K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-07-2011, 13:16   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
adhd vurdering

Nu har jeg lige været til psykiater ang, han skulle vurderer om jeg har adhd, så langt så godt, jeg mødte op 5 min før tiden og ventet så i over en halv time før han kom, jeg sætter mig ned og han remser lidt op fra lægen, så spørger han mig om skolegang/alkohol/ og mit tidliger job, her er så det sjove...det hele tager ikke over 10 min, hvorefter han udbryder "du er sund og rask" bum og ud af døren, der går omkring 10 min før jeg fatter noget, er det normalt at det er sådan man vurderer en evt, adhd
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 13:55   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det kan godt gå meget meget stærkt ja, især hvis det er en psyk, der selv er ADHD´er, de har jeg ved ikke, en eller anden 6 sans.

Det har de fleste ADHD´ere faktisk, vi har en eller anden evne til at spotte ADHD´ere på laaang afstand, hvorfor ved jeg ikke, men sådan er det altså (for mange)

MEN er du ikke tilfreds, eller ikke mener at psyken har ret, så går du da bare til en anden, det står dig heldigvis frit for Bare husk at gå til en med speciale i ADHD, men også meget gerne en der er godt inde i andre områder, for der vil du kunne få en bredere udredelse *ss*

Jeg har været ved 2 psykker med speciale i ADHD, og de har bække inden for 5 min konstateret at der absolut ikke er nogen tvivl, jeg er ADHD´er, lige som en 3. en anerkendt svensk ADHD professer ud fra en psykiaters beskrivelse i gennem en telefon har konstateret det samme, også uden at være i tvivl, så jeg kan vist godt droppe at lede efter en med speciale i ADHD der vil sige at jeg ikke er *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 14:04   #3
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Jeg syntes det lyder meget hurtigt, men det er rigtig at nogle ADHD'ere kan bare spotte andre meget hurtigt. Da jeg fik min ADHD diagnose skete det efter samtaler og spørgeskemaer, samt at min daværrende psykiater ringede og snakkede med min gamle klasselære.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 15:16   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Wasaki

Jeg var også igennem skemaundesøgelser, min mor var med 2. gang, og hun skulle også udfylde de samme skemaer, bare fra min barndom.

Det skal lige siges, at min første psykiater påstod, at jeg ikke havde ADHD, fordi jeg har en uddannelse (en erhvervsuddannelse, om 2 måneder har jeg 2), kan lave mad (min første udd. var som køkkenassistent, så selvfølgelig kan jeg lave mad) og fordi jeg har en kæreste som jeg har haft i mere en 3 timer (hans ord) (min kæreste har også ADHD og lige børn leger bedst, alle andre forhold har holdt ca 3mdr.)

Den næste psykiater brugte skemaerne og testede medicin på mig, som jeg har stor gavn af. Hvilket jeg haroestået at ikke alle har.

Jeg ville nok bede lægen om en ny henvisning, din læge burde vide hvilken psykiater du bør henvises til, som har foestand på ADHD problematikken, det gjorde min i hvert fald.

Du kan også undersøge dig selv lidt først, skemaerne kan du se her:

http://www.adhd-coaching.dk/index.ph...nt/view/36/83/ - voksne

http://www.karentilma.dk/skemaer/DuPaul.pdf - børn, tænk på hvordan du var som barn

Den sidste har ikke nogen forklaring, men er der ring om ofte og meget ofte i mange af dine svar i begge skemaer, så kunne det tyde på at du har ADHD.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 15:38   #5
nuvi
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Lokation: Kerteminde kommune
Alder: 63
Indlæg: 38
Styrke: 14
nuvi er ny på vejen
Jeg kunne desværre ikke lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg . Kom sådan til at tænke på mig selv da jeg var ved Psykiater.

Nu har jeg ikke det store tiltro til sådan en herre, min psykiater gav mig en helt forkert diagnose , han mente jeg var dement fordi jeg ikke kunne huske , og i virkeligheden var det fordi jeg var stresset og Psykisk presset.

Så mine erfaringer er ikke gode.


Hilsen Nuvi
nuvi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 16:27   #6
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Nu har jeg lige været til psykiater ang, han skulle vurderer om jeg har adhd, så langt så godt, jeg mødte op 5 min før tiden og ventet så i over en halv time før han kom, jeg sætter mig ned og han remser lidt op fra lægen, så spørger han mig om skolegang/alkohol/ og mit tidliger job, her er så det sjove...det hele tager ikke over 10 min, hvorefter han udbryder "du er sund og rask" bum og ud af døren, der går omkring 10 min før jeg fatter noget, er det normalt at det er sådan man vurderer en evt, adhd
Nej, det er det bestemt ikke, og det skal du ikke acceptere. Det kan godt være, man i løbet af 10 min kan konstatere om du har de typiske adhd træk, men det kræver altså en nøjere undersøgelse. Som en adhd'er engang sagde til mig: "først når du har prøvet ritalin, kan man sige om du har adhd". Om han har ret, ved jeg selvfølgelig ikke.

Under alle omstændigheder er det dybt uprofessionelt at bruge ti minutter på et menneske, der kommer med en problemstilling, for derefter at feje vedkommende ud af døren, uden at have undersøgt hvad problemet kan skyldes.

Jeg har oplevet det samme som dig. En psyk brugte 10 min på mig, og da han hørte, jeg havde en videregående uddannelse, var det ud af vagten.
Det viste sig senere, at jeg ikke har adhd, men en autismespektrumforstyrrelse. Så der fandtes en årsag til de massive problemer, jeg har. Jeg skulle bare så grueligt meget igennem før jeg endelig fik diagnosen, fordi det åbenbart er temmelig svært at få nogle til at stille spørgsmålene, og finde svaret.

Det bedste råd, jeg kan give dig er at forlange at få en egentlig udredning, og blive ved at kæmpe indtil du får den. En udredning inkluderer omfattende testning samt interview, og varer derfor flere timer
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 16:32   #7
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Det som du skriver lyder for mig meget bekendt.

Jeg var hos en psyk som skulle údrede mig for ADHD men allerede efter 10 min sagde han til mig du har ikke ADHD men du kan starte på noget medicin for en mindre depresion som jeg havde dengang pga at jeg ingen form for stres osv kan tåle,han spurgte os meget om hvadså har du haft en god weekendt osv hvilket jo ikke kommer sagen ved.

Jeg har nu fået en ny henvisning fra min læge til en psyk som har spesjale i ADHD men men der er vente tid på et år øvs men sådan er det.

mvh katrine
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 18:48   #8
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Takker for de svar jeg har set endtil nu, jeg synes det har været en rigtig dårlig dag, især fordi jeg mener det er en (u)mennskelige behandling jeg bliv usat for, det er helt klart at jeg har et problem, jeg ved bare ikke hvad det er (mistanken er adhd) jeg er jo ikke læge,og jeg er ikke frivilligt gået til læge det er mine omgivelse der har påpeget nogle problemer hos mig som jeg ikke selv har kunne se (før nu) så beskeden "du er sund og rask" synes jeg er en stor mundfuld fra en der har snakket med mig i 10 min...jo så er der lige det at jeg har fået nogle piller mod "aggressiv og angst" da jeg har en kort "lunte" og angstanfald ting som i den grad er kommet til overfladen efter en del år på vågeplus (men altid i baghoved)....overvejer selv at betale til en vurdering, er det klogt?????
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 18:53   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Piamus Se meddelelser
Hej Wasaki

Jeg var også igennem skemaundesøgelser, min mor var med 2. gang, og hun skulle også udfylde de samme skemaer, bare fra min barndom.

Det skal lige siges, at min første psykiater påstod, at jeg ikke havde ADHD, fordi jeg har en uddannelse (en erhvervsuddannelse, om 2 måneder har jeg 2), kan lave mad (min første udd. var som køkkenassistent, så selvfølgelig kan jeg lave mad) og fordi jeg har en kæreste som jeg har haft i mere en 3 timer (hans ord) (min kæreste har også ADHD og lige børn leger bedst, alle andre forhold har holdt ca 3mdr.)

Den næste psykiater brugte skemaerne og testede medicin på mig, som jeg har stor gavn af. Hvilket jeg haroestået at ikke alle har.

Jeg ville nok bede lægen om en ny henvisning, din læge burde vide hvilken psykiater du bør henvises til, som har foestand på ADHD problematikken, det gjorde min i hvert fald.

Du kan også undersøge dig selv lidt først, skemaerne kan du se her:

http://www.adhd-coaching.dk/index.ph...nt/view/36/83/ - voksne

http://www.karentilma.dk/skemaer/DuPaul.pdf - børn, tænk på hvordan du var som barn

Den sidste har ikke nogen forklaring, men er der ring om ofte og meget ofte i mange af dine svar i begge skemaer, så kunne det tyde på at du har ADHD.

Piamus
Jeg har haft taget den ene test og det var grunden til at jeg gik til lægen
og bad om en vurdering hos en psy. for den var da helt gal....
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-07-2011, 19:45   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den test skal man da tage med gram salt

jeg kan sige meget ofte på det hele stort set og har ikke ADHD
men mine kognitiv evner er dårlige

så hvis man kan stille ADHD på 10 min, så kan jeg da godt forstå mange har den

havde i været ikke været tilfreds med 10 min og ud af døren

før jeg fik mine diagonser cirka 40 timer med test og både psykolog og psykiater
psykologen lavet alt forarbejdet

mener at kunne huske, hvis man ikke bliver høj af ritalin, så er det et tegn på man har ADHD
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ADHD og hva så ? Erfurt Spørgsmål ang fleksjob 3 15-11-2011 16:14
ADHD rose Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 03-06-2010 21:21
Ung ADHD'er Mbp At søge førtidspension 16 29-11-2009 13:50
adhd Heeman Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-10-2009 15:37
ADHD Enteneller Alt det andet 5 13-03-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension