K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-08-2010, 19:37   #21
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er dog utroligt så stor forskel der er på kommunernes fremgangsmåder.

Jeg blev visiteret til fleks i 2008, på baggrund af en arb. prøvning med et timetal på 6-9 pr. uge, og den nyeste special-lægeerklæring var/er fra 2005.

I 2009 blev jeg tilkendt fp på baggrund af en arbejdsprøvning med et timetal på 8 pr. uge, og med de samme lægepapirer fra 2005.

Meeen, dertil skal siges, at sagsbehandleren sørme havde fået flettet ind i rp'en, at mit helbred var blevet forværret.
Gu' var det ikke nikke nej, men jeg fandt, at det var klogest, at lade som ingenting.

Men Synf, på den baggrund synes jeg da bestemt, at du dels skal indhente al den dokumentation du kan, og dels sørge for, at få det skrevet ind i rp'en, om ikke andet så under borgerens kommentarer.

Så Du var i 2 arbejdsprøvninger ?
Hvad er begrundelsen for det ?

Ja, Jeg er en del forværret allerede nu.
Jeg blev dianogstiseret sidste efterår, men kan man få lavet en ny allerede?
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 21:30   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Wodpoulsen Se meddelelser
Så Du var i 2 arbejdsprøvninger ?
Hvad er begrundelsen for det ?
Undskyld Synf, låner lige din tråd for at besvare Wodpoulsen.

Arb.prøvning i 2007, 6-9 timer pr. uge, resulterede i at jeg blev visiteret til flex foråret 2008.
Ca. 1 år senere skulle jeg revurderes (som ledige flex'ere jo skal), derfor den nye praktik i 2009.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 08:10   #23
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser

Hejsa.

Jeg bliver lige i min egen tråd, selvom jeg har et nyt spørgsmål..

Jeg er i et langt behandlingsforløb på smerteklinik og forventes afsluttet derfra til november/december. Smerteklinikkens tider ligger fast - bliver jeg væk, så får jeg ikke en ny tid.
Kan/må kommunen afbryde denne behandling, fordi de vil have mig i aktivering i stedet for? Mine tider kolliderer med aktiveringen..

På forhånd tak.

Kh Synf.

Hej Vovse.

Det er bare i orden - det skal der også være plads til Nu røg vi om på en ny side, så derfor har jeg lige taget mit nye spørgsmål med..
Smerteklinikken er en afklaring af mine kroniske smerter, og jeg synes selv, at det lyder mærkeligt, hvis de kan afbryde den for en aktivering... Jeg kan iflg. sb. bestemt ikke få fri til at tage på klinik de dage, det drejer sig om.
Men ok - jeg vil bare gerne være lidt på forkant med svaret, som jeg nok får i næste uge. Det kunne være, at der skulle klages over det - højere oppe

Er der nogle af jer, der har været ude for det samme?

Og forresten, Vovse - så var dit svar jo også ret relevant for mig. For jeg kan se, at jeg måske også kan blive sendt i flere arbejdsprøvninger

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 27-08-2010 kl. 08:13.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 08:48   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen må IKKE forhindre dine behandlingstider.

Hvis de forsøger i den retning, ber du om at få det skriftlig.

jeg ville måske nu, spørge om dette skriftlig, og be om hurtig skriftlig svar.
(jeg er efter dette, sikker på, du ikke får problemer).

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 09:13   #25
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Tak for et hurtigt svar. Er der en § et eller andet, hvor det står? Sådan.. bare for at kunne smide dén på bordet, hvis vi kommer dertil

Og ja, jeg skal nok sørge for, at få alt på skrift. Dét har jeg dog lært

Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 09:25   #26
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen ved udemærkedet at det er ulovligt.
Bedre at du spørger helt uskyldigt.

Hvis de fastholder, svaret skriftlig(hvilket jeg ikke tror) vil jeg skrive igen med §.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 09:48   #27
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Ja, problemet i alt det her er jo, at jeg ikke ved, hvad der er ulovligt og ikke / hvad de må og ikke må - så de kan jo faktisk køre rundt med mig, som de selv synes.. Hvad de så også gør, og det gør mig meget frustreret, usikker og ked af det.

Tak igen Popiae - du har været til stor hjælp

Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2010, 09:37   #28
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Lige en lille opfølgning fra mig.. Jeg spurgte lidt højere oppe i hierakiet på kommunen omkring spørgsmålet, og da min sb kom tilbage, ringede smerteklinikken til hende (som hun selv havde forlangt de skulle gøre, så hun kunne få at vide, hvorfor deres tider lå fast, og ikke kunne flyttes?!? Det kunne alle andres tider da!!")
Om det var smerteklinikken eller "overhovedernes" ære, skal jeg ikke kunne sige - men lige pludselig var der ikke noget problem, at få fri til behandlingerne. "Jeg måtte da heeeelt have misforstået hende!!", sagde hun endda

Inden da havde jeg forresten været i en aktivering, som havde fået min angst, stress og usikkerhed til at bryde ud i lys lue igen, men da jeg brød grædende sammen efter 1½ uge, blev jeg dog pillet af dét kursus.
Det ovenstående kursus skulle jeg have startet på, med tre dages varsel. Men af ikke kendte årsager, blev det så droppet - måske fordi, at jeg havde det så dårligt, eller fordi de afventede status fra smerteklinikken.

Den er nu kommet, og giver mig ikke noget tilbage rent arbejdsmæssigt.. Jeg skulle så i virksomhedspraktik, for at blive afklaret men der kunne ikke findes en pga. alle mine skånehensyn. Så nu er jeg havnet på Reva, og hutler mig så igennem det.
Ja, sådan kan det gå.. Kommunen får penge i kassen, og jeg tæller hverken som ledig eller sygemeldt i den periode.. Og så er alle glade, ikke? (Ironi kan være brugt).

Jeg håber, at det er det sidste, jeg skal igennem - men jeg tror det desværre ikke. Og jeg kan snart ikke mere..
Pas nu på jer selv derude - I er de eneste der kan gøre det.

God weekend

Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2010, 08:52   #29
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Dejligt at høre at dit problem med at gå til behandling løste sig.

Vedr. reva , arbejdsprøvning, skal du huske at dine timer bliver noteret, og at du bliver bredt arbejdsprøvet, således at der efterfølgende ikke er noget der ikke har været afprøvet.

Mange bruger også dagbog, hvor opgaver, smerter mv beskrives. Det kan være svært at huske bagefter, og kan derfor være til stor hjælp, når dit forløb skal beskrives.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen, man kan blive klogere... phhmw Nyt fra Ankestyrelsen 1 07-07-2013 08:32
Når Kommunen er klogere end speciallæger og psykologer Justitia Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 21-01-2013 22:45
Så blev jeg så meget klogere..... Ragdoll Accept fra vores omgivelser 14 09-04-2012 00:56
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Hvornår bliver jeg klogere... sun-lady Dit og Dat 2 20-09-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension