K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-05-2009, 17:56   #1
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Læge: Sundhedsvæsenet diskriminerer

Hvorfor skal det stå i en sygehusjournal at en patient med rygproblemer er fra grønland? Og hvorfor står der i en operationsjournal at patienten er velintegreret?

Det spørger en praktiserende læge fra Esbjerg om. Hun mener, at formuleringerne kan virke diskriminerende.

"Henvises på grund af ryglidelse. Patienten er grønlænder. "

Nogenlunde sådan stod der i et notat fra sygehuset. Natalia Madsen er alment praktiserende læge i Esbjerg og har stødt på mange af den slags beskrivelser, som ikke har noget med patienternes sygdomme at gøre:

Læs mere
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/200...6.htm?rss=true
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 18:24   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Ja, det er et problem, hvis dem, som skriver i journalen, ikke kender til retsikkerhends lov/persondataloven osv...
Jeg tror, folk mener personen betyder noget og kommer til at skrive det i journalen, uden at tænke over, at det ikke relaterer til det, hvad den BØR handle om, feks. sygdom med bla. diagnoser, funktionsnedsættelse mv.

Sådanne medarbejdere bør sendes på kursus eller udannelse i at kunne lære at overholde lovene i forbindelse med journalisering.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 21:00   #3
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Sidste gang jeg fik lavet en specialklægeerklæring om mine rygproblemer, stod der at jeg har spiral.
Da lurede jeg da godt nok også på, hvad pokker det dog har med mine rygproblemer at gøre.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 21:53   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og i min speciallægeerklæring stod der hvilke nationaliteter mine ægtefæller har været fra - hvorfor ikke bare skrive at jeg har været gift 3 gange
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Etik og prioritering i sundhedsvæsenet – hvorfor det er så svært L.S. Politik og Samfund 0 27-02-2013 02:37
utryg ved sundhedsvæsenet... empowerment Din historie 4 15-10-2010 10:25
Djøf’erne ødelægger sundhedsvæsenet ! buster Politik og Samfund 0 27-02-2010 20:55
Kommuner diskriminerer patienter med "usynlige" lidelser buster Politik og Samfund 10 27-01-2010 12:32
ulige.dk - ulighed i sundhedsvæsenet zuza Et godt link! 0 15-10-2008 17:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension