K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-11-2011, 21:28   #31
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...om der ligger retinerede tænder i kæbeknoglen ved man jo kun, hvis der er taget rtg.billeder af hele kæbeknoglen i både over- og underkæbe...

...man skal ikke opfatte aplasi som en sygdom, blot en dannelsesafvigelse fra det gængse (aplasi kunne fx. også være, at man manglede at danne en nyre) - aplasi af tænder kan dog medføre mere eller mindre kosmetiske og/eller bidfunktionsproblemer, begge dele kan være ret invaliderende.

Hvad der var årsagen til fjernelse af dine mælketænder i 1. klasse er et åbent spørgsmål (hvilket årstal?)...ku' være interessant at se journalen fra dengang...

...go' idé at ta' en snak med din tandlæge næste gang :-)
Det har været omkring 1958-59 - og de journaler er nok ikke til at finde i dag.. den skoletandpleje som var dengang er erstattet med noget andet... Dengang var det flere af byens tandlæger der arb nogle timer om ugen.. og vi elever blev plukket ud når det var tid til tandlægebesøg.. ikke noget med at kontakte hjemmet ....
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 00:44   #32
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Dysis, du hører ind under 1) Amelogenesis imperfecta (svær) i trådstarters første indlæg.

Afhængig af hvordan man definerer svær Amelogenesis imperfecta, vil jeg tro "din økonomiske fremtid hos tandlægen" vil blive lettet betydeligt :-)
Tusind tak Jeg må nesten spørge en læge om hvad de definerer som svær, men jeg håber da at jeg går under definisjonen.
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 01:48   #33
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dysis Se meddelelser
Tusind tak Jeg må nesten spørge en læge om hvad de definerer som svær, men jeg håber da at jeg går under definisjonen.
Det håber jeg virkelig også, så du kan få lavet de sidste tænder. Hvor ville det bare være dejligt for dig!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:17   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg vil tro at det først gælder fra 2012, dvs at man nok skal vendte, til jan. før behandling.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:26   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mener helt bestemt du har ret, popiae..........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 13:57   #36
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det håber jeg virkelig også, så du kan få lavet de sidste tænder. Hvor ville det bare være dejligt for dig!

Tak
Det havde hjulpet meget på, for det er sgu kommet huller i to af dem igen... Og sidst fik jeg bihulebetændelse så det blev to ekstra behandlinger og MEGET smertestillende da de knapt kunne røre mine tænder før jeg besvimte af smerte.. Det hjalp ikke på min tandlægeskræk... :/
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 14:59   #37
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej tandlægeskræk kender jeg ALT til!!!

Og hver gang jeg rejser mig fra tandlægestolen, tænker jeg, at det ikke var så slemt.
Men jeg er nøjagtig lige så skide angst igen, næste gang - jeg kan ikke blive det kvit.

Og kommer der så et par ubehagelige oplevelser, så er man tilbage til nulpunktet igen, eller får direkte en forværring.

Skal selv til kirurgen her på Torsdag og have opereret 2 visdomstænder ud - jeg tænker ikke på andet nat og dag. Alene tanken om en fuld bedøvelse af undermunden får det til at sortne for mine øjne........................men jeg VIL have det overstået, jeg kan ikke lide mere med de tænder. Men det er mig stadig en gåde hvordan jeg i det hele taget kommer derop. HULK.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:15   #38
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Jeg havde en tandlæge da jeg var lille, der var lidt ond.. Jeg tror han kunne lide det om børnene var bange!! Sat for lidt bedøvelse, hårdhendt, alt af smerte el. skræk var pjatt.. Det var ikke en eneste person på børneskolen jeg gik der ville til tandlægen...

Jeg tør ikke tænke på mine visdomstænder endu, de er heldigvis ikke engang på vej, alle mine tænder er jo mange mange år forsinket.. Har lige fået dem der 12 års jekslene, dem der kommer efter 6 års.. De mangler os emalje kan man se, så de bliver nok sjove. Lidt flovt at få tænder i en alder af 23, når det ikke er visdomstændene!

til dig, håber turen til kirurgen går fint og hurtigt!
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:22   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Synes faktisk også det er lidt nedtur at skulle få vidsdomstænder som 41 årig - og dem der skal opereres ud, er ikke kommet frem endnu og ligger og driller under tandkødet. Hvis de bare lå der og skabte sig, så kom de måske når jeg var i 50'erne et sted.

Hvorfor skal man også få sådan nogle dumme tænder midt i det hele, æv.

Lyder heller ikke rart med et emaljeproblem og tænder der kommer med mange års forsinkelse. Det er sgu da lidt uheldigt!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 15:28   #40
Dysis
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2011
Lokation: assens
Alder: 36
Indlæg: 61
Styrke: 13
Dysis er ny på vejen
Jeg havde ikke mistet alle mine mælketænder før jeg var 14-15, så er blevet vant til at alt går rimeligt langsomt med mine tænder.

De der visdomstænder er noget træls ****, vi har jo ikke behov for dem...
Dysis er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthj. loft/boligsikring/§ 34 Ragnarock Alt det andet 5 17-11-2011 03:40
afslag på hjælp til tandlæge regning..råd søges Tzari Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2011 16:14
er der et max loft.. maja-bell Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 01-09-2010 11:23
betaling af tandlæge regning Marolle Alt det andet 29 28-11-2009 21:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension