udløber eller?

Tak for hjælpen
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:08   #2
Bzz
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 16
Styrke: 16
Bzz er ny på vejen
For det første skal du bede om at modtage ALT hvad din sagsbehandler foretager sig mht din sag. Derfor skal du også have hvad de har sendt videre til sygehus mv.
Når du har været til et møde, og du ikke er enig i det. der står i referatet, eller hvis der mangler noget, så skal du skriftligt meddele dette til din sagsbehandler, som så skal vedlægge dine kommentarer til din sag.
Sygedagpenge skal hele tiden vurderes, der skal vurderes hvilken kategori du tilhører, om der skal tages nye foranstaltninger i brug osv. Hvis sagsbehandleren mener, sygdommen kan helbredes, og der er sat gang i dette, kan de ikke tage dig af sygedagpengene. Det har jeg ihvertfald fået at vide. Hvis der så er ventetid på behandlingen, kan kommunen ikke tage dig af sygedagpengene. Det er jo ikke din skyld, at der er ventetid på sygehusene.
Bzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:11   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan desværre ikke svare på alle spørgsmålene, men de første kan jeg godt.

Det er normalt at man ikke modtager ALLE papir når man får aktindsigt. Du må IKKE få udleveret interne papirer dvs korrespondance mellem sagsbehandler og andre sagsbehandlere, sagsbehandlers korrespondance mellem sygehuse/læger/speciallæger. Alt dette går ind under interne papirer som du IKKE kan få aktindsigt i.

Du må få aktindsigt i alt hvad din sagsbehandler skriver ind i sagen om dig - de løse papir beholder kommunen.

HVIS sagen engang bliver en sag om førtidspension, så plejer man at få adgang til alle de interne papire i selve partshøringen (altså af lægelig relevans for sagen!).- således fik jeg ENDELIG alle de papirer at se. Faktisk fik jeg 50 A4 sider tæt beskrevne lægepapir, helt tilbage fra 1992 tilsendt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:15   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bzz Se meddelelser
For det første skal du bede om at modtage ALT hvad din sagsbehandler foretager sig mht din sag. Derfor skal du også have hvad de har sendt videre til sygehus mv.
Når du har været til et møde, og du ikke er enig i det. der står i referatet, eller hvis der mangler noget, så skal du skriftligt meddele dette til din sagsbehandler, som så skal vedlægge dine kommentarer til din sag.
Sygedagpenge skal hele tiden vurderes, der skal vurderes hvilken kategori du tilhører, om der skal tages nye foranstaltninger i brug osv. Hvis sagsbehandleren mener, sygdommen kan helbredes, og der er sat gang i dette, kan de ikke tage dig af sygedagpengene. Det har jeg ihvertfald fået at vide. Hvis der så er ventetid på behandlingen, kan kommunen ikke tage dig af sygedagpengene. Det er jo ikke din skyld, at der er ventetid på sygehusene.
Nej Bzz, kommunen må ikke udlevere interne papirer i aktindsigten. KUN papirer sagsbehandler notere om klienten. Det andet henhøre under fortrolig interne papirer - og kan tidligst frigives under partshøring.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:27   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Din mand har jo lov selv at formulere nogle spørgsmål, som han kan stille speciallægen, og måske bede lægen om at skrive det i papirerne.

Jeg venter selv på at skal til en spec.læge (via min egen læge), og er langt om længe blevet meget bevidst om nogle spørgsmål, som jeg vil stille ham, og eftersom han godt ved hvor i systemet jeg befinder mig, så vil jeg bede ham om at skrive disse ting i erklæringen, og på en måde der ikke kan tvistes.

Hvis i ikke er sikre på, at spec.lægen husker at skrive det hele ned, så optag samtalen/undersøgelsen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:34   #6
Bzz
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Norddjurs
Indlæg: 16
Styrke: 16
Bzz er ny på vejen
Nå, for hunde.. Så er jeg blevet fejlinformeret..
Bzz er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 13:19   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.815
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Regler for stop af sygedagpenge:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har brug for... dpb Dit og Dat 8 18-01-2013 07:54
Har brug for råd. Mcavforfanden Spørgsmål ang fleksjob 29 12-03-2011 21:56
brug for et råd hjælp c.l.e.o. Spørgsmål ang fleksjob 19 18-10-2009 10:14
Har brug for trold70 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 17-08-2009 09:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension