K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-10-2013, 16:13   #1
DSH Metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
DSH Metropol er ny på vejen
Er du blevet kastet rundt mellem jobcentret og ydelsesservice?

Hej allesammen :-)

Jeg er socialrådgiverstuderende, som er i gang med at skrive bachelor projekt. Mit projekt går ude på,hvordan sagsbehandlerne oplever arbejdet efter at ydelse og beskæftigelsesindsatsen er blevet adskilt. Jeg vil også meget gerne høre hvordan det er at være borger i det system når man har en sagsbehandler i hver afdeling (ydelsesservice og jobcentret/beskæftigelsescentret) og hvilke udfordringer i møder.

Jeg vil være mere end lykkelig hvis en eller to melder sig til en interview, så jeg får borgerens perspektiv i mit projekt, hvilket jeg mener er lige så vigtig som sagsbehandlerens mening.

I er velkomne til at skriv til mig på: [email protected]

Man er naturligvis anonym.

På forhånd tak.

Sidst redigeret af DSH Metropol; 26-10-2013 kl. 19:12.
DSH Metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2013, 19:01   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af DSH Metropol Se meddelelser
Jeg vil også meget gerne høre hvordan det er at være borger i det system når man har en sagsbehandler i hver afdeling (ydelsesservice og jobcentret/beskæftigelsescentret) og hvilke udfordringer i møder.
Ydelsesservice har aldrig været en del af jobcenteret her i København, og man har ingen sagsbehandler i ydelsesservice.
Sagsbehandleren i jobcenteret indberetter hvilke ydelser der skal udbetales, og ydelsesservice står for den tekniske del.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 26-10-2013 kl. 19:25.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 02:45   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har samme oplevelser som Nøgne tær - ydelsesservice har ALDRIG været en aktiv del af sagen - lige som jeg heller aldrig har oplevet en sagsbehandler i jobcentret??

Hos jobcentret har der altid kun været jobkonsulenter - kan ikke forestille mig at jobcentret nu udelukkende har sagsbehandlere.....alle med erfaring kan jo blive jobkonsulenter, det kræver ikke den store studenterhue.
Min veninde er jobkonsulent, hun var på kursus 3 dage (hun er oprindeligt uddannet teknisk tegner), men kan ikke komme ind nogen steder - derfor ''hovsa kurset''....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2013, 10:13   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ydelsescentret sagsbehandler netop ikke.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 19:44   #5
DSH Metropol
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2013
Indlæg: 7
Styrke: 0
DSH Metropol er ny på vejen
Hej igen

Tak til alle der har svaret. Men jeg mangler stadig nogle der kan stille op til et interview for at få borgerens perspektiv i mit projekt. Det kan også gøres skriftlig, hvor man får et spørgeskema tilsendt, hvis man ikke vil stille op personligt.
DSH Metropol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2013, 21:04   #6
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Det er rigtigt hvad DSH Metropol skriver.

Man har også en sagsbehandler i ydelser. Hvis fx kontanthjælp udebliver er det denne person man skal kontakte. Det er vist delt ud på cpr nr.

Jeg kan godt huske de for år tilbage lå sammen med Jobcenter.
Når man søgte kontanthjælp, skulle man derefter henvende sig i ydelse, så ydelsen også blev godkendt derfra.

Ang sagsbehandler på Jobcenter, så har jeg siden kommunesammenlægningen haft hele min sag kørende på Jobcenter, breve er også fra Jobcenter, i deres afklaringsteam.

Kun til oplysning. Jeg ønsker ikke at medvirke.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension