K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2009, 01:04   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Anker Jørgensen var arbejdsmand - hvilke kvalifikationer havde han for at være statsminister? Man kan godt besidde kvalifikationer, selvom man ikke lige har en fin uddannelse bag sig. Og så kan jeg ikke se, hvorfor det skulle være værre at skrive en bog om Sussi og Leo end om så meget andet.

Min pointe er bare, at jeg mener ikke, det er fair at dømme folk på den baggrund - døm på handlinger i stedet. (Og så kan vi være uenige om dem i stedet .
Tænk, hvis samtlige 179 var jurister.

Det er netop det, der er demokrati... at alle med enhver baggrund kan blive valgt og så netop repræsentere den del af befolkningen.

Da også forfriskende at se nogle helt unge ansigter på Borgen.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 14:55   #12
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Er det i orden, at 60.000 børn lever i fattigdom i dagens Danmark?

Citat:
KAREN ELLEMANN, INDENRIGS- OG SOCIALMINISTER
»Det ligger mig meget på sinde at gøre noget for udsatte børn. Fattigdom bunder ofte i misbrug eller psykisk sygdom i familier, og det er vigtigt at styrke familiernes ressourcer. I satspuljen for i år har regeringen afsat 630 mio. kroner, der skal sikre lige muligheder for alle børn; bl.a. til sommer*feriehjælp og fritidspas, der giver nogle børn gratis fritidsaktiviteter.«
Er det i orden, at 60.000 børn lever i fattigdom i dagens Danmark?
»Jeg mener ikke, at man kan definere fattigdom i tal, kroner og øre. Det handler også om at afhjælpe social og kulturel fattigdom.«
HALLO...vil hun dermed sige at alle fattige mennesker bare skal få sig noget kultur og sociale forbindelser så går alting godt...

Nu har fattigdom noget at gøre med kroner og øre fru Ellemann
!!!! SELV KULTUREL-FATTIGE sociale DER ER MILLIONÆRER eller har nok penge HAR ALTSÅ INGEN PROBLEMER ØKONOMISK.visse børn af rige har det dårligt og bliver svigtet...det er rigtigt at penge er ikke ALT men de er altoverskyggende for tilværelsen.

FATTIGDOM KOMMER AF AT MAN IKKE HAR NOK PENGE

Citat:
Fattigdom bunder ofte i misbrug eller psykisk sygdom i familier, og det er vigtigt at styrke familiernes ressourcer
Sikke noget vrøvl...så skulle alle de fattige i hele verden være psykisk syge eller misbrugere ????? det er ikke alle fattige der er misbrugere og psykisk syge.... kone !

Næ mange fattige mennesker er normale mennesker der bare er fattige...men det ville en rigmands pige som karen E ikke kunne forstå.

Det eneste der ville hjælpe de fattige børn er flere penge til deres forældre ! Uddannelses tilbud til forældre hvis de kan og vil for i fremtiden så er man fattig hvis man ikke har en uddannelse.

Om samfundet vil hjælpe forældre med flere penge så de kan give deres børn en bedre tilværelse og dermed en uddannelse og lidt mere kultur i form af socialt samvær med andre børn...
er meget usandsynligt i disse tider...men sandheden er altså at materiel fattigdom kommer fra mangel på penge og så kan KarenE hoppe og springe med sine luksuriøse meninger som ikke nytter noget som helst !!!!

Nå det var mit sure opstød over Karen Ellemanns udtalelser ...

http://www.berlingske.dk/article/200...mark/90502014/
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 15:06   #13
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Anker Jørgensen var arbejdsmand - hvilke kvalifikationer havde han for at være statsminister? Man kan godt besidde kvalifikationer, selvom man ikke lige har en fin uddannelse bag sig. Og så kan jeg ikke se, hvorfor det skulle være værre at skrive en bog om Sussi og Leo end om så meget andet.
Anker Jørgensens kvalifikation var at han var arbejdsmand...blandt andet.

Nå men det med Sussi og Leo var nok fordi de hos mig repræsenterer ...kulturel fattigdom....derfor lavede jeg ligt fis med den bog.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 15:35   #14
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
HALLO...vil hun dermed sige at alle fattige mennesker bare skal få sig noget kultur og sociale forbindelser så går alting godt...

Nu har fattigdom noget at gøre med kroner og øre fru Ellemann
!!!! SELV KULTUREL-FATTIGE sociale DER ER MILLIONÆRER eller har nok penge HAR ALTSÅ INGEN PROBLEMER ØKONOMISK.visse børn af rige har det dårligt og bliver svigtet...det er rigtigt at penge er ikke ALT men de er altoverskyggende for tilværelsen.

FATTIGDOM KOMMER AF AT MAN IKKE HAR NOK PENGE



Sikke noget vrøvl...så skulle alle de fattige i hele verden være psykisk syge eller misbrugere ????? det er ikke alle fattige der er misbrugere og psykisk syge.... kone !

Næ mange fattige mennesker er normale mennesker der bare er fattige...men det ville en rigmands pige som karen E ikke kunne forstå.

Det eneste der ville hjælpe de fattige børn er flere penge til deres forældre ! Uddannelses tilbud til forældre hvis de kan og vil for i fremtiden så er man fattig hvis man ikke har en uddannelse.

Om samfundet vil hjælpe forældre med flere penge så de kan give deres børn en bedre tilværelse og dermed en uddannelse og lidt mere kultur i form af socialt samvær med andre børn...
er meget usandsynligt i disse tider...men sandheden er altså at materiel fattigdom kommer fra mangel på penge og så kan KarenE hoppe og springe med sine luksuriøse meninger som ikke nytter noget som helst !!!!

Nå det var mit sure opstød over Karen Ellemanns udtalelser ...

http://www.berlingske.dk/article/200...mark/90502014/
Ellemand og Støjberg er to Venstre madammer, ført i snor af Hjort og Løkke... Ellemands svar er bare den sædvanlige Venstrebavl som det altid plejer at være... man siger en masse der lyder sympatisk og fornuftigt, og siger i virkeligheden overhovedet ingenting... og som det vigtigste: ingenting der koster penge.

Selv om Ellemand vitterligt gerne VILLE bruge flere penge, så fik hun aldrig lov til det af Løkke og Hjort.

De to madammer er blot disse to politik-trolde's nikkedukker.
  Besvar med citat
Gammel 03-05-2009, 15:37   #15
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Anker Jørgensens kvalifikation var at han var arbejdsmand...blandt andet.

Nå men det med Sussi og Leo var nok fordi de hos mig repræsenterer ...kulturel fattigdom....derfor lavede jeg ligt fis med den bog.
Tror faktisk vi ville være bedre tjent med Sussi og Leo som Beskæftigelses og social minister hvis jeg skal være ærlig...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mail til Karen hr.luko Alt det andet 3 14-07-2009 07:52
Karen Ellemann phhmw Et godt link! 4 08-07-2009 09:40
Bye Bye Karen Hejdien Politik og Samfund 48 23-04-2009 09:54
Karen Jespersen Færselsuheld Lægekonsulenternes Rolle 4 05-03-2009 10:30
Karen Ellemann fuld af løgne eller ? Hejdien Politik og Samfund 10 21-05-2008 06:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension