K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2010, 20:55   #11
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
jeg kan ikke forstå syge som ikke har overskud til ferie....dvs nogle sygedomme har jeg selvfølgelig forståelse for, og det at man ikke har råd.

I min familie 2 voksne og 4 børn plejede, vi at tage 2 uger syd på hver sommer. det måtte vi så ikke da jeg blev sygemeldt og hold da op hvor det har tæret på os alle.

I År bakkede min læge mig så op, han sagde at vi ikke skulle reklamere med det men hvis det gav problemer bakkede han mig op. Kommunen opdagede det ikke og vi havde 14 gode afslappende dage i Tunesien med all inclusive,
Jeg som samtidig med min skade, er i arbejdsprøvning for 4. gang, mor, service organ, indkøber, kæreste m.m. kunne bare ligge mig i solen bede børnene gå i baren og hente 2 coctail no alkohol, velte i poolen når det blev for varmt eller gå 10 skidt ind på værelset til en lur i aircondition, min største bekymring den tid var at nå i tøjet til spisetiderne. Vi var alle glade og lever stadig højt på.

Jeg håber ikke nogen her inde tænker blærerøv, jeg havde tænkt det som hjælp, og tunesien er faktisk ikke så dyr, hvis altså man ikke lig er 6 som os.
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2010, 23:08   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja jeg må så i9ndrømme at jeg ikke kan forstå hvordan man ikke kan forstå at syge også har brug for en pause fra det hele??

Nok har jeg faktisk ikke en eneste gang været på ferie (væk fra hjemmet) efter jeg flyttede hjemmefra (det passer ikke en gang ifb en brand fik vi 1½ uge i sommerhus) men det ændre altså ikke på min forståelse for det at holde pause fra hverdagen, hvad den så end indeholder.

Nogle kan så næsten ligge det hele der hjemme, mens andre skal arrengere planlægge og jeg skal komme efter dig, for at komme af sted, og nogle er tvunget til at slæbe minderne med (i form af smerter ol gener)
Men det at slippe væk og have en uge eller måske 14 dage hvor man IKKE skal bekymre sig om at blive kontaktet af kommunen, trues, tvinges og forlanges at man skal en hel masse man ikke kan overskue.... ferie, dejligt.

Faktisk er det lige gået op for mig at mit sex-liv til dels er blevet ødelagt af de evige bekymringer (jeg kan ikke slappe af, så det er endt med at jeg faktisk hver gang får hovedpine og søvnløshed = jeg stille og roligt har mistet lysten, hvem vil gøre noget man får det skidt af bag efter? med tiden lærer kroppen/bevistheden at sige fra) selv om at jeg selv sys jeg er god til at "holde ferie" ligge det hele der hjemme på hylden, og bare nyde og have det godt, når jeg tager af sted på fx øvelse, eller nu her når vi begynder på dilettant, så gør jeg det aller dybest nede alligevel ikke, det ligger der stadig lige klar til at bryde ud i lys lue, måske mit over jeg glemmer, men det gør mit under jeg så absolut ikke, og mange år på den måde påvirker altså ens måde at leve på.

For mit vedkommende er det for sent med en ferie (ud over at vi nu slet ikke har den slags penge) men for dem det ikke er forsent for endnu... lad dem for pokker da komme på ferie, de trænger sten sikkert til det. Jeg trænger så til langt mere end en ferie, jeg trænger til en afklaring, der er fornuftig, i forhold til økonomien, uden sådan en afklaring vil jeg kun langsomt blive ædt endnu mere op, ferie eller ej.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 02:54   #13
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig har også syge mennesker brug for en pause, i form af en ferie, ja måske endda sammen med deres familie, så både den syge og familien måske igen kan få nye kræfter for den syges vedkommende at arbejde sig hen mod et bedre helbred og for familiens vedkommende for at få et tiltrængt helle til opretholdelse af gode familierelationer. Nogle er måske gode til at slippe det hele på dansk grund, andre har brug for helt at koble alt dansk ud af systemmet. Og andre har også gavn af andet klima end det danske.

Jeg tror den megen nidkærhed omkr. hvorvidt syge har brug for/ret til ferie kommer af de seneste årtiers brug af ferieformer, nævner her et par få eks.:

-familier, der fritager deres børn fra skole pga. ferie i længere tid udenfor skoleferierne

- indvandrerfamilier, hvor hele familien tager til "hjemlandet" i længere perioder for at opretholde forbindelse til familien der.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 08:02   #14
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
For mit vedkommende er det for sent med en ferie (ud over at vi nu slet ikke har den slags penge) men for dem det ikke er forsent for endnu... lad dem for pokker da komme på ferie, de trænger sten sikkert til det. Jeg trænger så til langt mere end en ferie, jeg trænger til en afklaring, der er fornuftig, i forhold til økonomien, uden sådan en afklaring vil jeg kun langsomt blive ædt endnu mere op, ferie eller ej.
Helt enig!

Jeg blev truet på mine sygedagpenge fordi jeg havde sygemelding på sygemelding da jeg var i arbejdsprøvning og samtidig havde nægtet at tage antidepressiver mod den depression systemet mente jeg havde, men som jeg blev ved med at insistere på, jeg ikke havde (er siden blevet ordentlig udredt, og har IKKE en depression!). Deres argument var at jeg forhalede min egen raskmelding...

Derimod udviklede jeg panikangst, og reddede mig dermed en ekstra diagnose, fordi systemets behandling af mig var en direkte provokation af min tilstand. I mine 5 år under systemets vinger har jeg igen og igen bedt om hjælp til at identificere og afhjælpe min tilstand, men der har systemet ikke kunnet hjælpe

Hvis nogen har forhalet min raskmelding, er det systemets behandling af mig. Hvilket min ekstra diagnose med panikangst er et slående eksempel på

Det var da panikangsten var på sit højeste, mine forældre ville tage mig med på ferie. For at få mig væk fra alt det, der provokerede mig i negativ retning. For at give mig et frirum fra børn, dagligdag og systemets krav med alle de voldsomme stressfaktorer

Men det måtte jeg så ikke

Nu kan det så også være ligemeget for mig. Jeg er medicineret mod angsten nu, og bliver holdt på et tåleligt niveau. Og det vil ikke hjælpe at tage på ferie nu, da den eneste 'ferie' der kan hjælpe min tilstand nu, er at den skide kommune får fingeren ud og giver mig den sagsbehandling, jeg har krav på, så min sag kan blive afsluttet, og dette årelange mareridt kan slutte!

Men for pokker, hvor var jeg opgivende sidste år, da jeg blev nægtet at tage den uges ferie. Det eneste, der ville kunne hjælpe på en meget kritisk tilstand. Hvem var det lige, der endt emed at 'forhale min raskmelding'...

Folk har en opfattelse af at ferie er lig med luksus

For syge mennesker kan ferie lige nøjagtig være det, der skal til for at bryde et mønster, som holder en fast i alle dårligdommene

Jeg har tit tænkt på at jeg burde være blevet sendt på et rekreationssted for flere år siden - lige som de rige gjorde i gamle dage. Et par måneder væk fra det hele, hvor helbredelse var det eneste, man skulle koncentrere sig om

Tænk, hvis systemet turde at tænke på denne måde, i stedet for at presse noget ud af folk, de ikke har, og derved gøre dem dårligere end de behøver at være

Havde jeg fået den rette hjælp fra starten af, kunne jeg måske have klaret et fleksjob i dag. Men systemets behandling af en kronisk stressramt har resulteret i at førtidspension nu er den eneste løsning. Det er spild af liv, spild af tid, og spild af ressourcer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 09:26   #15
Bang
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-09 2010
Lokation: Struer
Alder: 54
Indlæg: 67
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Bang er ny på vejen
hørt hørt Tassi
Bang er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Råd søges til langtidssygemeldt NellieD Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 06-09-2013 21:08
Holder min sag "fri" mens sagsbehandleren er langtidssygemeldt? BSR Spørgsmål ang fleksjob 21 08-02-2012 11:35
langtidssygemeldt hwm Alt det andet 17 01-10-2009 09:28
Langtidssygemeldt... Kjersti Spørgsmål ang fleksjob 5 01-03-2009 22:04




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension