K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-06-2011, 21:31   #11
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Nej nemt er det ikke og vildt nok med 9 diagnoser, men når jeg tænker mig om, så har jeg også angst med i posen, jeg har bare aldrig fået det på papir, den slags går jeg ikke og tænker over.

Ligeledes lider jeg af mild paranoia, men det er ikke sådan, at jeg ikke kan gå ud, men jeg kan godt finde på at stå af bussen, hvis der kommer terrorister ind...ha ha, ja det er ret fjollet, men ikke så sjovt, når jeg bliver ramt af det, men det er ikke noget jeg går og skilter med og ikke noget, som jeg har delt med nogen andet end mine nærmeste og min psykolog, så det er heller ikke noget, der står i mine papir. Jeg vil nødigt give det liv om man må sige det sådan.

Jeg har også reflux...for meget mavesyre og ligger mig i perioder med kvalme, ondt i maven, men det har jeg aldrig tænkt på som en diagnose, men det er det vel.

Ja ja, vi må bare vente og se, hvad fremtiden bringer og håbe på det bedste og prøve ikke at frygte det værste, det kan bare være så svært.

Jeg håber, at din sag bliver snarligt afklaret MTVRV1
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:07   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Jeg har også reflux...for meget mavesyre og ligger mig i perioder med kvalme, ondt i maven, men det har jeg aldrig tænkt på som en diagnose, men det er det vel.
Du kan få medicin for dit reflux, det hedder Lansoprazol.

Reflux vil sige, at syrepumperne i maven er for aktive.

Lansoprazol: http://www.netdoktor.dk/interactive/...t_info&id=6421
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:24   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
En afklaring er at få sat navn på alle de diagnoser der måtte være..

Beskrevet alle de problemer man oplever i det daglige og i forbindelse med arbejde..

Få lavet papir på det hele så det kan måles og vejes..

Beskrevet evt. behandlingsmuligheder og hensyn...

Alt skal vendes så pensionsnævnet kan sætte sig præcist ind i hvordan du har det...

Når du er så kreativ, kunne en arbejdsprøvning måske være på et reklamebureau, et museum, et galleri eller lignende..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 22:54   #14
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
VOVSE; jeg får allerede Nexium og Omeprazol, det virker heldigvis, jeg tager det dog kun i de perioder, hvor det er nødvendigt. Det er værst er, at jeg aldrig helt ved hvornår det kommer og så resulterer det i, at der går en del tid, før jeg får styr på mavesyren og der gør det ondt. Jeg har været på skadestuen flere gange med heftige mavesmerter, jeg er en ømskindet lille en og hver gang er jeg blevet sendt til skopi af mavesækken...med samme resultat; reflux i udbrud. Ha gad vide om de har grinet af mig...sådan en lille svækling Jeg vil hellere føde igen end at skulle have voldsomt refluxudbrud.

PIP; Rigtig mange tak for dit overblik, jeg må få en tid hos min læge og bede hende hjælpe mig med at få skrevet mit sygdomsforløb og selv skrive alle mine symptomer ned, både de fysiske og psykiske...men min læge må have det meste i sit system, jeg immer væk glad for at vi har gratis lægehjælp med alt den renden frem og tilbage hos min læge gennem de sidste 10 år.

Du nævner flere af de steder som jeg har talt med min jobkonsulent om, hun tror bare ikke at jeg gennemføre det, men jeg skal vil have en chance for at finde ud af, hvad jeg kan og ikke kan.

Det ville være en drøm at kunne få lov at komme til en tegnestue eller hos en designer, jeg er bare så bange for at jeg ikke kan klare det og det er nok det værste ved det hele. Jeg ved, at jeg vil blive meget ulykkelig over at erfare, at jeg ikke engang kan magte at arbejde med det jeg brænder allermest for, men omvendt ville jeg også blive ovenud lykkelig, hvis jeg erfarer, at jeg rent faktisk ville få overskud og livsglæde ved at kunne klare om end så ikke på fuld tid, så på deltid eller freelance niveau.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2011, 23:56   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
VOVSE; jeg får allerede Nexium og Omeprazol, det virker heldigvis, jeg tager det dog kun i de perioder, hvor det er nødvendigt.
Dem jeg kender med det problem, de tager medicinen fast, måske skulle du også gøre det, så du undgår de "anfald".

Min x får det simpelthen hver gang han har spist hvis han ikke tager medicinen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2011, 10:51   #16
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Hej Vovse

Ham speciellægen, der har undersøgt mig i alle ender og kanter, har sagt at jeg kun skal tage dem, når problemet opstår, da pillerne vil "forstyrre" i de perioder, hvor min syre er normal.

Jeg spurgte ham nemlig om jeg ikke bare kunne tage dem hele tiden

Jeg har dog overvejet at tage dem i de perioder, hvor jeg er i krise, for det plejer at være på de tidspunkter, at jeg får dem. Jeg har lige fået en recept i sidste uge...fordi jeg er i krise nu
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Forsikring med retshjælp? Zania Alt det andet 2 10-02-2010 20:43
Gratis retshjælp snart en saga blot Peter Hansen Politik og Samfund 5 07-02-2010 14:11
Gratis retshjælp buster Dit og Dat 2 01-12-2008 21:16
Retshjælp, retssikkerhed buster Politik og Samfund 11 01-08-2008 23:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension