K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-02-2017, 20:43   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Hvordan får man at vide, hvem ens sagsbehandler er - og om man har en.

Som flekser har man en jobkonsulent.
Han siger, at han ikke kan tale med mig på den måde. Han er ikke sagsbehandler.

Så har jeg en mentor, som jeg skulle se 3 timer om ugen. Det sker ikke helt. Vi ser hinanden 1-2 timer om måneden.

Der kommer en hjemmevejleder 2 gange om måneden (jeg er asperger).

Det siges, jeg ingen sagsbehandler har. Hvordan kan det være rigtigt?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 21:00   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Jeg ville ringe til kommunens hovednummer, måske jobcentret.
Og så simpelthen sige: "Hej, jeg er (ledig?) fleksjobber, kan jeg få oplyst hvem min beskæftigelsessagsbehandler er?"
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 21:03   #3
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Beskæftigelses-sagsbehandleren er vel jobcenterkonsulenten. Han siger, at ha kun er konsulent og ikke kan tale med mig som sagsbehandler - så jeg har åbenbart ingen.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 21:05   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nej, ikke nødvendigvis.
Da jeg var på kontanthjælp havde jeg en beskæftigelsessagsbehandler. Og så havde jeg en jobkonsulent der fulgte mig løbende mht hvordan min arbejdsprøvning gik, og havde den direkte kontakt med praktikpladsen.

Lige nu, i ressourceforløb, har jeg også koordinerende sagsbehandler, og en mentor der varetager praktik-opfølgning, møder med praktikplads og den slags
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 21:39   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Min sag er så speget og der bliver løjet så meget. Der MÅ være en central administration af, hvad der skal ske med mig.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 21:49   #6
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Forståe ikke hvad du mener med "hvad der skal ske med mig"

Er du ikke igamg med at søge job? Det er jo det jobkonsulentn skal hjælpe med

Du skal vel kun bruge en sagsbehandler hvis der skal søges noget andet?

Da jeg var ledig fleksjobber havde jeg en jobkonsulent ifht at komme i job, det var kun fordi både hun og jeg vurderede at det ikke var realistisk pga forværring i min ryg at den anden sagsbehandler igen kom ind i billedet.

Men havde jeg ikke oplevet en forværring ville der jo ikke ligge anden plan end at du skal finde et job - eller midforstår jeg dit spørgsmål
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:27   #7
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg fik at vide, at jeg kunne tage det roligt - se det lidt som pension (de ved godt, at der ikke er job til mig). Jeg har været i en praktik, der bare ikke endte med job alligevel.
Nu nægter konsulenten, at han skulle have sagt sådan.

Man kan sige, at hvis jeg oplever mere angst, hvilket jeg altid gør i et job (aspergere har svært ved at læse implicitte krav og til tider problemer med at forstå, hvad der bliver sagt og hvad der foregår social´t) - så ender jeg i kronisk angsttilstand.
Jeg har altid kun haft korte ansættelser med stor angst og for tiden fyger genoplevelser hen over mig og giver angstanfald.
Jeg har været syltet i 15 år, hindret i at forberede mig til jobs, jeg havde på hånden osv osv - og nu kan jeg ikke holde til mere uvished.
Hvis man ikke kan stole på, hvad sagsbehandleren/konsulenten siger, ER man i en uvis position.

Da jeg søgte pension, sagde man - "ja, vi ved godt, at vi skulle, men det kan vi ikke, så du må have det næstbedste - flekstilkendelse".
Jeg havde ikke nogen til at tale for mig.

Bortset fra AS, kan jeg ikke stå for længe (fik fodskader i arbejdsprøvning). Min lænderyg har det heller ikke for godt. Jeg har ustabilt bækken og en opereret skulder, der gør, at jeg ikke skal sidde for længe.
Jeg fungerer personligt dårligere og dårligere - bliver mere og mere stresset og eneboeragtig - kan ikke huske betegnelser og navne, har svært ved at organisere det, jeg skal gøre, kan ikke have, at telefonen ringer osv.
Nej - det er IKKE et job, jeg trænger til, men stabile forhold, hvor jeg nogenlunde ved, hvad der vil ske. Så kan jeg måske finde min personlige sammenhæng og energi igen.

Faktisk er jeg mange gange over årene blevet spurgt, om jeg ønskede pension, hvortil jeg selvfølgelig svarede ja.

Sidst redigeret af mukke; 09-02-2017 kl. 22:34.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:45   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Tror bare ikke at så længe der står fleks på dine papirer at du er fredet, det giver reglerne nok ikke mulighed for, med mindre du er sygemeldt på fleks.

Tror ikke der er nogen større plan end at få dig i job fra jobcenterets side, siger og skriver de andet er det jo en erkendelse af at det er forkert at de har givet dig fleks.

Derfor er der ikke andre inde i billedet end jobkonsulenten og kommer det nok heller ikke før du enten søger pension eller du ikke har fået job efetr 18 måneder mener jeg det er og fleksen så skal genvurderes

"Hvis du har fået ledighedsydelse i 18 måneder inden for 24 måneder, så skal kommunen vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang du på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder.
Selvom du mister retten til ledighedsydelse, betyder det ikke, at du automatisk mister retten til fleksjob."
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 22:49   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Det er ikke forkert, de har givet mig fleks. Jeg fungerer jo ikke på arbejdsmarkedet. Enten bliver jeg fyret eller også går jeg grædende.
Min hjemmevejleder sagde: Ja, det er rigtigt - man tilkender fleks og "freder" folk for at slippe for at give pension.
Ledighedsydelsen er lig med kontanthjælp for mig. Jeg er bare så ræd for at ryge tilbage i det regi.

Jeg kan godt få en sygemelding af psykiske årsager. Måske var det et hint, da han sagde. "Du skønnes AKTIVITETSPARAT - selvom den aktivitet så blev et forløb hos psykiateren.
Ham, jeg havde i fire år overhørte man - selvom han var en kapacitet.

Hmm. i denne måned har jeg lige præcis fået ledighedsydelse i 12 mdr og været i en praktik.

Sidst redigeret af mukke; 09-02-2017 kl. 23:14.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-02-2017, 23:01   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du skal spørge efter din koordinerende sagsbehandler...det er denne der samler det hele i din sag...og dermed den der burde vide det hele i din sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension