K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2017, 07:33   #1
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Der er ingen tvivl om at du er et presset menneske der kæmper. Jeg har ikke nærlæst hele din sag, men et udpluk. Jeg kan godt forstå du gør som du gør, jeg tror bare ikke det er sundt for dig i længden. Det handler ikke om jura eller indhold, det handler om at du virker til at være i kampberedskab konstant og det lyder rigtig hårdt.

Der sker helt sikkert mange bevidste og ubevidste fejl. Det er ikke i orden, men hvis du klager over dem alle risikerer du at gå ned med stress og at din sag bliver forsinket fordi overblikket ryger.

Ovenstående skal ikke forståes som kritik men udelukkende som omsorg.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2017, 09:23   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Hvis "måden" jeg gør det på, ikke er "god" eller "korrekt", kunne du så give mig hjælp til hvordan du ville svare/formulere dette seneste brev fra Klagesagsteamet i Centralforvaltningen Jobcenteret Besvarelse af formalitetsklage - 28-07-2017!

Dvs komme med et udkast så andre her inde på K10 også kan se hvordan man kan formulere en klage!.
Jeg er ked af, at du fuldstændig misser pointen i mit indlæg.

Som Tazoom skriver, så er det tydeligt, at du er gået totalt i kampberedskab, også overfor os her på K10.

Der er kampe man kan vinde, og der er kampe man ikke kan vinde, og hvis man bruger en masse kræfter på de kampe man ikke kan vinde, så er der en stor risiko for, at man går helt ned, både fysisk og psykisk.

Det gør mig oprigtig ondt, at du skal igennem de kampe med din kommune, jeg ønsker dig kun det bedste.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2017, 11:23   #3
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tazoom Se meddelelser
Der er ingen tvivl om at du er et presset menneske der kæmper. Jeg har ikke nærlæst hele din sag, men et udpluk. Jeg kan godt forstå du gør som du gør, jeg tror bare ikke det er sundt for dig i længden. Det handler ikke om jura eller indhold, det handler om at du virker til at være i kampberedskab konstant og det lyder rigtig hårdt.

Der sker helt sikkert mange bevidste og ubevidste fejl. Det er ikke i orden, men hvis du klager over dem alle risikerer du at gå ned med stress og at din sag bliver forsinket fordi overblikket ryger.

Ovenstående skal ikke forståes som kritik men udelukkende som omsorg.
Modtaget og forstået og tak for feedback.

Jo jeg kan godt se det, og forstår godt at mange borgere ikke orker hele tiden at skulle dementere
alle de usande og ukorrekte bemærkninger, som der igen er formuleret på dette 6 siders svar fra Klagesagsteamet.

Jeg er ikke jurist og gør det efter bedste evne.

Hvordan skal jeg så reagere og skrive/formulere min reaktion og til hvem ?

Kan du hjælpe med det ?

De erkender også flere steder at der er lavet fejl, både i deres sidste brev pr 28 juli 2017 samt i deres brev
d 22 juni 2017.

.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg er ked af, at du fuldstændig misser pointen i mit indlæg.

Som Tazoom skriver, så er det tydeligt, at du er gået totalt i kampberedskab, også overfor os her på K10.

Der er kampe man kan vinde, og der er kampe man ikke kan vinde, og hvis man bruger en masse kræfter på de kampe man ikke kan vinde, så er der en stor risiko for, at man går helt ned, både fysisk og psykisk.

Det gør mig oprigtig ondt, at du skal igennem de kampe med din kommune, jeg ønsker dig kun det bedste.
Modtaget og tak for feedback.

Hvordan kan jeg vide, med min lille bitte indsigt og viden i jura osv, hvilke kampe jeg kan vinde,
og hvilke kampe jeg ikke kan vinde. Jeg har aldrig prøvet dette før...

Jeg er ikke jurist og gør det efter bedste evne. Det pisser mig af alle de usande påstande de kommer med, kan ikke bare sidde dem overhørrig.

Hvordan skal jeg så reagere og skrive/formulere min reaktion og til hvem ?

Kan du hjælpe med det ?

De erkender også flere steder at der er lavet fejl, både i deres sidste brev pr 28 juli 2017 samt i deres brev
d 22 juni 2017.

.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2017, 12:37   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bliver lovgivningen ikke overholdt..-bør der klages...som udgangspunkt..

Når det er sagt...så vil de færreste kunne holde til dette i længden...da der bliver lavet så enormt mange fejl i folks sager..

Hvis man skal begrænse sig selv...over hvad man skal klage over...evt pga helbredet og det faktum at de fleste ikke kan holde til dette i længden...så bør man tage et helikopter overblik over tingene...og de fejl der er i ens sag...

Man skal så dele alle fejl op i hvad der mest skader ens sag....altså klage over de ting som gavner ens sag mest...

Et eksempel kunne være...to fejl....

1. der mangler en underskrift på et brev fra kommunen...

2. der mangler at blive nævnt flere sygdomme/diagnoser i rehabpapirer som enten har været brugt til en afgørelse eller som skal bruges til en afgørelse...

Ud af disse to fejl...og hvis man skal begrænse sig...bør man vælge nr 2....da denne vil have størst gavnelig effekt for borgeren...

Klager man over nr 1...vil det intet gøre for ens egen sag....dette selvom der selvfølgelig bør være underskrift på alle papirer der kommer fra myndighederne..

Så hvis man skal begrænse sig...så bør man kigge objektiv på sin sag og finde ud af hvad der vil gavne en selv mest....set ud fra hvad man gerne vil opnå...fleksjob, pension, ressourceforløb osv..

Problemet med alt dette..berettiget klageri...det er at man som udgangspunkt vil have lysten til at klage over alt ulovligt...både for en selv...men da også for de mange andre hvor der også bliver lavet en masse ulovligt overfor..

Mange finder først for sent ud af at det kan gå ud over ens eget helbred....hvis man skal bruge energien på at klage over alt ulovligt...i form af stress osv osv...

Så det bedste råd må være...at se på hvad der gavne dig selv og ens helbred....bedst...

Husk på at der ikke kommer nogle og takker dig for at du klagede over alt...den dag du yderligt har ødelagt dit helbred...

Nogle mennesker...de kan sagtens klare at klage over alt...uden at det rammer deres helbred...andre kan ikke...

Så i sidste ende må det være op til den enkelte at bestemme/beslutte hvad personen gør..

Har man energien og helbredet til det...så klag over alle de ulovlige ting..

Har man ikke...så beslut dig for hvad der bedst kan gavne i din sag.. og så klag over dette..

Det er fint og nobelt at ville kæmpe på alle andres vegne....men ikke hvis det er på bekostning af ens eget helbred...

Med hensyn til hvem man skal klage til...så må det være op til strukturen i ens kommune...og den kan være meget forskellig alt efter kommune...

Nu er du...Kio...jo kommet langt ind i det...men for alle andre...så starter man med chefen for den afd man klager over...og derefter til chefen til denne osv osv...

Jeg har svært ved...og måske det er tiltænkt sådan...at gennemskue strukturen i Kbh...men umiddelbart vil jeg tro at du har gjort og klaget til dem du kan...

Jeg kan ikke umiddelbart se hvad du kan gøre anderledes...da du har klaget de rette steder...du har endda offentliggjort hele sagen...og du er med til at kæmpe politisk...og aktivistisk...

Mit råd til dig er at du skal passe på dig selv og virkelig holde øje med dig selv og dit helbred...helst inden at du går ned med flaget..

Jeg har selv nogle af dine diagnoser (som du ved)...og jeg er virkelig benovet over at du kan holde til det du gør....noget jeg ikke selv ville kunne holde til..ikke i samme omfang...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 10:04   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Modtaget og tak for feedback.

Hvordan kan jeg vide, med min lille bitte indsigt og viden i jura osv, hvilke kampe jeg kan vinde,
og hvilke kampe jeg ikke kan vinde. Jeg har aldrig prøvet dette før...

Jeg er ikke jurist og gør det efter bedste evne. Det pisser mig af alle de usande påstande de kommer med, kan ikke bare sidde dem overhørrig.

Hvordan skal jeg så reagere og skrive/formulere min reaktion og til hvem ?

Kan du hjælpe med det ?

De erkender også flere steder at der er lavet fejl, både i deres sidste brev pr 28 juli 2017 samt i deres brev
d 22 juni 2017.
Jeg kan sagtens følge dig, i din frustration over alle de fejl, der laves i din sag.

Jeg kan komme med nogle idéer/forslag.

Når de skriver i et sprog du ikke forstår. Lad være med at skrive en klage, men skriv noget i stil med: "Jeg har modtaget et brev fra Xxxxx (skriv navn, afdeling ell.l.) hvori der står nogle ord/sætninger jeg ikke forstår, disse vil jeg gerne have oversat til almindeligt dansk da jeg ellers kan frygte, at jeg misforstår vigtige dele af min sag.
Samtidig forventer jeg, at partshøring/klagefrist (whatever) forlænges, så jeg kan nå at få jeres svar på ovenstående".

Ret det til så det passer til situationen.
Afleveres selvfølgelig mod kvittering.

Og hvis du ikke modtager svar på ovenstående, så klager du over, at de ikke overholder retssikkerhedslovens §4:
"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=173199

Sådan en klage ville jeg sende til samtlige byrødder, men igen, jeg kender ikke opbygningen i Kbh.

----------------------------------

Hvis de f.eks. bruger usande/forkerte lægeoplysninger i en afgørelse ell.l., så anker du afgørelsen med henvisning til deres brug af fejlagtige oplysninger.

Hvis de bruger fejlagtige oplysninger i andre situationer end afgørelser, så klager du.
Jeg kender ikke din kommunes opbygning, men herude i provinsen ville jeg klage til jobcenterchefen (hvilket jeg selv har brugt flere gange).
Her kan jeg oplyse, at det er vigtigt, at det tydeligt fremgår af skrivelsen, at det er en klage, da den ellers blot lander på sb's skrivebord.
Skriv f.eks. som overskrift "klage over sagsbehandling", "klage over manglende svar" ell.l.

-----------------------------

Det allervigtigste er, at du hele tiden er up-to-date med aktindsigt.
Hver gang du har været til møde, eller der er sket noget i din sag, så beder du om aktindsigt "siden sidst".
Og hvis du i aktindsigten oplever, at der ligger forkerte oplysninger, så indhenter og afleverer du de korrekte oplysninger, og beder om, at få dem lagt i sagen. Mod kvittering selvfølgelig.

Lægepapirer (og evt. andre vigtige papirer) sørger du for selv, at have kopi af. Det er før set, at ting forsvinder i kommunerne.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man skal så dele alle fejl op i hvad der mest skader ens sag....altså klage over de ting som gavner ens sag mest...

Et eksempel kunne være...to fejl....

1. der mangler en underskrift på et brev fra kommunen...

2. der mangler at blive nævnt flere sygdomme/diagnoser i rehabpapirer som enten har været brugt til en afgørelse eller som skal bruges til en afgørelse...

Ud af disse to fejl...og hvis man skal begrænse sig...bør man vælge nr 2....da denne vil have størst gavnelig effekt for borgeren...

Klager man over nr 1...vil det intet gøre for ens egen sag....dette selvom der selvfølgelig bør være underskrift på alle papirer der kommer fra myndighederne..
Rigtig godt eksempel.


Derudover er det meget vigtigt, at du ikke bruger al din tid og energi på din sag i kommunen, du skal sørge for også at have andet i dit liv, noget der er positivt og ikke handler om din sag i kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 11:51   #6
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar fra Borgerrådgiveren tors d 3 aug 2017

Igen en jurist, der helst ikke vil inddrages i min sag...



.

Sidst redigeret af Kio; 05-08-2017 kl. 11:54.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2017, 12:19   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Brev fra Jobcenteret kvittering for modtagelse af klage - 04-08-2017

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 08:38   #8
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar til Borgerrådgiveren tors d 5 aug 2017.

"Klage igen igen...Klage over Jobcenter Lærkevej JKI København samt deres klagesagsteam."





Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 09:38   #9
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar til Klagesagsteamet CF 2. kontor, område 2 - 2 aug 2017

Vedr brev fra Klagesagsteamet CF 2. kontor, område 2 pr 28 juli 2017.





.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-08-2017, 09:55   #10
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 60
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Svar til Klagesagsteamet CF 2. kontor, område 2 - mandag d 7 aug 2017.

Gmail - Vedr brev fra Klagesagsteamet CF 2. kontor, område 2 pr 28 juli 2017 - nr 2.





.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension