K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-02-2016, 08:38   #1
rygmarvKR
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2014
Indlæg: 17
Styrke: 10
rygmarvKR er ny på vejen
Kontanthjælp og formue

Jeg kan nok se frem til en tid på kontanthjælp. ....inden for nærmeste fremtid. men jeg har en andelsbolig som er 800.000 vær og har lånt 470.000 i lejligheden

Jeg har en bil som er 15.000 vær

Også lidt penge i banken

Skal jeg hæve alle pengene sælge bil og lejligheden for at modtage kontanthjælp

Hvad gør jeg ????? Man må jo ikke have noget som hælst af værdi
rygmarvKR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 08:50   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af rygmarvKR Se meddelelser
Skal jeg hæve alle pengene sælge bil og lejligheden for at modtage kontanthjælp
Hvis kommunen kan se, at du har gjort dette når du ved, at du skal på kh, så vil de sandsynligvis vurdere, at du har været "uansvarlig" med din økonomi, og så risikerer du, at skal leve af pengene i x antal måneder.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 08:55   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det kommer an på en vurdering..

Kan du belåne yderligere, og ville du have plads til det evt. lån i din fremtidige økonomi..

Er bilen vigtig i forhold til muligheden for at komme i job.. er der en bus eller bor du langt fra offentlig transport.

Er det en bilforhandler der er kommet med en vurdering/bud på de 15.000, eller er det det du tror den er værd..

Kommunen vil gå tilbage i din økonomi, for at vurdere om du har udvist ansvarlig økonomi. Hvis du f.eks indenfor det sidste halve år har solgt et hus eller betalt ikke-forfalden gæld ud. Hvis de f.eks vurderer at du har betalt et lån ud på 30.000 der ikke var forfaldent, vil de sige at du først kan søge kontanthjælp efter 3 mdr når det der svarer til det beløb er brugt. Selvom du ikke har det. Eller give dig kontanthjælp i den periode mod tilbagebetaling.

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...p-og-ejerbolig
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 11-02-2016 kl. 08:59.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 09:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af rygmarvKR Se meddelelser
Jeg kan nok se frem til en tid på kontanthjælp. ....inden for nærmeste fremtid. men jeg har en andelsbolig som er 800.000 vær og har lånt 470.000 i lejligheden

Jeg har en bil som er 15.000 vær

Også lidt penge i banken

Skal jeg hæve alle pengene sælge bil og lejligheden for at modtage kontanthjælp

Hvad gør jeg ????? Man må jo ikke have noget som hælst af værdi
Det bedste er, at du bare søger kontanthjælpen og afgiver informationerne, så de selv kan navigere rundt i det, og råde dig.

Endelig IKKE selv begynde at tage penge ud af banken mm, da de skal bruge kontoudtog typisk 3 måneder tilbage - til tider lidt længere.

Det er meget bedre de selv siger, at det og dét, er et problem for kontanthjælpen.

Tænker om det er HELT umuligt at du kommer på ressourceforløb? På ressourceforløb får du jo ressourceforløbsydelse (dog på kontanthjælpssats), men kan beholde bil, bolig mm, da der ikke er formueloft. Engang i mellem, er de faktisk søde til at selv anbefale ressourceforløbet, specielt hvis de kan se, konsekvenserne af kontanthjælpen vil bidrage til at smadre dit liv fuldstændig, så du kommer endnu længere væk fra arbejdsmarked.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 11:32   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er ikke sandsynligt kommunen vil kræve at du sælger din andelsbolig, da de i så fald skal kunne anvise dig en bolig, der er lige så billig i husleje.

Yderligere lån i andelsboligen kan de ikke tvinge igennem, hvis banken siger nej. Og det gør den, når du fortæller, at du søger om lån, fordi du er kommet på kontanthjælp. læs artiklen fra dukh som Pip har linket til.

Så boligen vil jeg ikke være bekymret for, at du mister.

Bilen kan de kræve du sælger og du må have en formue på 10000 (kan være steget i 2016, men tror det næppe), så hvis du har mere i banken vil de kræve at du bruger de penge først. De regner ud hvor mange måneder, du kan leve for det beløb, de kan kræve du bruger.

Sidst redigeret af Akvamarin; 11-02-2016 kl. 11:35.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2016, 13:01   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Lige en principafgørelse angående formue når man ejer en bolig:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152993

Den opsummerer en del af det folk allerede har skrevet, men den er god at have som dokumentation, hvis kommunen påstår andet
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension