K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2014, 14:03   #41
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Skal kun være der hver anden dag, så det kan jeg ikke. Det nytter jo heller ikke at tage afsted, hvis det forværrer det hele... Det er meget atypisk for mig at melde afbud. Øv...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 15:25   #42
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af monstermoster Se meddelelser

Jeg var i dag til forsamtale på den virksomhed, hvor jeg skal starte i arbejdsprøvning på mandag. De virker utrolig venlige, men hold op hvor er jeg skrækslagen for, hvordan det kommer til at gå. Hvor meget jeg kan holde til. Bare efter mødet i dag, som tog en time, var jeg helt ødelagt og har haft hovedpine lige siden. Jeg tror også, at det bliver en stor udfordring mht. min hukommelse og koncentration udover min hurtige udtrætning... Mandag skal jeg starte med en stafet, hvor jeg bliver sendt rundt hos hver enkelt medarbejder (de er 13) i 5 minutter hvert sted, så jeg kan møde dem og høre om deres arbejde. Bare tanken gør mig udmattet, så vi må se hvor mange jeg kommer igennem inden jeg må stoppe...i øvrigt super godt at starte op på den måde i forhold til min angst...
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man i snart 2 år har kunnet antage at du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid.

Nogen må have sovet i timen, du skulle være blevet ledt ind på rette spor for længe siden.

For mig lyder det bare som om at tiden er gået til ingen verdens nytte, og man først nu erkender at du skal i en helt anden retning.

Det vil jeg kalde dårlig sagsbehandling. Mon de bare er ude på at " hægte dig af"

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 15:43   #43
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dinosaur Se meddelelser
Jeg fatter simpelthen ikke hvordan man i snart 2 år har kunnet antage at du kan vende tilbage til arbejdsmarkedet på fuld tid.

Nogen må have sovet i timen, du skulle være blevet ledt ind på rette spor for længe siden.

For mig lyder det bare som om at tiden er gået til ingen verdens nytte, og man først nu erkender at du skal i en helt anden retning.

Det vil jeg kalde dårlig sagsbehandling. Mon de bare er ude på at " hægte dig af"

Mvh. Susanne
Jeg er ikke i tvivl om, at de bare vil have mig ud af systemet...

Da jeg var der første gang i mandags startede vi med at sidde og få en kop kaffe og snakke lidt i 20min. Derefter gik jeg rundt og hilste på 5 medarbejdere, men allerede efter de to (10min) kunne jeg mærke, at koncentration røg. Efter 20min gik jeg ud og fik et glas vand og var smadret. Jeg var der i alt i 50 min...

Jeg vil opfordre min sagsbehandler om at bede min psykiater om en udtalelse... Min psykiater siger, at jeg virkelig skal huske at passe på mig selv og stoppe op og gå hjem så snart jeg mærker noget og helst før. Hun mener helt bestemt at jeg burde få fleksjob, da jeg aldrig vil komme op på fuldtid igen... Men det må hun jo desværre ikke skrive i en udtalelse...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:01   #44
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er bedre at tage derhen, og så stå og hænge op ad væggen, end at melde afbud hvis man ikke har det godt..

Det er bedre at have fremmøde nok til at afprøvningen ikke forkastes, samt at de rent faktisk ser hvordan man har det, så de kan skrive det..

Et afbud giver dem kun basis for at sætte et kryds i minus fremmøde.

Manglende fremmøde bliver ikke betragtet som om man er mast over sin grænse, men som manglende samarbejde eller blot ikke grundlag nok til at bedømme erhvervsevne..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:14   #45
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er bedre at tage derhen, og så stå og hænge op ad væggen, end at melde afbud hvis man ikke har det godt..

Det er bedre at have fremmøde nok til at afprøvningen ikke forkastes, samt at de rent faktisk ser hvordan man har det, så de kan skrive det..

Et afbud giver dem kun basis for at sætte et kryds i minus fremmøde.

Manglende fremmøde bliver ikke betragtet som om man er mast over sin grænse, men som manglende samarbejde eller blot ikke grundlag nok til at bedømme erhvervsevne..
Det har også været min opfattelse, Pip. Jeg er normalt meget pligtopfyldende og det ved de. De ved også at det er et meget stort nederlag for mig og hvorfor jeg udeblev.

Jeg er ikke helt enig i din opfattelse, idet jeg bliver meget hurtigt stresspåvirket og udmattet og stadig forsøger at komme ovenpå fra i mandags. Hvis jeg presser mig selv for meget bliver jeg ydermere meget hurtigt depressiv. Min psykiater har ligeledes sagt at jeg skal være meget forsigtig...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 16:39   #46
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er bedre at tage derhen, og så stå og hænge op ad væggen, end at melde afbud hvis man ikke har det godt..

Det er bedre at have fremmøde nok til at afprøvningen ikke forkastes, samt at de rent faktisk ser hvordan man har det, så de kan skrive det..

Et afbud giver dem kun basis for at sætte et kryds i minus fremmøde.

Manglende fremmøde bliver ikke betragtet som om man er mast over sin grænse, men som manglende samarbejde eller blot ikke grundlag nok til at bedømme erhvervsevne..
Jeg er med på at det er det optimale, men det fungerer bare ikke særlig godt ved nogle former for psykisk sygdom.

Om jeg møder op og laver ingenting eller møder op og arbejder fx 2 timer vil næsten være det samme, når det jeg har brug for er hvile og aflastning. Ydermere er jeg fx typen der kun reagerer derhjemme, hvis først jeg viser en stressreaktion på arbejdspladsen er jeget allerede langt langt over min grænse. Det er ikke et spørgsmål om at jeg ikke vil vise det, det er spørgsmål om at min krop glemmer at sende signaler når jeg er ude. Og jeg er på det tidspunkt på vej ind i en ny depression og ude af stand til at foretage mig noget som helst i hjemmet og for mine børn.

Undskyld monstermoster at jeg kommer og blander mig
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 17:02   #47
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Jeg er med på at det er det optimale, men det fungerer bare ikke særlig godt ved nogle former for psykisk sygdom.

Om jeg møder op og laver ingenting eller møder op og arbejder fx 2 timer vil næsten være det samme, når det jeg har brug for er hvile og aflastning. Ydermere er jeg fx typen der kun reagerer derhjemme, hvis først jeg viser en stressreaktion på arbejdspladsen er jeget allerede langt langt over min grænse. Det er ikke et spørgsmål om at jeg ikke vil vise det, det er spørgsmål om at min krop glemmer at sende signaler når jeg er ude. Og jeg er på det tidspunkt på vej ind i en ny depression og ude af stand til at foretage mig noget som helst i hjemmet og for mine børn.

Undskyld monstermoster at jeg kommer og blander mig
Du må blande dig lige så meget du vil, Tazoom. Alle er velkomne til at komme med input Jeg har det meget på samme måde. -at jeg først mærker symptomerne, når det er al for sent! Heldigvis er jeg blevet lidt bedre til det... Jeg tror at det handler om at man ofte føler at man skal yde mere, fordi vores sygdom ikke er synlig for andre. Men det giver BAGSLAG 1000 gange bagefter
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 23:31   #48
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det er bedre at tage derhen, og så stå og hænge op ad væggen, end at melde afbud hvis man ikke har det godt..

Det er bedre at have fremmøde nok til at afprøvningen ikke forkastes, samt at de rent faktisk ser hvordan man har det, så de kan skrive det..

Et afbud giver dem kun basis for at sætte et kryds i minus fremmøde.

Manglende fremmøde bliver ikke betragtet som om man er mast over sin grænse, men som manglende samarbejde eller blot ikke grundlag nok til at bedømme erhvervsevne..
Dette er også min erfaring, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så send en mail til din sb hvad du skal gøre de dage hvor du ikke er i stand til, at møde op.
Måske vil hun have, at du ringer eller mailer til hende selv (sb), måske vil hun bare have, at du ringer til afprøvningsstedet.
Men når først arb.prøvningen er slut risikerer du nemt, at den bliver afvist, fordi de ikke har kunnet vurdere dig, og så risikerer du, at få skudt i skoene, at de jo ikke kan vide, om du bare er blevet hjemme for at holde abefest.
En mulighed kan også være, at du lige ringer til din egen læge i telefonkonsultationen de dage du ikke møde op, så du har din læge i ryggen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 23:55   #49
monstermoster
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2014
Indlæg: 46
Styrke: 11
monstermoster er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Dette er også min erfaring, men hvis det ikke kan lade sig gøre, så send en mail til din sb hvad du skal gøre de dage hvor du ikke er i stand til, at møde op.
Måske vil hun have, at du ringer eller mailer til hende selv (sb), måske vil hun bare have, at du ringer til afprøvningsstedet.
Men når først arb.prøvningen er slut risikerer du nemt, at den bliver afvist, fordi de ikke har kunnet vurdere dig, og så risikerer du, at få skudt i skoene, at de jo ikke kan vide, om du bare er blevet hjemme for at holde abefest.
En mulighed kan også være, at du lige ringer til din egen læge i telefonkonsultationen de dage du ikke møde op, så du har din læge i ryggen.
Har både ringet til virksomheden og den eksterne aktør, som står for arbejdsprøvningen og meldt afbud samt forklaret årsagen hertil. I morgen skal jeg til møde med den eksterne aktør, som jeg holder møde med mindst hver 14.dag for at snakke om forløbet og hvordan jeg har det...

Jeg håber meget, at der ikke bliver flere af disse dage. Jeg skammer mig virkelig og synes at det er så flovt at skulle melde afbud...
monstermoster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2014, 07:43   #50
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jeg fik som skånebehov et rum med en briks hvor jeg kunne trække mig tilbage en halv time for hver time, samt efter behov.
Det betyder meget at man ikke skal være på hele tiden, men kan komme helt væk, selvom man stadig er på arbejdspladsen.
Nogle dage var jeg stort set kun i det rum hvis jeg havde det skidt mentalt.

Men det talte stadig som fremmøde, selvom jeg intet lavede, og blot lå for mig selv.

Tænker at du måske har brug for at de giver dig mulighed for noget lignende..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension