K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2013, 14:25   #1
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 16
Bibbi er ny på vejen
Nævnsafgørelse og manglede reaktion

Hej

Jeg har som tidligere nævnt modtaget nævnsafgørelse i min sag og er blevet tilkendt fleksjob på maks 6 timer om ugen med tilbagevirkende kraft fra maj 3010. Dvs fra den dato, hvor kommunen stoppede mine sygedagpenge. Jeg er jo så arbejdsløs flexjobber nu og ikke sygemeldt uden offentlig forsørgelse. Min advokat skrev til kommunen at hun forventede at de ville betale mig ledighedsydelsen med tilbagevirkende kraft hurtigst muligt men vi har intet hørt. Så første spørgsmål er: Hvor længe har kommunen til at få betalt mig min ledighedsydelse ?

Derudover er jeg jo som ovenfor nævnt nu arbejdsløs flexjobber, men hvad sker der, når man er tilkendt fleksjob. Bliver man ikke indkaldt til at møde i kommunen om det at være fleksjobber og hvad der forventes af en eller ?

HJÆLP
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 14:47   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Hej

Så første spørgsmål er: Hvor længe har kommunen til at få betalt mig min ledighedsydelse ?
De skal bare gøre det så hurtigt, de kan. Du nævner ikke, hvornår, du har fået afgørelsen. Jeg kender ikke din historie, hvis du har skrevet om det i en anden tråd. Din advokat bør nok også kunne svare på det spørgsmål. Din advokat må rykke i dem. Ellers må advokaten jo bare få fat i jobcenterchefen osv...
(det må da være dyrt at få advokat på til det)

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bibbi Se meddelelser
Derudover er jeg jo som ovenfor nævnt nu arbejdsløs flexjobber, men hvad sker der, når man er tilkendt fleksjob. Bliver man ikke indkaldt til at møde i kommunen om det at være fleksjobber og hvad der forventes af en eller ?
Jo men afgørelsen fra nævnet vel først for nylig kommet? Så møderne osv. skal nok komme. Men du kan også selv gøre en indsats for at finde et fleksjob, og kontakte kommunen, hvis du har et job i hånden.

Du skal stå til rådighed på arbejdsmarkedet som alle andre, og så længe du samarbejder med kommunen, så modtager du ydelsen fra dem.

De bør vejlede dig om, hvad det vil sige at være fleksjobber, ellers spørg dem.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 15:12   #3
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Står der ordret at du er visiteret med max 6 timer?

Du bliver indkaldt til et møde med din sagsbehandler.

Du skal have et aktivt cv på jobnet for at være berettiget til ledighedsydelse. Log på Jobnet med Nem id.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 15:51   #4
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 16
Bibbi er ny på vejen
Jeg fik kendelsen d 17/9 og min advokat skrev til kommunen samme dag. Ja, det er dyrt at have advokat på mod kommunen, men der var ikke rigtig andre muligheder. Og det er også derfor jeg spørger herinde. Det koster jo at få hende til at rykke dem.

Skal jeg virkelig selv gøre noget på jobnet eller andet, før jeg har været kaldt til samtale omkring fleksjob hos kommunen ? jeg har jo ikke snakket med nogen hos kommunen i over 1 år (da vi ankede deres afgørelse) og de skylder mig ledighedsydelse for 3 år og 4 mdr.
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 17:26   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvilken ydelse er du på nu.

hvis du ikke har snakket med nogen på kommunen over et 1 år
så regner jeg bestemt ikke med du er på kontanthjælp
så er du sikkert ikke registreret som ledig flexjobber, hvis du ikke har snakket med dit jobcenter.
det er jo bare og ringe og få en samtale, det har du krav på
kommunen kommer helt sikkert ikke og siger undskyld og det var da dejligt de tabte en sag.
så det er bare med at presse på.

bliver da spædende om du vil få med 3 år tilbage, da en kommune som regel kun betale 6 måneder tilbage.
men her er det så BAN der har afgjort det.
håber du bliver på denne tråd


håber virkelig der stå ord ret i den afgørelse, at du max kan klare 6 timer
og ikke du bare er tilkendt flex
da kommunen så først skal vurdere hvor mange timer du kan klare.

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-10-2013 kl. 17:31.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 18:17   #6
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 16
Bibbi er ny på vejen
Der står: Vi finder derfor, du har ret til fleksjob med virkning fra den 9. april 2010, på hvilket tidspunkt dine sygedagpenge ophørte.

Og under Hvad har været afgørende for resultatet:
Vi har også lagt vægt på, at efterfølgende iværksat virksomhedspraktik har vist, at du, selvom skånehensynene var tilgodeset, ikke var i stand til at arbejde mere end 6 timer ugentligt.

Jeg har ikke modtaget offentlige ydelser siden de stoppede mine sygedagpenge 8. april 2010. Jeg har ikke lyst til at kontakte kommunen, da jeg absolut ikke føler mig tryg ved dem og deres behandling af min sag. Min advokat har jo kontaktet dem og sagt alt henvendelse skal gå igennem hende, og sådan har det været siden 2010.

Som sidebemærkning skal det nævnes at jeg ikke havde det spor godt, da jeg arbejdede 6 timer om ugen, da jeg fik flere smerter og generelt fik det dårligere.
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 19:10   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha jeg ville kontakte dem med det samme...

For du skal have den høje ledighedsydelse for 3 år....tilbage...det bliver dælme mange penge til dig...

Det bedste er at de ikke kan trække dem i din ledighedsydelse...som de normalt gør når folk er på kontanthjælp...

Så du skal holde på din ret til de penge...

Hvis du ikke får lavet det CV og får lagt på jobnet...ja så risikere du at de stopper de ledighedsydelse..

Du behøver så heller ikke at have det store at frygte mere...ikke efter du er blevet tilkendt fleksjob...

Det er slet ikke det samme som før du blev tilkendt fleksjob...

Hvis du havde det svært med at klare de 6 timer...så har du med de nye regler jo muligheden for at finde et job på mindre timetal...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2013, 20:50   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Du skal kontakte dem, ellers vil du miste din ledighedsydelse fremover og så vil du være uden indtægt hvis du ikke kan modtage kontanthjælp
Da du ikke står som ledig
husk du er tilkendt Flex, så nu skal du ud og søge job og have fokus på det.
ellers må du tage yderligere en kamp om pension, men det bliver svært med den nye reform

Sidst redigeret af MTVRV1; 04-10-2013 kl. 20:52.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2013, 19:17   #9
MAKN1955
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2012
Indlæg: 71
Styrke: 13
MAKN1955 er ny på vejen
Med hensyn til om du bliver indkaldt til et møde med din jobkonsulent kan jeg fortælle at jeg er klar til et job og skal til møde med min jobkonsulent hver 2 måned fra nu af og det er så en ny jeg har fået efter at have haft den samme siden jeg blev arbejdsløs i 2009 dog har jeg siden været på kurser i jobsøgning 3 gange og jeg har været i Praktik på et plejecenter og det fik jeg via kurset i jobsøgning og sidste år var jeg efter jeg selv havde søgt en praktikplads og fik den på et museum et helt år og derefter et kursus på 12 uger men jeg har ikke fået et job endnu selv om at jeg søger hele tiden jeg er 58 år:-)
Hilsen
Mummietrold
MAKN1955 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-10-2013, 15:18   #10
Bibbi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 56
Indlæg: 31
Styrke: 16
Bibbi er ny på vejen
Tak for info MAKN1955 men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke hører fra kommunen. Jeg har heller ikke modtaget nogle penge endnu. Nævnsafgørelsen er 3 uger gammel nu, uden de har reageret på den. Hvor længe har de til at udbetale penge til mig ? Og når du bliver sendt på jobsøgningskurser, er det så i det antal timer, du skal arbejde i flexjob på pr uge ? Hvor mange timer søger du job på ?
Bibbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
er dette en normal reaktion eller er jeg ved at blive mere skør nensypigen Politik og Samfund 14 05-02-2013 00:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension