K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 17:02   #1
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser

Grunden til, at jeg hænger mig lidt i det, er denne sætning fra Jobcenteret:

"Idet "Synf" allerede er visiteret til fleksjob, skal der være sket væsentlige og varige ændringer i de helbredsmæssige forhold, hvis hun skal være berettiget til førtidspension, da man ved visitering til fleksjob allerede er kompenseret for den nedsatte arbejdsevne.
Derfor vil der også alene kunne ydes sygedagpenge, hvis der er tilstødt nye lidelser, eller den bestående lidelse er væsentligt forværret.
Ellers overgår "Synf" til ledighedsydelse, indtil der findes et fleksjob, der tilgodeser hendes skånehensyn".

Kh Synf
Det er dog utroligt så stor forskel der er på kommunernes fremgangsmåder.

Jeg blev visiteret til fleks i 2008, på baggrund af en arb. prøvning med et timetal på 6-9 pr. uge, og den nyeste special-lægeerklæring var/er fra 2005.

I 2009 blev jeg tilkendt fp på baggrund af en arbejdsprøvning med et timetal på 8 pr. uge, og med de samme lægepapirer fra 2005.

Meeen, dertil skal siges, at sagsbehandleren sørme havde fået flettet ind i rp'en, at mit helbred var blevet forværret.
Gu' var det ikke nikke nej, men jeg fandt, at det var klogest, at lade som ingenting.

Men Synf, på den baggrund synes jeg da bestemt, at du dels skal indhente al den dokumentation du kan, og dels sørge for, at få det skrevet ind i rp'en, om ikke andet så under borgerens kommentarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 19:37   #2
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er dog utroligt så stor forskel der er på kommunernes fremgangsmåder.

Jeg blev visiteret til fleks i 2008, på baggrund af en arb. prøvning med et timetal på 6-9 pr. uge, og den nyeste special-lægeerklæring var/er fra 2005.

I 2009 blev jeg tilkendt fp på baggrund af en arbejdsprøvning med et timetal på 8 pr. uge, og med de samme lægepapirer fra 2005.

Meeen, dertil skal siges, at sagsbehandleren sørme havde fået flettet ind i rp'en, at mit helbred var blevet forværret.
Gu' var det ikke nikke nej, men jeg fandt, at det var klogest, at lade som ingenting.

Men Synf, på den baggrund synes jeg da bestemt, at du dels skal indhente al den dokumentation du kan, og dels sørge for, at få det skrevet ind i rp'en, om ikke andet så under borgerens kommentarer.

Så Du var i 2 arbejdsprøvninger ?
Hvad er begrundelsen for det ?

Ja, Jeg er en del forværret allerede nu.
Jeg blev dianogstiseret sidste efterår, men kan man få lavet en ny allerede?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:30   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så Du var i 2 arbejdsprøvninger ?
Hvad er begrundelsen for det ?
Undskyld Synf, låner lige din tråd for at besvare Wodpoulsen.

Arb.prøvning i 2007, 6-9 timer pr. uge, resulterede i at jeg blev visiteret til flex foråret 2008.
Ca. 1 år senere skulle jeg revurderes (som ledige flex'ere jo skal), derfor den nye praktik i 2009.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen, man kan blive klogere... phhmw Nyt fra Ankestyrelsen 1 07-07-2013 08:32
Når Kommunen er klogere end speciallæger og psykologer Justitia Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 21-01-2013 22:45
Så blev jeg så meget klogere..... Ragdoll Accept fra vores omgivelser 14 09-04-2012 00:56
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Hvornår bliver jeg klogere... sun-lady Dit og Dat 2 20-09-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension