K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2008, 09:01   #1
susjens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Lokation: hillerød
Alder: 64
Indlæg: 2
Styrke: 0
susjens er ny på vejen
Susjens ny bruger

Hej alle

Jeg er ny her i dette forum. Har mange gange siddet og læst alle jeres indlæg, men er altså først nu "på".
Jeg er en 49 årig kvinde, som har fået diagnosen Kronisk knoglebetændelse. Jeg har været sygemeldt siden sommeren 2006 - mistede mit job efter 4 måneder, og var derefter igennem et langt og opslidende forløb, inden jeg i sommer blev bevilget fleksjob. Jeg har ikke fået nogle tilbud om arbejde endnu, men håber at det nok skal lykkes.

Der er utrolig mange gode indlæg på denne side, men jeg kan ikke lige finde noget om det der brænder på hos mig lige nu. Sagen er den, at jeg får ledighedsydelse nu, og har fået det siden august. I denne måned har jeg fået 3000 kr, mindre end jeg plejer. Har godt nok holdt en uges ferie i november, med feriepenge som jeg selv har optjent. Kan det være det der er fratrukket???? Synes ellers at jeg har læst, at de ikke fratrækker, når man selv har feriepenge.

Hilsen Susjens
susjens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:14   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej susjens jo det kan godt være dine ferie penge , for de skal trækkes fra ledighedydelse dog mener jeg det er dag for dag og ikke beløb men den er jeg ikke helt sikker på ..

Men skal nok undersøge det og vende tilbage...

Men har du ikke fået et udbetalings billag hvoraf det fremgår ?

Og selvfølgelig velkommen til siden ...
  Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 14:45   #3
susjens
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2008
Lokation: hillerød
Alder: 64
Indlæg: 2
Styrke: 0
susjens er ny på vejen
Hej ....Det ville være dejligt hvis du kunne finde et svar. Tak for dit hurtige svar.
Susjens
susjens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2008, 23:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu har jeg læst højt og lavt for at finde ud af hvordan det skal modregnes men har ikke kunne finde noget, men ser lige hvad jeg kan finde ud af .. det jeg har kunne finde ud af og som står i fleksjobpjecen er det her

Citat:
En person, der holder ferie i en periode med ledighedsydelse, får udbetalt det samme beløb i ledighedsydelse under ferien som under ledigheden. Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse, sådan som tilfældet normalt er ved udbetaling af ledighedsydelse. Se ”Hvordan beregnes ledighedsydelse?”.

Personer, der ønsker at holde ferie, mens de er ledige, skal melde ferie til kommunen senest dagen før ferien ønskes afholdt. Personer, der er ansat i et fleksjob, men som ønsker ledighedsydelse udbetalt under afholdelse af ferie, skal rette henvendelse til kommunen, inden ferien afholdes.
Jeg tænkte på om det kunne være dette du havde fået galt fat i

Dog vil der ikke ske en modregning i ledighedsydelsen på grund af løn fra arbejdsgiver eller Lønmodtagernes Garantifond i forbindelse med ophør af ansættelse,

Men dette er jo ikke feriepenge...

men hvordan de skal modregnes beløb eller dag, det har jeg ikke lige kunne gennemskue ved at læse loven, men det du kan gøre er at du kan skrive til kommunen og forholde dem at du har fået trukket det og det beløb i din ledighedydelse og at du gerne vil have en skriftlig forklaring på hvad det er der er trukket og med henvisning til hvilke paragraffer for det burde fremgå af det udbetalings billag man skal have...

Vender til bage hvis og når jeg finder noget (har en ide til hvem vi kan spørge men det plejer at tage en rum tid inden der kommer svar, derfor foreslag om at skrive til kommunen )
  Besvar med citat
Gammel 11-12-2008, 00:59   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ved løst timeantal som flekser, så modregnes der time for time.

Der modregnes IKKE krone for krone.

Derfor bør logikken være, at der modregnes antal feriedage i forhold til antal dage med ledighedsydelse.

Så hvis feriepengene er højere end ledighedsydelsen skulle du kunne beholde differencen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny bruger...:-) Gucci1966 Alt det andet 2 27-03-2012 20:29
ny bruger Smilet Smille Din historie 9 02-04-2009 10:27
ny bruger pylle12 Dit og Dat 2 11-12-2006 11:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension