K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 21:00   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Jamen fordi du læser i aviserne at folk stikker naboer .. så er det jo ikke alle der gør det..
De gange hvor folk ringer til kommunen om andre da må det være så åbenlys at vedkommende snyder..
Og jeg vil garantere hvis du kontakter kommune for at høre om det, så vil du få at vide at du har ret til at leve et normalt liv.. også med kæreste(r).. overnattende og samspisende når I har lyst til det!!

Brug din sunde fornuft
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:09   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg kan altså godt følge Frupia1!!

For hvordan beviser man sin uskyld, hvis nu man - rent tilfældigt, har haft en lille affærde der feks varede 14 dage?
Det ville jo lyde dumt, at man sagde man kun har haft samkvem i 14 dage, selvom det er intet andet end sandheden...
Og mon man kan blive bustet for det? Alene på mistanken....

Så det er da lidt dumt, at der ikke er regler på området som man kan se sort på hvidt.
Når man spørger på kommunen, så siger de bare, at det er en vurdering man skal gøre op med sig selv. Men vi er jo ikke alle sammen ens! Hvad JEG synes er passende, er jo ikke sikkert alle andre synes er passende. Måske synes kommunen det er for meget, og så er det ulovligt...

Jeg er helt blank, og fatter ikke en meter.....hehe
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:10   #23
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
der er ikke nogle nye regler men kommunerne vil gerne have lov til, at lave flere tjek så som bankonto og hvem der sover hvor men folketinget har sagt nej
Jeg mener ogsaa at hvis de fik lov til at tjekke folks bankkonto, ville vi virkelig vaere ude paa et skraaplan. Ikke fordi vi noedvendigvis har noget at skjule, men det at kommunen saa kan sidde og kontrolere hvordan vi bruger vores penge, det overskrider min graense.
Den viden de derigennem kunne faa, handler du i brugsen eller i netto, hvor meget bruger man paa en foedselsdagsgave, indkaldelse til moede for at staa til regnskab for ens mere eller mindre fornuftige forbrug. Kommunen kunne hver gang der blev soegt om et tilskud, bruge dit forbrug og hvordan du har brugt dine penge, hvor du har handlet, imod dig. Var det nu ogsaa noedvendigt at du fik klippet haaret i sidste maaned, osv.

Jeg mener det ikke blot ville overskride mine graenser, men ogsaa graenserne for menneskerettighederne.

Og hvis man har faelles konto med partneren, skal han/hun saa ogsaa have sin konto under opsyn af kommunen?

Saa det glaeder mig da at hoere at folketinget har sagt nej, ved heller ikke om det ikke villee stride imod grundloven, privatlivets fred. Og skulle debatten nogensinde blive aktuel, saa vil jeg vaere den foerste til at tale imod et forslag om at kommunen, uden borgerens viden eller tilsagn kan tjekke borgerens bankkonti.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:34   #24
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hørt, ragdoll
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 21:55   #25
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
så er det pengene hjem under madrassen..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:00   #26
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Jeg ville stadig godt have i forholder jer til mit første indlæg.

Hvad kan evt. nye regler blive brugt til??
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:09   #27
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
så er det pengene hjem under madrassen..
Ja, det ville da vaere at foretraekke frem for at de sidder og vurderer om man nu er fornuftig med pengene, Inger Stoejberg har jo allerede udtalt, at hvis man ikke kan faa pengene til at slaa til, saa er det fordi man er daarlig til at administrere.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:12   #28
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
vurderingssag

men alene herinde fortolker vi vurderingssagerne forskelligt.

Nogen mener man ikke må feks have medicin i hinandens hjem-andre at man må. Nogen siger at bare man ikke har tandbørste stående-andre mente det måtte man gerne.

Jeg er på ingen måde kærester med min eks men han kommer her i hjemmet for at være sammen med sit barn. Dog ikke om natten-men hvem f står og ser at han går. Det er det jeg mener.

Kan jo godt være naboerne tror og tænker en masse som ikke er sandt.

Heldigvis har han sit eget hus, så han deler ikke lejlighed med 14 andre mænd for at spare på boligudg. Men alligevel.

Kommunen må gerne dna teste min seng

Men jeg har det dårligt med hvis andre tror jeg er social bedrager. Jeg er simpelthen vildt bange for at nogen ringer til kommunen fordi de tror min eks sover her.

For det er jo langt fra sikkert at dem der ser ham kome også ser han går
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:50   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Jeg ville stadig godt have i forholder jer til mit første indlæg.

Hvad kan evt. nye regler blive brugt til??
adbib... det er en joke det du spørger om ik????

Der er ingen der kan sige noget om hvordan kommende love bliver... og hvordan de kommer til at virke.. og der er da slet ingen der kan sige noget om hvordan kommunerne vil misbruge de love som slet ikke er på tale!!

Men jeg er næsten 100% overbevist om at regeringen ikke ønsker at lave en lov hvor kommunerne kan tjekke bankoplysninger.. altså ud over det som de kan se på årsopgørelsen fra skat...

Og om man har 1 eller 4 tandbørster stående på badeværelset .. også selvom man er single ... det er da ikke tegn på at der bor en anden der også...

I 1993 da jeg blev skilt da kom jeg på kontanthjælp... hehe den gang hed det bistandshjælp ... og sådan ca hver 3. mdr fik jeg brev som jeg skulle underskrive og returnere.. der stod om jeg stadig var enlig ..... og ja det var jeg...
Da jeg så fik en kæreste så ringede jeg og spurgte om hvordan jeg skulle udfylde det næste brev.... og hende jeg talte med fortalte at jeg stadig var enlig i deres øjne... også selvom han sov 8-12 dage pr mdr hos mig...

Helt ærligt så kan jeg ikke forstå at I kan bekymre jer over noget som er så langt ude i hampen.. det ville jo være et brud på menneskerettighederne hvis der blev gennemført sådan noget..

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 22:56   #30
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 15
adbib er rigtig godt på vej
Det er nu ikke en joke. Det er meget alvor. Men man kan se det som en joke.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Har du været mistænkt for social bedrageri ? DSH Metropol Politik og Samfund 18 26-05-2013 23:20
21 søndag om social bedrageri om igen... Tante Ana Politik og Samfund 85 08-01-2012 00:24
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Kommuners misbrug af lægekonsulenter 1futfe Lægekonsulenternes Rolle 27 21-06-2011 23:28
Misbrug af aktivering bla-bla Politik og Samfund 0 05-06-2009 19:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension