K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-11-2010, 09:59   #11
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 61
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Har lige fået afslag på hjælp til Tandlæge.
Jeg er pt på Kontanthjælp men ifølge deres udregninger så har jeg massere af penge !!!
Det er jo klart når de kun regner Husleje & Varme/El & Forsikring & Licens/Antenne/TelefonAbonnement med. Samt et par andre småting.
Banklån, og i mit tilfælde leje af opbevaringplads, og mad/tøj/div hygiejne regnes ikke med.
Kommunen foreslog også at få en afdragsordning med Tandlægen. Eller få ordnet tænderne over flere måneder.
Jeg blev undersøgt, fik taget røntgen, bedøvet og fik lavet 3 huller = 2400 kr !!!
Et alternativ er jo helt klart Tandlæghøjskolen (i Kbh.). Det er grundlæggende gratis. (bare søg på nettet eller her i K10). Jeg har dog ingen erfaringer med Tandlægehøjskolen.
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:51   #12
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
ADHD tak for svar, jeg vil nærlæse lovgivningen

Jeg kender ikke beløbet endnu men det bliver stort. Og har ingen mand der kan spæde til, så der er kun min egen pension. Uanset hvad jeg så vil jeg prøve at søge, er bare bange for hvor længe sådan en sag kan trække ud, de plejer ikke at være for hurtige


Stonie desværre medtager kommunen kun de udgifter de syntes er ok / "nødvendige" så derfor kan man jo ende med et "stort" rådighedsbeløb. Tandlæge er bare dyrt også selvom der ikke er noget galt, og når der så virkelig er noget der skal laves så koster det kassen
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 10:55   #13
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Mens jeg var på kontanthjælp søgte jeg flere gange om hjælp til tandlæge.

Jeg kan ikke mindes at en ansøgning er gået glat igennem, jeg har måttet anke dem alle, og ofte ændrede kommunen deres afgørelse så jeg fik hjælpen, men hvis den endte i ankenævnet tabte jeg sagen.

Det er vigtigt, at du søger om hjælpen inden tandlægen begynder på arbejdet, så du skal få din tandlæge til at lave et overslag over udgiften, og så skal du kontakte kommunen og bede om et skema til ansøgning om hjælp til enkeltydelse.
Hvor lang tid tog sådan en anke?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Molly-1 Se meddelelser
Ja.... Jeg har idag fået foretaget en rodbehandling, som var bevilliget som enkeltydelse.

Jeg søgte kommunen om behandling af tanden. Kommune fik et tilbud på rodbehandlingen.
dejligt at høre at det kan lade sig gøre
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 11:01   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Og husk så når i søger øknomisk hjælp,at skrive alle EKSTER udgifter i har om året,for det trækker ned i den samlet indtægt.

fes.har man børn der på nogle måde er dyer i drift,end andre børn,har du selv ekstre udgifter indimellen fes. transport eller lindene,husk at skrive det på ,der er ikke rubrik til det ,så skriv et ind andre sted på ansøgningen.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:35   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stonie Se meddelelser
Har lige fået afslag på hjælp til Tandlæge.
Den anker du forhåbentlig.

Hver gang jeg søgte fik jeg afslag, men ofte fik jeg medhold ved kommunens egen revurdering.

Skriv en anke hvori du pensler det hele lidt mere ud, tager nogle ting med som du måske glemte i første omgang el.l.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:43   #16
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Stonie . nu ved jeg ikke hvad din udbetaling er og din udgift - når de 'faste udgifter ' er trukket fra- for det er det beløb der er tilbage der er rest beløb

Har du fået afslag fordi du har penge nok selv, eller er det fordi udgiften ikke er forudsigelig ??

Sørg altid for at få et skriftlig afslag, med lovhenvisning, begrundelse og de fakta kommunen har lagt vægt på ved afgørelsen - så man ved hvorfor man får afslag og så er det nemmere herinde at få råd tænker jeg -

for du kan sagtens være totalt flad og have 100 kr p.r måned og få afslag,- hvis det er en selvforskyldt eller forudsigelig udgift - men så kan de ofte give det mod tilbagebetaling

MEN, det skal man så kunne betale tilbage inden for en 3 årig periode,- og der er noget med intægter og procenter heraf der afgør om man kan det- og det står også i bekendtgørelsen

Så prøv at vær mere speicik så kan jeg måske se om du kan få noget ud af at klage
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2010, 12:48   #17
ADHD-
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2010
Indlæg: 94
Styrke: 14
ADHD- er ny på vejen
Kommunen sidder altså ikke bare selv og bestemmer hvad de vil acceptere af udgifter der er en lov omkring hvad der er faste udgifter og ej - og det er kun det der gælder.

så udgifter til børn udover det kan man sgu ikke få indregnet medmindre barnet er handicappet og der er en højere udgift til barnet,- men så har man forhåbentlig søgt hjælp i serviceloven til at dække den merudgift til barnet - så under alle omstændigheder så kan der ikke komme udgifter på - som kan dækkes gennem anden lovgivning.

Desuden så dækker de kun transport over ca. 660 kr. månedligt og det er kun til og fra job. ikke noget med hyggeture

Kommunen de bruger de samme regler om faste udgifter som de gør i SKAT- når de skal vurdere betalingsevne. . . ....

nogle kommuner mener at har man 2900 kr når de faste udgifter er betalt ,,- så kan man IKKE få enkeltydelser til noget som helst.... i andre kommuner kan beløbet være 3400 eller 3100 osv osv.

Hvorfor rådighedsbeløb er større et sted end et andet,- det ved jeg ikke men det svinger kun med nogle 100 kr. - hvad jeg har erfaring med fra steder jeg har arbjedet, eller der hvor jeg kender socialrådgivere......
ADHD- er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 17:33   #18
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 49
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Nu spørger jeg lige igen

Når man skal dokumentere sine udgifter og indtægte hvordan har i andre gjort det? Altså jeg kan jo godt tage kopier af de seneste 12 måneders pbs, men det er jo et mareridt at glo igennem for dem på kommunen (og det kan jeg jo selvfølgelig være ligeglad med) men har i specificeret det mere ud eller hvordan har i gjort det så det er nogenlunde overskueligt?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Enkeltydelse elisa58 Alt det andet 12 07-02-2012 10:35
enkeltydelse og arv tumnus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 02-11-2011 22:12
Enkeltydelse som forsørgelse? Mariba Alt det andet 16 26-10-2011 19:20
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Enkeltydelse Bassemanden Alt det andet 14 06-07-2010 18:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension