K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2013, 17:15   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
igennem en sagsbehandler og nej der er ikke nævnt nogen navne

men det viser bare med tydelighed hvor svært det er og opnå en pension i dag
disse er oven i givet udfra de gamle regler fra før 2013
Jamen er det nu også det, eller er det bare en ophobning ?
Reelt ved vi jo ikke om det er noget sagsbehandleren bare siger for at få dig til at føle dig ekstra godt behandlet ???

Min sagsbehandler har også pralet med at i min kommune er der fjere med fleksjob ned til en time, for at stoppe mit ønske om pension og få mig sat i båsen med de utaknemmelige, når jeg ikke vil nøjes med et fleksjob kombineret med en dagligdag der ikke hænger sammen, samt forværret sygdomsforløb.
Mit næste skridt bliver at sende uopfordrede ansøgninger til jobbenteret ugentligt, samt søge konkrete stillinger hvor de som offentlig arbejdsplads specifikt skal svare på hvorfor de ikke mener jeg er kvalificeret til jobbet.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:25   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jamen er det nu også det, eller er det bare en ophobning ?
Reelt ved vi jo ikke om det er noget sagsbehandleren bare siger for at få dig til at føle dig ekstra godt behandlet ???

Min sagsbehandler har også pralet med at i min kommune er der fjere med fleksjob ned til en time, for at stoppe mit ønske om pension og få mig sat i båsen med de utaknemmelige, når jeg ikke vil nøjes med et fleksjob kombineret med en dagligdag der ikke hænger sammen, samt forværret sygdomsforløb.
Mit næste skridt bliver at sende uopfordrede ansøgninger til jobbenteret ugentligt, samt søge konkrete stillinger hvor de som offentlig arbejdsplads specifikt skal svare på hvorfor de ikke mener jeg er kvalificeret til jobbet.
Jeg har fået tilkendt FP, lige inde de nye regler.
så det har nu ikke noget at gøre med det
vi sad bare og snakkede omkring det løst og fast.
alså en sagsbehandler fra social service i kommunen
da jeg netop er under dem, efter jeg har fået pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 17:50   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Ja, det er en dejlig historie, netop fordi den er så sjælden. Så tak for den, den havde jeg rent overset.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 18:41   #14
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, det er en dejlig historie, netop fordi den er så sjælden. Så tak for den, den havde jeg rent overset.

Ja vi må håbe at det er en sjælden historie, for det er jo netop sådan noget der tænder politikerne, så det fremover bliver umuligt at få en pension.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 18:48   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan kun være enig med dig, Nøgne tær.

De har jo allerede vurderet at der er omkring 28.000 førtidspensionister der kan arbejde (i det små på fleks niveau).....dog fra begge ordninger, før og efter 2003.

Men jo mere det kommer frem, at der rent faktisk er arbejdskraft blandt førtidspensionisterne, jo mere vil de presse på, også over for os der netop ikke har en arbejdsevne. Men det ender nok med, at alle skal revurderes på et eller andet tidspunkt.
- partiet Venstre har i hvert fald luftet tanken højt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 19:21   #16
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg kan da også håbe på at alle bliver revurderet så man kan se hvem kan og hvem der ikke kan.

Jeg bliver da forarvet når jeg oplever at pensionister snilt kan arbejde 20 timer i skånejob.
Det konkrete sted drejer det sig om 2 personer der på skift passer en cafe, samtidig med de deltager i madlavningen til 40 personer hver dag.
Det er vel at mærke uden sygedage eller noget.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 19:42   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Og jeg er så en af dem der bare ikke magter en revurdering. Jo, hvis det bare er en samtale om, er der bedring og har du lyst til at prøve - så gerne. Men hvis revurderingen betyder indhentning af nye speciallægeerklæringer, arbejdsprøvning og den slags, så magter jeg ikke en tur mere.

Men jeg forstår heller ikke ''balladen'' for førtidspensionister har PLIGT til at fortælle det på kommunen, såfremt de føler de har fået en bedring der kan påvirke retten til førtidspensionen.

Førtidspensionister må gerne gå fra førtidspension og til ordinært arbejde, de må også have et job med tilskud (det man i gamle dage kaldte skånejob), eller få oprettet et fleksjob, lige som førtidspensionisten også har mulighed for at gjort pensionen hvilende i perioder, og er man under 40, så må man godt deltage i et ressourceforløb hvis man gerne vil finde ud af, hvor man egentlig står - og modtage førtidspension i mens.
Jeg mener, der er jo muligheder nok for førtidspensionister der gerne vil forsøge sig med et job.
De behøver jo ikke lave revurderinger for alle. Det ville være spil af ressourcer rent økonomisk. Sådan en som mig kommer jo aldrig ud på arbejdsmarked, hverken på fleks eller andet, og en revurdering kan ikke nytte i lige mit tilfælde og vil være spild af tid for alle parter.

Men det er jo et stort og svært spørgsmål og man har en tendens til at sætte sig selv i andres sted, og hurtigt dømme alle ude. Men fakta er jo, at der findes mennesker som kan en smule og som rigtig gerne vil men som måske ikke rigtig tør fordi de ikke har fået informationer nok. Der kommer da en del førtidspensionister her på K10 med spørgsmål om jobs, uddannelser, hjælp til opstart af firma osv osv, så der må jo ligge et behov hos mange mennesker.

Og der er jeg nok en af dem der bliver harm og irriteret, for hvordan kan man nu få førtidspension, og så have de kompetencer, når man ved hvor svært det er at få førtidspension i dag. Og det er jo mine egne fordomme der skinner igennem, og jeg skammer mig hver gang over at opdage at jeg har dem, for selvfølgelig er folk forskellige, lige som de har fået tilkendt førtidspension på forskellige grundlag og dermed også har forskellige arbejdsprøvninger med forskellige timetal som udgangspunkt.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 20:11   #18
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I mine øjne er revurdering ikke hele møllen hver gang, men det ville jo være fristende at pille alle ud med en lønindtægt over 100.000 og spørge til deres arbejdsevner og afklare dem.

Ærligt talt føler jeg mig jokket på, når jeg sidder med;
- 1½ times effektiv arbejdsevne.
- Behov for en times yderligere hjælp i hjemmet, som direkte følge af forsøg på at udnytte denne spinkle arbejdsevne.
- Svær forværring i min psykiske sygdom som følge af forsøg på at udnytte denne arbejdsevne.
- Stort ekstra medicinforbrug, for at kunne "passe" et arbejde.

Ja, jeg føler mig jokket på, når jeg læser artikler som denne.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 09-07-2013 kl. 20:14.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 21:32   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror også det er dem med lønindtægt der i første omgang er de mest interessante at få styr på.....og at det også er dem man vil gå efter, såfremt revurderinger kommer på tale.

Men det er vel også fair nok, at dem der arbejder og som kan magte et lille job, måske viger pladsen for nogen som ikke kan en skid, og som bliver kastet rundt i systemet som bolde, fordi de tilfældigvis kan klare 1 time om ugen.....

For jo, det må da gøre ondt et sted, hvis man selv sidder med et afslag på førtidspension fordi man matcher fleks med 1-2 timer, og samtidig læser, at en del førtidspensionister kan klare en hel del mere til lyden af klapsalver.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2013, 23:18   #20
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Endnu engang

Så vil jeg igen opfordre til ikke at kapre tråden til egne små sure opstød af mere eller mindre relevante karakter..

Hvis man vil vrøvle, så opret selv en tråd..

Og til Nøgne tær:

At du har det således, at du føler dig jokket på osv. er naturligvis træls for dig.

Men at ville ønske, at andre ikke har succes, med de muligheder de nu har, er i min verden. usympatisk at høre på...

At du så hertil selv laver en vurdering af andre menneskers arbejdsevne og funktionsevne - sandsynligvis uden at have adgang til deres lægejournal mm. er ikke kun usympatisk men også arrogant.

Vi må regne med, at der er nogle socialrådgivere, der i tidernes morgen har tildel denne pension på et grundlag, som giver mening.. At sætte sig som dommer over andre mennesker uden kendskab til deres konkrete problemstillinger, journal mm. er sku en uskik, hvis jeg skal sige det pænt..

Det var så min sidste pæne opfordring til, at brokke sig, i en anden tråd..

Enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flexjob i egen virksomhed - med tilbagevirkende kraft Dixie4y Spørgsmål ang fleksjob 9 05-04-2013 23:06
Fleksjob i egen/ægtefælles virksomhed ? Jondot Spørgsmål ang fleksjob 2 15-12-2011 10:15
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Hvornår starter en sag? kamma Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 25-08-2010 15:16
hvor dan starter man en ftp sag op?? cosol At søge førtidspension 8 27-06-2009 01:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension