K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2009, 03:09   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Talking Så giver Løkke nok en fadbamse....

Man kan i dag læse (eller var det i går ? ) at Løkke nu har fremgang http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-21773635.html

Men men jeg må jo som ikke tilhænger af Løkke stille mig selv det spørgsmål hvorfor og hvor længe mon meningsmålingerne siger dette ? Hvad skyldes det ? Er det mon et lille håb om at selv en lille blå mand (smølf ) kan lave bare lidt forandring og at en lille forandring er bedre end ingen forandring ?

Lad os nu se hvor længe det holder og så krydse fingere for at det er en kort fornøjelse (dem der så kan lide de blå kan krydse fingere for at det bliver en lang fornøjelse.

Men helt ærligt hvad er det manden har gjort siden at han nu stiger i meningsmålingerne og er det mon kun en meningsmåling det får tiden vise …

Men men ret skal være ret og endelig er der en lille fremgang at spore ved manden og det skal vi også have med her på siden , så kan vi alle drage vores egne politiske konklusioner ..

Jeg vil for min del stille mig underen men det er nok fordi jeg er en af de mange ledige flekser der pt ikke er sendt ud i arbprøvning nu og derfor har haft tiden til at sidde og se nogle debatter og taler , og jeg må undre mig lidt.

Hvor er det fantastiske henne .. jeg mener hvad vil han som Fogh ikke ville er det hans statsminister tale hvor han lover at han ikke vil bekæmpe velfærd men at han vil bekæmpe fattigdom .

Og det vil han så gøre sammen med DF K og LA …

Ja tak skæbne det er der lagt godt ud med , det kunne vi jo se allerede i timen efter hans geniale tale hvor man så prøvede at få en debat omkring fattigdom i Danmark .

Og Løkke og hans ministeren ikke havde noget som helst at sige til det og end ikke ville stå op på talerstolen , og hvorfor ikke .. tja mit personlige gæt er at der simpelthen ikke havde været tid nok til gruppemøder hvor de nye ministrer kunne sættes ind i hvad de mente.

Eller er det hans opgør med kommentatorer som han er led og ked af (ja selvfølgelig det er ikke godt med folk der kan fortælle alle dem der ikke har tid til at følge med hvad der foregår )

som han udtaler



"Jeg må sige helt ærligt, at jeg er ved at være godt og grundigt træt af kommentatorer. Jeg er sådan set mere optaget af, hvordan danskerne har det," siger Lars Løkke Rasmussen i TV 2-programmet Mogensen & Christiansen med værterne Peter Mogensen og Michael Christiansen.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-21774979.html

tja med ovenstående kommentar så vil jeg igen henlede opmærksomheden på sagen med 300 timers reglen

Nå men det skal jo ikke være jammer det hele vel …

Medieskatten og huslejestigningen de er sat væsentligt ned , nu skal vi ikke stige ca 1600 kr i husleje om året som først antaget og beregnet pga skattelettelserne til de rige , nu skal vi kun stige 250 kr om året i en lejebolig og det er jo dejligt nok , og medieskatten ja den skal så kun være på 3000 kr , regningen for medieskatten ja den sender vi videre til rygerne nogen skal jo betale ind.

Og huslejestigningen ja hvor skal vi hente de penge, det ved man ikke endnu men skattelettelserne til de rige er fuld finansieret i det lange løb .. hvordan ? Ja ja slap af rom blev ikke bygget på en dag.

http://nyhederne.tv2.dk/politik/arti...-21773405.html


Åh ja man kan jo godt forstå at man ikke vil have lavet om på div regler for der er jo nok at bruge penge på .

Man kan starte med Lene Espersens flyve tur til 180.000
http://politiken.dk/politik/article685775.ece
eller Foghs flyvetur til 192.882 http://www.tv2east.dk/artikler/hvem-...s-istanbul-fly
for da ikke at snakke om at vi stadig forsørger en eks statsminister han skal jo stadig bruge både kontore og personale http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2009/04/14/190350.htm

Men men hvad de er jo så dygtige og mægtige de mennesker så hvad kan den lille dansker have imod at betale til de mægtige herre og damer, hvorfor i alverden skulle vi da tage os af sultne børn der går i seng når vi kan bekymre os om at støtte forkælede pampere og så er det lige vi igen må se os omkring og sige magt korrumpere '

Det så vi med den røde blok for mange år ved magten så havde man svært ved at skelne mellem borgers penge og egne penge og nu er det så den blå blog , de har siddet så længe at de nærmest syntes at vi ynkelige skatteborgere skylder dem at betale for dem , løn og diæter er ikke nok næ nej selv den mindste lille regning er ikke noget man skal grise egne fingere og penge til med ..

Citat


Sagen har afsløret Løkke som lidt af et fedtøre, der ikke går af vejen for at indlevere et nusset bilag på 12,50 kr. for kaffe købt på en tankstation –??selv om Løkke i kraft af sit medlemskab af Folketinget modtager et skattefrit omkostningstillæg på 52.822 kr. årligt. Ideen med tillægget er netop, at det skal dække alt det løse: En avis, et frimærke, en hotdog, en vand, en kop kaffe.

Kilde http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1008875.ece

uhh hvor ville de sultne børn kunne gå mætte i seng for sådan et lille omkostningstillæg hvorfor er det kun dem med virkelig fede indtægter der har sådanne tillæg , jeg er sikker på at mange en arbejder ville kunne drage god nytte af et sådan i kantinen ..

Nå sumra sumarum lad os dog håbe på et snarlig valg og en ny regering
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 10:06   #2
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der har ikke været andet end BROK fra danmark inden Løkke kom til... ingen ville have ham som statsminister, selv de borgerlige rystede i bukserne.

to dage efter han blev PRESSET ned i statsministerstolen, begynder det at vælte ind med forsidestof der mest af alt minder om pressens (og de bagved liggende borgerlige partiers) forsøg på at hjernevaske vælgerne til at sympatisere med Løkke.

Den kontrast er SÅ stor, at det er umuligt ikke at lægge mærke til at der er noget spin med i det, for som du skriver Heidien, så har han intet udrettet endnu ham Løkke, andet end at sætte et par ungdommelige strigler ind som ministre og holde en tale. Hvordan DET skulle kunne få hele DK til at falde i svime, er mig en gåde, og jeg tror bare ikke på det.

De næste 1½ år vil så vise HVOR dumme danskerne er, om de hopper på det medie-spin-stunt. Vi skal dog nok ikke håbe på at se ret mange flere pamperi udskejelser, for der har nok været internt møde i VKO omkring disse ting, og blevet lagt en plan for at undgå dem imens alle vælgerne har øjnene fikseret på emnet.

VKO har 1½ år til at holde røven over vandskorpen, og det kræver at de holder tungen lige i munden... alt skyts er drejet i position; pressen bruges som PR stunt, penge smides rundt til vælgerne i forsøg på at købe de fleste (som de hele tiden har gjort), krisen bagetaliseres og gøres til et lille problem der løses ved at bruge flere penge på de rigeste, der etableres bevidst angrebspolitik på SF... jojo, VKO sider ikke længere på taburetterne, de står snerrende med dem i hænderne pegene imod opositionen som en flok bissende løvetæmmere.

Hvad kan VI gøre? ... vi kan blive ved med at bringe nyherne om deres udskejelser frem i lyset og råbe op hvor der er mulighed for det... påpege alle deres to-sidede ideer, hvor den pæne side vises til befolkning og bagsiden af medaljen holdes væk... let's flip the coin.

summa summarum: tro ikke for meget på pressen, men frygt deres hjernevask af vælgerne... pressen er VKO's forlængede arm og ynglerede for spin.

Sidst redigeret af Razmo; 18-04-2009 kl. 10:10.
  Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 14:34   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
"Jeg må sige helt ærligt, at jeg er ved at være godt og grundigt træt af kommentatorer. Jeg er sådan set mere optaget af, hvordan danskerne har det," siger Lars Løkke Rasmussen i TV 2-programmet Mogensen & Christiansen med værterne Peter Mogensen og Michael Christiansen.
Næ, jeg tror ikke, han VIL diskutere politik, og jeg tror, som nedenstående, at VKO ville miste stemmer, hvis de meldte klart ud, HVAD de ønsker med det danske samfund... og DET er Løkkes problem.

Hvis han taler politik og fremtidsvisioner, så ryger flertallet.

Han har jo selv været med til at have en hel hær af spindoktorer, som kunne "forklæde" VKO's politik med pæne ord og hensigter, mens hele samfundet privatiseres og "skattenedsættes".... selvom befolkningen så bare belastes med gebyrer, private forsikringer osv., som koster LAAAANGT mere totalt set end det, de har sparet i skat... især for de fattigste i landet.

Gad vide, hvor mange hjemløse der kunne have fået en bolig for de 2 flyture?!

6 mennesker kunne have boet et helt ÅR for de penge, 2 flyture kostede.

Det er 6 FÆRRE hjemløse, vi taler om.

Og så det skattefrie omkostningstillæg på cirka 50.000.

Ja, det kunne jo også betale en husleje i et helt år.

Men næ... der skal IKKE tales politik, for det er for "farligt".

Citat:
- Kommentatorerne er et symptom på, at der er noget galt. Grundlæggende er perspektivet blevet flyttet fra indhold til form, og der bliver ikke rigtig diskuteret politik længere. Politik er blevet mere spin- og personfikseret på grund af politikerne. Dét er et demokratisk problem, men det er ikke kommentatorerne, der er årsagen, siger Johannes Andersen.

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1666213.ece

Og med hensyn til nye meningsmålinger, så har Rambøll målt, at "rød stue" har flertal.

Citat:
DR1 S169 lør 18 apr 10:01:38

DR SENESTE OPINIONSTAL RAMBØLL

APR

A SOC 26,0
B RAD 3,2
C KONS 11.7
F SF 19,0
K KD 0,3
O DF 12,2
V VENS 25,1
Y L. ALL. 0,2
Ø ENHL 2,1
- ANDRE 0,1



Indsamlet fra: 14. - 16. april
http://www.dr.dk/nav/tekstttv/
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 18-04-2009 kl. 14:57. Årsag: ny meningsmåling
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 16:06   #4
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Og med hensyn til nye meningsmålinger, så har Rambøll målt, at "rød stue" har flertal. http://www.dr.dk/nav/tekstttv/
Det er min oplevelse, at Rambøll er nok den af "meningsmåling-magere" i Danmark, der har mest ryggrad og er pænt uafhængige af politik.

At der lige pludselig tordnede frem "nyheder" fra nær og fjern om Løkkes "forbløffende" fremgang - fik alle mine indre klokker til at larme på agtpågivenhed. Som Hitler - også Løkke tror på propagandaens "naturlove" over for den befolkningsdel i samfundet, der er kendt for, at de hovedsageligt køber aviser for at læse overskrifter og så efterfølgende selv væver videre på nyhederne og lægger det i dem, der passer med deres personlige forestillinger. Det er denne part af folkets ulyst til at gå dybere i sagerne, at spinddoktorerne udnytter. Sidst ved denne massive "kampagne" om de tilsyneladende fantastiske meningsmålinger til fordel for Løkke.

Troværdigheden ved at f.eks. så "forskellige" aviser, som Politiken, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet - i kor bringer "nyheden" på forsiderne - giver jeg personligt ikke en skid for! Som alle andre bladhuse her til lands - er også Politikens hus, der udgiver alle disse tre "forskellige" aviser (Politiken, Jyllands-Posten og Ekstra Bladet) styret af Bestyrelser sammensat så der er et Venstre-flertal, der bestemmer mosten!

Ligeledes alle andre bladhuse i Danmark er Venstre-styrede og dette er en kendsgerning. Der er dermed ikke en fri presse i Dannevang. Ikke så det ligner. Derfor er det en smal sag for landets aviser at indlede et hvilket som helst propaganda-tiltag til fordel for dem/det, det passer partiet Venstre at ønske sig at fremme. I det nyeste tilfælde - et forsøg på at indfange de sløve læsere, der altid stemmer/mener noget som "flertallet". Jammen, lad os så få konstrueret en illusion om et flertal, der mener at Løkke (lige pludselig) er en guds gave til folket, så skal de sløve nok huske det til næste folketingsvalg.

Det, der dog pisser mig særlig meget er, denne frygtelige nedvurdering af os, samfundsborgere og vores elementære fatteevner. Hvis bare Venstre havde været begavede nok til at søsætte dette meningsmålings-bedrag mere gradueret og over flere dage osv. så det ikke kom demonstrativt samlet og påfaldende "ensartet" - havde det måske kunnet få et skær af sandhed. Som det er blevet gennemført - ja, skal man godt nok være mere end almindeligt naiv, for at hoppe på denne propaganda-stunt. Alligevel forventede Venstre vist, at befolkningen er stilpas dum til at sluge det råt. Problemet (for Venstre) er bare, at denne forventing siger faktisk mere om deres kollektive IQ-gennemsnit, end det siger om befolkningens.

Og således er den "Fjerde Statsmagt" man før har kaldt den fri presse for, da denne var jo samfundets "kontrol-funktion" i forhold til den politik, der førtes til enhver tid og uanset partifarve - ja, således eksisterer Den Fjerde Statsmagt ikke længere, da den ikke kan eksistere uden fri og uafhængig af partipolitik presse, skrevet af frie journalister med integritet i behold.

***

Hvad angår Løkkes holdninger til politiske kommentatorer - ja, det er ikke første gang, at Løkke mener, at det kun er spild af (Folketingets) tid, når der kommer nærgående spørgsmål fra græsrødder eller andre vælgergrupper under det parlamentariske niveau. Løkke har endda sagt i fuld offentlighed for ikke så længe siden, at han mener - politiske debatter i Folketinget, der er foranstaltet af borgerhenvendelser o.l. er spild af tid!

Hvad skulle de så ellers få deres hyre for, disse fornemme ministre og MFer, hvis det netop ikke var for at deltage i den debat, befolkningen beder dem om at indlede? Men ikke hos Løkke. Hvorfor ikke?

Ja, fordi Løkke er slet ikke en politiker. Ikke som man forstår ordet. Løkke er en administrator, en bogholder eller en direktør, og der er derfor ingen grund til at spilde tiden med samfundsdebatten, når man kan i stedet gøre, hvad forgængeren allerede har gjort før ham - at regere gennem blokke og teknisk administrativt. Og skulle noget vise sig at være små-ulovligt - ja, så kan man jo altid lovliggøre det med tilbagevirkende kraft, ikke? Det er meget mere tidsbesparende og effektivt end at følge den demokratiske proces. Det eneste dette kræver bare er, at Løkke selv ved hvad han vil. Ikke befolkningen, ikke ministre, ikke MFerne i Folketinget. Nej, det Løkke vil er det der bliver gennemført. Det andre vil - bliver fejet af bordet. Det er der ikke tid til. Og nu det også er kommet op til overfladen, hvor store indrømmelser Løkke kan få fra Dansk Folkeparti, der nyligt havde forevist offentligt, hvor stærkt DF ønsker sig at forblive tæt på regeringen - ja, så er Løkke ikke længere tvunget til at vifte med de helt store gulerødder foran snuden på Pia Kjærsgård, for at få sin - Løkkes - politik gennemført i langt højere grad, end tilfældet var under Fogh.

Løkke - i modsætning til Fogh, har ikke samme desperate trang til at vise sine bedste sider over for udlandet. Dvs. "politisk-fred-på-Borgen-for-enhver-pris", hvilken DFerne har jo været så dygtige til at sikre Fogh, ikk`? Jamen, i så fald har Løkke jo ikke så meget at miste (i modsætning til Fogh) ved at give Pia Kjærsgård fingeren, når han selv synes hun skal have den. Ja, lille Pia kan se frem til noget mere besværlig tid frem til næste valg, fordi Løkke har ikke nær så meget i klemme, som Fogh havde. Måske slipper vi endda helt for Pia efter næste valg, idet det lader til, at Pia Kjærsgård har fuldstændig mistet evnen til at føre oppositionspolitik.

Sidst redigeret af Tante Ana; 18-04-2009 kl. 16:12.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2009, 20:31   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hmmm...kan kun sige: JEG VENTER STADIG -her i solskinsvarmen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 00:29   #6
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
hmmm....se her...folk er grundigt trætte af VKO ...

http://jp.dk/indland/aar/politik/article1677333.ece

Det må vi have en fadbamse på...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 02:18   #7
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Der foregår i øjeblikket et kæmpemæssigt facadespin fra VKO af hvis man spørger mig... med pressens tætte samarbejde... den "tvist" der lige pludseligt er kommet på Løkke, som en mand af karakter og frembrusende meningsmålinger hænger bare ikke sammen i mit hoved... det eneste manden har gjort at at trække i statsministerbukserne... har han overhovedet fået dem helt op om røven endnu, inden hele skuespillet er begyndt?

Der var SÅ massiv modstand imod Løkke inden han kom til... hvorfor er det vendt så hurtigt? ... hvad er det der sker i samfundet, hvis det virkeligt skulle være sandt? ... har de en rød "hjernevask knap" i statsministeriet der tryllebinder hele danmarks vælgerskare?

Nej... det eneste vi hører er spin fra den blå fløj inde på borgen, og administreret af pressen hvis man spørger mig... det er som i en go' science fiction film; VKO har haft 9 år til at infiltrere hele pressen med deres "gift", samt alle andre offentlige instanser. De styrrer simpelthen danskernes kommunikationsapparat... mediemanipulation.

Noget må der være galt... Begge fløje er åbenbart gået "buldrene frem" i miningsmålingerne, og det er jo komplet umuligt, for stemmerne skal tages et sted fra...

Min mening; det er et spil fra galleriet, og før eller siden braser kulissen sammen om ørerne på dem.

Vi skal bare holde dem ud 1½ års tid endnu... VKO skal nok få hvad de fortjener... INGENTING!
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Løkke på rov hejhejhej Politik og Samfund 9 06-10-2013 17:03
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
jeg giver op!! Isabel Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 107 06-01-2012 16:23
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension