K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-01-2017, 20:02   #1
Somewhere
Systemlede
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Alder: 64
Indlæg: 18
Styrke: 13
Somewhere er ny på vejen
politi anmeldelse

Jeg læste på et tidspunkt noget om at politianmelde en kommune. Jeg ser desværre ingen anden udvej, men det er dog særdeles grænsseoverskridende for mig og det er også forbundet med en vis portion angst. jeg vil lige sige, at det omhandler ikke en reform ramt, så måske I slet ikke vil eller kan hjælpe :-)

Ellers kan den måske klares over privat besked. Det er ret alvorligt, og jeg har brug for nogle gode råd til hvordan jeg får fred med mig selv og får stillet kommunen til ansvar. Når de ikke vil tage ansvar, må andre hjælpe dem til det.

Især når kommunen vedbliver at fejle og ikke tage sagen alvorligt. Som ellers ligger lige til højrebenet.

Det skal lige siges, at jeg har svært ved at finde rundt i dette forum, så hvis jeg ikke lige får skrevet retur. . så er det derfor. jeg har to måneder til at anmelde indenfor de 6 måneder som er fristen.

Jeg vil være dybt dybt taknemmelig hvis nogen kan bistå mig med ovenstående. Det er et håb, ikke et krav.

jeg har selv et sygdomsforløb efter en trafik ulukke som trækker hårdt på reserverne, så al støtte og hjælp er kærkomment.

Kram til jer.
Somewhere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 20:05   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det er vigtigt at du formulerer helt nøjagtigt hvad du vil anmelde kommunen for...

Jeg ville først få borgerrådgiveren til at undersøge sagen og kommer der i deres rapport punkter af kriminel art kan du tage dem til din anmeldelse.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 20:44   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan prøve at tjekke ud om din kommune har en borgerrådgiver, som kan guide dig.

Du kan også prøve at ringe til DUKH.dk eller fx en patientforening inden for området.

Held og lykke.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2017, 21:32   #4
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
du kan også benytte dig at den gratis advokatvagt i din kommune. i mange kommuner har en advokat vagt en gang om ugen hvor man kan møde op og få et godt råd , bla kan de måske sige dig om du vil få noget ud af at prøve en politi anmeldelse af kommunen. eller alternativt hyre en advokat, men det er kostbart.

held og lykke.
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 11:58   #5
Somewhere
Systemlede
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2012
Alder: 64
Indlæg: 18
Styrke: 13
Somewhere er ny på vejen
Kære alle. Tak for svar.

som skrevet omhandler min muligvis forestående anmeldelse ikke det som gruppen omhandler men om en teen, som er blevet ulovligt fejlvisiteret til et behandlings center. Denne ulovlige visitation har kommunen ikke taget ansvar for, men nærmest benægtet, og den følger så sagen rundt, som værende "utilfredshed med behandlingsstedet" hvilket bl.a. har bevirket kommunikations brister omkring Viso som har afvist at hjælpe.

Dukh og andre instanser er flere gange kontaktet og socialrådgivere som ikke enten lever op til deres regelsæt på deres sider, eller ikke melder tilbage på henvendelse. . Det er enormt opslidende. Hjæællpppp
Somewhere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 13:50   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at følge Sortepigens råd om anvendelse af gratis advokatvagt, så du evt kan få afklaret om der er en sag.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2017, 14:08   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Normal betyder visitering blot at det er kommunens anbefaling og det de vil tilbyde. Man kan så vælge at sige nejtak til tilbuddet og bede om et andet, ved at gå i dialog med dem og argumentere for hvilket tilbud man istedet mener bør gives og hvorfor..

Hvad består fejlvisiteringen i.. handler det om at de har givet et tilbud, som I har taget imod, og det så har vist sig slet ikke at virke eller endda have en uheldig virkning ?

Har I været i direkte dialog med behandlingsstedet ?

Hvad siger teen selv til det ?

Er der tale om en nødvendig behandling, eller en behandling der uden risiko kan afbrydes til der kan tilbydes noget andet ?

Hvad siger jeres egen læge til det ?
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 31-01-2017 kl. 14:11.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension