K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2016, 14:17   #11
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
skizofreni

Hej

Lige en status efter møde på jobcenter

Min datter sygemeldes

så forsøger jobcenter at etablere et resurseforløb med focus på behandling , med start op en gang i sommer

Dertil har jeg gjort klart at hun ikke må blive mere syg, at jeg vil afbryde et hvert forløb hvor hun får det dårligere

Min datter har jo stadig et ønske om uddannelse og et "normalt liv"

Derudover har jeg igangsat psykolog samtaler så hun hen ad vejen måske kan acceptere sin sygdom

Derud over har jeg sat vores socialrådgiver "min anden datter" i gang med at hente og læse alt hvad der er skrevet

Hilsen
NP
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2016, 23:27   #12
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Skizofreni

Hej
Min datter er i mellemtiden fyldt 25 år

Hun har i det sidste års tid været indlagt syv gange

Hun får stemningsstabilicerende medicin, hun får medicin for skizofreni, hun får antidepressiv medicin

Hun svinger stadig meget, hun føler sig forfulgt, hun har taktil symptomer, hun tror der er nogen der rører ved hende.
Hun hallucinationerer stadig en del, og er ret bange

Hun kan ikke gå udenfor alene (angst)

Hun har nogle dage så meget uro at hun kradser sig selv, river sig i håret kan ikke være i det

Vi prøver at hjælpe så godt vi kan men det er svært

Hun overgår fra lokalpsyk til et team hvor hun kan få mere hjælp her i næste uge

Ja og job c entreret vil ha hende for et rehabiliterings team

Vi er scu' ved at være lidt trætte

Har selv en hjerneskade og er på førtidspension

Hvordan får vi jo bcenter til at forstå at det bare ender i en ny indlæggelse?

Hilsen Np
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2016, 13:14   #13
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af NPH Se meddelelser
Hun har i det sidste års tid været indlagt syv gange

Hun får stemningsstabilicerende medicin, hun får medicin for skizofreni, hun får antidepressiv medicin
Er der ikke nogen der har foreslået en længere indlæggelse for at blive stabil
Og en eventuel oprydning i hendes medicin.
Alt andet er uansvarligt.
Og først derefter kan jobcenteret overhovedet vurdere hende.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 08:31   #14
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Skizofreni

HTML-kode:
Citat:
Er der ikke nogen der har foreslået en længere indlæggelse for at blive stabil
Og en eventuel oprydning i hendes medicin.
Indlæggelser har været lange, tre til seks uger hver gang
Men ja måske ikke længe nok
Men lige nu er det sådan at på grund af pladsmangel ryger man ud så snart som muligt
Så det med at være "stabil" det er relativt

Ja der er skruet op for medicin her under indlæggelse nu menes det hun har paranoid skizofreni og er maniodepressiv oven i hatten

Nu vil kommunen så have en speciallæge erklæring hos en psykiater

Lige nu kan jeg ikke se hende på mindre medicin

Uden stemningsstabilicerende ryger hun op og ned flere gange i timen
Det gør hun stadig på medicin men nu kun et par gange i døgnet

Ja og uden antidepressiv vil hun være grædende et par timer ja dybt ulykkelig hver gang hun rammer bunden

Hun hallucinationerer stadig en del ser hunde der knurren af hende mennesker uden ansigter små dyr på badeværelset, løse fødder der går rundt. Føler sig forfulgt osv

Problemet er nok det, jeg ved ikke længer hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende

Hilsen
Np
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 18:28   #15
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Indlæggelser har været lange, tre til seks uger hver gang
Så korte indlæggelser har jo ingen gang på jorden for dem der er syge.
Citat:
Men lige nu er det sådan at på grund af pladsmangel ryger man ud så snart som muligt.
Ja, når det drejer sig om akutte indlæggelser er det sikkert sådan, men ALLE regioner har langtidsafsnit man kan henvise og bilve skrevet op til.
Citat:
Ja der er skruet op for medicin her under indlæggelse...
Det er ikke altid der bare skal skures op, ofte skal der også skrues gevaldigt ned, og det kan kun ske under langvarig indlæggelse
Citat:
...nu menes det hun har paranoid skizofreni og er maniodepressiv oven i hatten
Så har lægerne ikke læst de nye retningslinjer for diagnostisering af skizoaffektiv lidelse, hvis de diagnostiserer disse lidelser samtidig... jeg kunne have kraftig mistanke om at det kan være medicinen der skaber betydelige nye symptomer... det kan UDELUKKENDE udredes gennem L-a-n-g-v-a-r-i-g observation, under indlæggelse.
Citat:
Lige nu kan jeg ikke se hende på mindre medicin
Lad hospitalet tage sig af den del, det er ikke dit job !
Citat:
Uden stemningsstabilicerende ryger hun op og ned flere gange i timen
Kan som sagt, sagtens være en bivirkning af "polyfarmaci"
Citat:
Hun hallucinationerer stadig en del ser hunde der knurren af hende mennesker uden ansigter små dyr på badeværelset, løse fødder der går rundt. Føler sig forfulgt osv
Det er altså ting man kan arbejde med, med sædvanligt godt resultat, under indlæggelse.
Citat:
Problemet er nok det, jeg ved ikke længer hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende
Det er sådan set også regionens psykiatri der skal hjælpe, og ikke dig, idet jeg ikke formoder du er psykiatrisk uddannet, som regionens personale er.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 23:41   #16
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Hej mor til skizofren datter.
Det er en gådefuld alvorlig diagnose, som dog kan forløbe meget forskelligt alt efter social baggrund og i hvilken kultur den optræder i.
Jeg har mange års erfaring i psykiatrien og jeg har oplevet de mest groteske behandlinger herunder overmedicinering.

I psykiatrien udskriver man ikke ud fra tesen om færdigbehandlet, men om man ikke fra medicinsk side kan gøre mere.

Som Merete Nordentoft mener mangler vi de gammeldags asyler. De eksisterer ikke i dag, og der er skåret kraftigt på senge pladserne.

Jeg har diskuteret med en psykiater om overmedicinering, og han kaldte mig rigid og sagde han bare ville have ro på afdelingerne.
Det havde baggrund i en pt. som var blevet indlagt p.ga. udluftning, men det modsatte skete nemlig yderligere forhøjelse af dosis. Pt. kunne ikke holde balancen og faldt og slog sig gentagne gange, men så var der jo ro.
Senere blev vedkommende overlæge på Glostrup og fyret af samme grund.
I dag er han privatpraktiserende.
Det kan du jo ikke bruge i din situation, men jeg skriver alt det, for at du skal bruge din sunde fornuft og lægge din evt. autoritetstro fra dig.

6 uger var og er lang indlæggelse, og bortset fra behandlings domme er det yderst sjældent, at se længere indlæggelser.

Jeg kan ikke helt forstå om din datter ønsker ressourceforløb? eller om hun håber at det kan føre hende frem til en "normal" tilværelse?

Har du forklaret hende at en FTP ikke behøver at være livsvarig, men kan give hende ro, så hun ikke behøver at bekymre sig om økonomi.
Jeg kender personlig en, der fik FTP for flere år siden,men kom i bedring og arbejdede herefter i 20 år og frasagde sig pensionen.
Hun havde nøjagtig de 2 samme diagnoser.
FTP. er ikke en dom, men normaltietesbegrebet i vores kultur er, hvis du har arbejde er du normal og hvis du ikke har er du unormal.

Aner ikke hvad du skal gøre ud over at bruge din sunde fornuft, og også passe på dig selv.
Har du nogen der kan støtte dig?
Jeg har en lille trøst og det er, at skizofreni topper i ungdommen og symptomerne bliver mindre i 40 års alderen.
Hvornår blev din datter syg.
Havde du normal graviditet uden f.eks influenza.
Var hun social og klarede sig ok i barndommen.
Du behøver ikke at svare, da det kan virke for intimiderende.
God vind til din datter og dermed dig.

Sidst redigeret af vasen; 20-11-2016 kl. 23:48. Årsag: slåfejl.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2016, 23:43   #17
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Til NPH: ak ja, man siddder med tårer i øjnene, efter at læse dine beretninge, hvor må det være usigeligt smertefuldt at gennemleve dette. Mit råd vil være at lytte til KageØre bla. mht medicin, at denne medicin har alvorlige bivirkninger i sig selv, så måske gør den på sigt din datter sygere end hun reelt er.
For det andet, er min erfaring, at når vi er derude hvor hun/I er nu, så vil langt de fleste kommuner lytte og finde en eller anden empati, fordi man skal være ret dum og meget kynisk for ikke at se at denne person har brug for hjælp.

Som man siger: det er koldest lige før solopgang.
Jeg har selv prøvet det på klodshold. Da en bekendts tilstand blev tilstrækkelig svag, handlede rehab.teamet.

Jeg ønsker dig og din datter al mulig held og lykke fremover. Hun skal nok blive rask
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 00:51   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
Til NPH: ak ja, man siddder med tårer i øjnene, efter at læse dine beretninge, hvor må det være usigeligt smertefuldt at gennemleve dette. Mit råd vil være at lytte til KageØre bla. mht medicin, at denne medicin har alvorlige bivirkninger i sig selv, så måske gør den på sigt din datter sygere end hun reelt er.
For det andet, er min erfaring, at når vi er derude hvor hun/I er nu, så vil langt de fleste kommuner lytte og finde en eller anden empati, fordi man skal være ret dum og meget kynisk for ikke at se at denne person har brug for hjælp.

Som man siger: det er koldest lige før solopgang.
Jeg har selv prøvet det på klodshold. Da en bekendts tilstand blev tilstrækkelig svag, handlede rehab.teamet.

Jeg ønsker dig og din datter al mulig held og lykke fremover. Hun skal nok blive rask
Ja,det turde jeg ikke skrive, fordi der ikke er forskningsmæssig evidens for, at medicin kan gøre mere syg ,men det er i høj grad også min erfaring.
Jeg har i min 30 år i psykiatrien ikke set en eneste pt. blive rask af anti psykotisk medicin , men jeg må jo også bøje mig for at jeg ikke har set alt.

Det er en svær problematik eftersom der pt. ikke er noget at sætte i stedet.
Der er nogle med samme diagnose som får et tåleligt liv med psykoterapi, men som jeg læser det er det de med et langt mildere scenarie.

At love at datteren bliver rask er da pænt af dig, men det ved du jo ikke!

Sidst redigeret af vasen; 21-11-2016 kl. 00:56.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 16:07   #19
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Skizofreni

Hej
Min kone havde en normal graviditet
Vores datter har været syg siden hun var 8_10 år
De første Indlæggelser var i 14 års alderen

Vi stoler bestemt ikke på at hun er rigtig medicineret

Men bare små ændringer i medicin eller dagligdagen gør at hun bliver deprimeret selvmords truet og begynder at hallucinerende igen

Rehabiliterings team Er et ønske fra min datter at gøre det tydeligt for kommunen hvor dårlig hun er.
For eneste vej til førtidspension er rehabiliterings team

Vi ved godt at med hendes sygehistorie er udsigterne ikke så gode

Hilsen
Np
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 19:59   #20
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Til Vasen: nej, jeg mente ikke "rask rask" men "stabiliseret" og forhåbentligt med en portion livskvalitet i dagligdagen.
Mht. medicin er det jo også meget svært som privatperson at blande sig i netop psykofarmika, - man må acceptere at mens den akutte krise står på, at så er man i "lægernes hænder", men på sigt kan man da godt som bisidder være bevidst om problemstillingen omkring medicin
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension