K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2010, 10:30   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er bare HELT umuligt at få hjulpet psykisk syge mennesker og få stillet nogle gode kvalifiserede tilbud på benene, når det ikke må koste noget!

At få spundet et sikkerhedsnet er præcis noget af det der koster kassen, og det eneste regeringen vil bidrage til, er at sætte de første fire pæle i jorden, og så ikke andet!!
Klart der er en masse mennesker der vil dumpe lige ned mellem pælene når der ikke er noget net, lige så mange vil blive godt og grundigt spiddet - enkelte kan MULIGVIS holde fast i pælen for en tid, men vil uvilkårligt blive træt i armene og også falde ned på det.

Man kan ikke 'bare' tage en psykisk syg, uanset hvad diagnosen end måtte være, og sende dem ud på en vilkårlig arbejdsplads UDEN også at have en plan B for dem, og det er dét regeringen vil!
Jeg tror ikke på det er noget vi får at se, men hvis vi gør, så kan det meget hurtigt blive det et eksperiment med katastrofale følger...

Angst og depression, bevares, ikke sjovt. Men bliver lidelserne provokeret og man som menneske ikke kan få hjælp, så kan jeg med 100% garanti sige, at så udvikler diagnoserne sig til et mareridt, og nye diagnoser vil støde til. Psykiske lidelser har det med at formerer sig og udvikle sig, hvis netværket ikke er der.
Jeg ved at tilknytning til arbejdsmarked i rigtig mange tilfælde (ikke alle naturligvis) er en rigtig god ide, men jeg ved også at man ikke bare kan losse folk ud! Det skal give mening, man skal være med til at tilrettelægge og bestemme jobbet, man skal have en plan B lige ved hånden og et akutnummer man kan ringe til stort set hele døgnet.
Og dét tror jeg bestemt IKKE regeringen vil støtte op om, efter deres skattelettelser har sat os ti skridt tilbage, og vi ikke længere har råd til noget som helst...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 11:11   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Psykisk sygdom er meget svært og forstå.
har aldrig haft stress symptomer med en arbejdsuge på 40-60 timer om ugen.
nu går jeg hjemme og er i offenlig varetægt og har fået stress symptomer
som jeg skal have snakket videre om med psykolog.

så det er en meget svær balancegang. har en i famlilen som har fået FP og lige i øjeblikket vil enhver tænke hvorfor dog det. Hun skulle bare i arbejde.
kan alt mellem himmel og jord. Problemet er bare det ikke holder sælig længe adgangen, så hun vil aldrig blive en stabil arbejdskraft.

Men nogen med Psykisk sygdom har ikke godt af bare at være på pension og ingen tager sig af dem.
efter en pension er der ingen som kigger efter en.
Men de fleste arbejdsgiver er ikke gearet til at passe på en med Psykisk sygdom.
det er hele problemet som jeg ser.

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-04-2010 kl. 11:16.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 11:40   #13
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det har du fuldstændig ret i Mtv, at nogle/mange arbejdsgivere er ikke rustet til at tage sig af ansatte med stress, depression og angst = psykisk sygdom. Det er ikke en "anerkendt" sygdom på arbejdsmarkedet og end heller ikke i det offentlige sygedagpenge system. Ingen ved hvad de skal gøre og du skal kæmpe for at komme til psykolog hvis du ikke selv har en privat forsikring der kan dække det.

Man er fuldstændig over ladt til sig selv. Kommer man så langt ud at man må en tur på psykiatrisk skadestue, så kan man stadig ikke opleve nogen form for hjælp, så når alt andet overhovedet ikke virker, hvordan hulen skulle man så komme tilbage til arbejdsmarkedet?. Vi er mange der bare kæmper for at leve dag for dag og rykke de offentlige indstandser for midler til at leve for og for at få ro på ens fremtid.

Det tager år tier/hundrede før systemet ændres, og tanke gangen må komme i første række.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 22:01   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg skriver intet om andre, jeg skriver ''FOR MIG PERSONLIGT'' og skriver at det måske ikke falder i god jord hos andre med samme diagnoser. Da jeg jo ved at folk er forskellige.
Men for MIG er det de mindre diagnoser, som igen, for MIG ikke påvirker min arbejdsevne.

Men jo, selvfølgelig ville jeg ikke kunne arbejde i den periode jeg er depressiv, jeg ligger jo som jeg før har skrevet i sengen, og må tisse i en ble, fordi jeg ikke engang kan overskue at gå på toilettet. Men i de mellemliggende perioder er der ikke noget der kan true min arbejdsevne, udover de andre diagnoser (OCD og psykoser) som så for MIG er de værste diagnoser og som er dem der 0 stiller min arbejdsevne, for ikke at skrive, sætter dem i minus...

Iøvrigt er det ikke en udtalelse jeg kan tage seriøst det med, at psykisk sygdomme kan arbejdes værk. Det handler jo om signalstofferne i hjernen der ikke er i balance, og de er der, uanset om man arbejder eller ligger i hængekøjen, og udløser symptomerne uanset om man arbejder eller vasker op.

Men jeg TROR lige som de førende psykiatere i Danmark, at beskæftigelse kan forebygge lidelser som angst og depression. Angst har det med at fortrænge sig, når man bliver véd med at udfordre den. Og depression kan også sættes lidt i skak hvis man er aktiv på arbejdsmarked og har et job man er glad for og interesserer sig for.......omvendt kan et dårligt job man ikke kan lide og føler er en kamp, udløse en depression.
Helene i det perfekte samfund ville det helt klart være en fordel hvis man kunne være på arbejdsmarkedet også med psykisk sygdom, men så længe vi ikke har arbejdsgiver og kollegaer med på ideen så må vi se i øjene at det bliver mere end svært ...

Min frygt vil til hver en tid være at den geniale støjsender får ideen nååå mangle på job er det halve problem og så laver vi det til den hele løsning ..

og inden vi får set os om så skal dem med psykisk sygdomme piskes ud til hver en tid, men man glemmer at lade behandling og arbejdspladser leve op til deres og så går det for alvor galt ...

Det er lige som med ungydelsen ..

Psykisk syge unge (med bestemte diagnoser) kan få voksen satsen , hvad med dem der ikke har de specifikke diagnoser .. skal de så bare sulte videre

Det er jo en problematik der går langt langt ud over det om man kan arbejde eller ej ..

Og vi kan frygte at løsningen på problemet bliver job (med ingen eller ringe løn) og slet ikke nogen form for behandling eller støtte undervejs måske en discount løsning
  Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 07:11   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Og vi kan frygte at løsningen på problemet bliver job (med ingen eller ringe løn) og slet ikke nogen form for behandling eller støtte undervejs måske en discount løsning
Ja, for jobbet vil jo være behandlingen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2010, 07:56   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis min pointe fra indlæg #11.

Det duer bare ikke!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
paragraf 100 v. psykisk sygdom? hejhejhej Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-04-2013 16:36
Støttekontaktperson og livsindhold med psykisk sygdom Stuen Alt det andet 3 24-10-2012 23:35
Hjælp ved psykisk sygdom vallud Alt det andet 9 12-01-2011 17:29
FTP på baggrund af psykisk sygdom. journaliststud Din historie 14 07-05-2009 11:14




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension