K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2011, 11:08   #11
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, det var jo en fin udsendelse, men...

Ingen minister kan/skal gå ind i enkeltsager, men.....

Inger Støjberg ville gå tilbage til KL, Kommunernes Landsforening!!!!!

Hallo, venner og hvad tror ministeren der kommer ud af at kontakte en privat interesseorganisation som kun har et formål, for tiden. At rådgive de samme kommuner om, hvordan de skal spare lige til grænsen. Og hvor mange politikere er ansat med mange gode udmeldinger som "Gøgeunge"-effekten osv.

Stik fingeren lidt i jorden og søg på KL`s socialudvalgsforkvinde og hendes tidligere udtalelser, så forstår man.

Anny Winther
http://kongensoe.dk/socialudvalget-i...aet-ny-formand
Læg mærke til hendes udmeldinger når KL kontaktes. LYT LYT LYT.... så forstå du.

En organisation som alle 98 medlemmer til enhver tid kan udmelde sig fra.

Det var en tynd kop the og et smart træk, utroværdigt, men et fint lille stunt som der ikke kommer noget ud af. Trist.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-02-2011 kl. 11:23.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-02-2011, 11:30   #12
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ja Peter - men det vidste de fleste af os vel godt?

Måske man bare skulle fortælle resten af DK det også?

Danskerne er lidt naive, for tiden, synes jeg -
de æder råt - hvad der siges på tv - for det må da være rigtigt.

Trææææls
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 12:29   #13
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af PiaCP Se meddelelser
Danskerne er lidt naive, for tiden, synes jeg -
de æder råt - hvad der siges på tv - for det må da være rigtigt.

Trææææls
Jeg ved ikke om nogle danskere er naive, men især dem der ikke på nogen har været i dette Syge system, kan det være svært at sætte sig ind i tingene..

Jeg er desværre gift ind i en familie som tror blindt og fast på at kommunen
/regeringen ikke er ude på at snyde mig, eller noget andet...
Det har været en kamp uden lige, både igennem det syge stem men også fra familiens side...

For det kan jo ikke passe samfundet er sådan...

Vi sad netop hos svigerfamilien da den første udsendelse blev vist i kontant, og da hun sagde hun gerne ville se deres sag, mente svigerfamilien at der nok skulle blive tagte hånd om dette.. Øhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh???

ja jeg kan ikke sige mere, er bare... frustreret
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 14:12   #14
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Hej,
Er der ikke nogle der er søde at forklare lille mig... Det de taler om i kontant med sygedagpengestop...

Der er en kvinde med smerter efter faldulykke hun går hjemme og hviler og har smerter. hun får ingen sygedagpenge.. MEN!!!??? hvad med §7a??
Jeg tænker her hvordan kan det være muligt at syge der ikke er afklaret bliver lukket ned? hun fortsætter jo afklaring uden løn, men der er jo de nye §§ i § 27 - nummer 4??
Jeg tænker her er det så lovligt det kommunen gør??

Jeg håber der er nogen der kan forklare mig det helt

ha en god dag.

Nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 16:56   #15
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Heidi, sådan er min far, men hvad ved han også om det?? Så meget som at da min mor opdagede hvor sygt systemet er, valgte hun, trods lægernes advarsler at raskmelde sig (dårlig ryg sygehjælper) for hun kunne simpelthen ikke holde deres evendelige skriv under dit, kom til møde dat, og hvis du ikke sååå.

Mor nåede ikke at opleve en enlig sag, og derfor er det da helt sikkert bare mig der er mærkelig, for kommunen er jo til for at hjælpe, minder jeg ham så om mors korte tid i systemet, klapper han i som en østers og vil ikke tale mere om det enme, underforstået han har ret jeg tager fejl, faktisk så meget ret at det er løgn i min hals at jeg ikke får en krone, for selvfølgelig gør jeg da det, jeg er jo syg.

Nessa12. Nu kender jeg intet til de konkrete sager, men en mulighed er:
At sygedagpengene allerede HAR været forlænget alt det de kan.
Hun er IKKE færdigbehandlet.`
= en § 7a vurdering der siger at vi ikke kan sende videre til fleks eller FP, for hun er ikke færdigbehandlet og det SKAL hun være, g så er der jo kun en mulighed tilbage KHJ/ægtefældeforsørgelse.

Det er fuldt ud lovliigt på TRODS af at § 70 (husker ikke hvilken lov, men ifb fleksvisitering) indeholder en tekst der netop gør det muligt for kommunerne at fleks visitere selv om at folk ikke er færdigbehandlede, det skal bare godtgøres at man aldrig vender tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men fordi der i samme § står at man skal være færdigbehandlet (afklaret) ja så holder den i retten, og syge mennesker kan smides på KHJ.

Jeg hænger selv i den fælde, desværre, bare jeg så kommer fra en revalidering, af min gruppe, er vi faktisk også en del der havner med 0 kr at leve for.
Personligt begynder kreditforening bank osv at bakne på, på den negative måde altså, om en måneds tid, og så er det kun et spørgsmål om hvor længe vi kan holde den kørende, en ting er sikkert, til min sag har været i gennem ban om 8 måneder... så længe holder vi ikke, og så bliver det spændene at se hvad kommunen vil gøre med en familie på 5 der ikke har noget sted at bo.

Faktisk er jeg rimelig sikker på at netop tilføjelsen med at man ikke behøver være færdigbehandlet for at blive fleksvisiteret, er der (altså at meningen med det i tidernes morgen da loven blev lavet) for at syge, som ikke kommer tilbage til arbejdsmarkedet IKKE skal havne på KHJ, eller ægtefældeforsørgelse.

Men fordi vi er et EU land, og har en V regering, har "vi" ikke en chance, for EU har dikteret flere arbejdsløse fordi vi er for konkurancedygtige, og vores dejliiige regering har lige set at her er en gruppe som er super nemme at få over i den statestik, samt at deres menneskesyn (vi BARE er dovne) er så stift, så har man ingen interasse i at hjælpe os ved at forlange at det stykke af loven bliver brugt, som det enligt er tiltænkt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 17:33   #16
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
HeidiAnd og LUM
lyder helt nøjagtigt som min svigerfamilie.....
Dertil skal siges at min er vaccineret med Venstre stik!

En del af dem er dog ved at hoppe fra -
men deres tiltro til det system de aldrig selv har haft behov for,
er enorm stoooor
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 18:22   #17
Nessa12
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2010
Indlæg: 74
Styrke: 14
Nessa12 er ny på vejen
Okay tak
men nu er jeg i noget behandling der kommer til at strække sig ud over min faldne varighed...
jeg er aldrig forlænget, men lægerne sige jeg ikke bliver 100% men mangler en der siger varig..
dog mener jeg jo så her at jeg kan forlænges på

§ 27 stk 2. det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

eller kan man ikke det fordi jeg stadig er under behandling? eller er det bare kommunens vurdering???

mvh

nessa
Nessa12 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:26   #18
HeidiAnd
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2010
Lokation: Sorø
Alder: 41
Indlæg: 51
Styrke: 14
HeidiAnd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nessa12 Se meddelelser
Okay tak
men nu er jeg i noget behandling der kommer til at strække sig ud over min faldne varighed...
jeg er aldrig forlænget, men lægerne sige jeg ikke bliver 100% men mangler en der siger varig..
dog mener jeg jo så her at jeg kan forlænges på

§ 27 stk 2. det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

eller kan man ikke det fordi jeg stadig er under behandling? eller er det bare kommunens vurdering???

mvh

nessa
jeg har alle papirerne i orden, lægernes samt neurppsykologens ord på at tilstanden er varig, det samme siger ASK som ellers ikke ville tilkende mig en mengrad - men alligevel gør kommunen intet for at afklare mig...

PisCP: lyder skægt - nøjagtig sådan er min svigerfamilie

LUM: lige præcis der står vi, og klart at bankerne ikke vil være med, når der ikke kommer nogen indtægt ind.
Her kommer vi til at mangle rigtig mange penge hver måned, og det er ikke til luksus men mere til at vi kan leve, og få det allermest nødvendige.
I forvejen er alt skåret ind til benet og vi har endda måttet melde den store ud fra sfo og den mindste når han starter i skole til efteråret, får ik mulighed for at starte i sfo. Ikke at det er vildt nødvendigt, men det er jo godt for dem socialt, kan ik forestille mig at børn af sygemeldte har godt af at gå hjemme og se deres forældre have det så skidt.
En skygge af sig selv :-/
HeidiAnd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 20:59   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Gigtforeningen mener.....

http://www.gigtforeningen.dk/nyheder?newsid=9129

"Det er ikke korrekt, når beskæftigelsesminister Inger Støjberg påstår, at det er kommunernes ansvar, at flere og flere syge mister sygedagpenge."

Det siger Gigtforeningens direktør, Lene Witte, i en kommentar til programmet KONTANT på DR1 i går. I programmet vil ministeren "ta' en snak med kommunerne om," at syge mennesker mister enhver form for offentlig ydelse.

Lene Witte uddyber: "Kommunerne løfter opgaven præcist som loven tilskriver. Loven er ministerens ansvar, og ministeriet var advaret om hullet i loven, før den blev vedtaget."

Lene Witte henviser til "L 154 – Bilag 19, Redegørelse til Folketingets Arbejdsmarkedsudvalg," fra maj 2006 hvor Arbejdsmarkedsdirektoratet skriver følgende:

"Det skønnes, at af de 1.555 personer, som er uden offentlig forsørgelse, kommer omkring 600 personer i beskæftigelse. De resterende ca. 900 personer har ingen lønindtægt i den betragtede periode på op til 1 år efter ophør af sygedagpenge (...)."

"Det står sort på hvidt og efterlader ingen tvivl: Regeringen var fuldt oplyst, før loven blev vedtaget og ministeriet har med åbne øjne valgt at lade stå til. Derfor er det meget lidt kønt at se, hvordan ministeren nu forsøger at kaste aben videre, når den rettelig burde sidde på hendes egne skuldre," siger Lene Witte og understreger:

"Løsningen er ikke at drikke kaffe og te med dem, der er berørt af loven, eller at "ta' en snak" med kommunerne, der løfter den opgave, de er blevet pålagt. Løsningen er at lave loven om, og det er ministerens ansvar."

Lige præcis, og lad det være en reminder til journalisterne som beskæftiger sig med Inger Støjberg....... sæt jer ind i lovgivningen før i lader en minister slippe så let i så mange gange hun optræder i TV...... hvor journalister står som lammende dikkehaler og smiler. TRIST for standen.

Inger Støjberg er dygtig, derfor optrådte hun jo netop i de 2 deltageres hjem, i KONTANT og drak the med beskeden om at hun ville tale med KL den PRIVATE interesseorganisation, som absolut ikke varetager borgernes sag men embedsmandsvældet og intet andet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 24-02-2011, 21:27   #20
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Inger Støjberg er vel som de fleste rødhårede blevet mobbet som barn, hvilket giver en iboende trang til at hævde sig og nyde sin magt, hvis man senere i livet erhverver den.

Samtidig kan disse oplevelser give en mangel på empati, og en lettere megaloman tendens - karaktertræk, som bl.a kan afkodes i en efterhånden noget stivnet ansigtsmimik, og et meget stirrende blik.

Og ikke mindst i hendes udtalelse i 'Kontant':
"maksimumgrænsen på 52 uger, for modtagelse af Sygedagpenge, er indført for borgerens skyld (!!!), så de ikke bliver fanget i urimelig langtrukken sagsbehandling".
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kontant hjælp? elton Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 29-04-2013 14:18
Kontant hjælp? Trex Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 15 19-10-2012 05:40
fra sygedagpenge til kontant Stinna Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 27 29-03-2011 12:28
Kontant Maj-Britt Alt det andet 0 26-08-2008 09:06
DR Kontant/Nyhederne kitter Politik og Samfund 7 30-01-2008 19:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension