K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-07-2010, 11:03   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja man kan være uheldig og få en dårlig sagsbehandler, samt behandling af kommuen.
Men desværre ikke nogen helt tilfældighed
ellers var der vil ikke så mange bruger på K10
har haft en samtale på over to år og det var da jeg skulle i arbejdsprøvning
ellers er alt foregået via mail.
Så man kan dårligt sige jeg har fået nogen dårlig behandling, for der har ikke været nogen. Nu venter jeg på sagsbehandler har holdt sin ferie.
Måske kan det være jeg kommer til møde nummer to

er helt enig
jeg stoler ikke på dem over en dørtærskel mere.
hverken læger eller kommune.
har været lidt uheldig med læger under min udredning og som bestemt ikke har gjort min sag bedre.

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-07-2010 kl. 11:06.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 11:19   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser
– men som jeg ser det, så skulle ressourceprofilen jo gerne vise (i hvert fald for mig), mit sygdomsforløb, og at det er gået stærkt ned ad bakke.
Selvom der evt. startes på en ny rp synes jeg, det burde være muligt, at få lidt af fortiden og hele dit sygdomsforløb med, du kan jo evt. skrive det i dine kommentarer.

Men uanset hvad, så er det jo din nuværende helbredsmæssige situation og arbejdsevne, der skal ligge til grund for en evt. ny afgørelse.
Lidt groft sagt, så kan det jo være bedøvende ligegyldigt hvordan og hvor langt dit sydomsforløb har været, om situationen er kommet over langs eller om den er kommet brat, det relevante er hvordan din situation er nu, og hvor meget du kan arbejde nu.

Jeg kan sådan set godt forstå hvis du har et behov for, at få hele forløbet med, jeg er bare ikke sikker på at det er interessant for systemet.

Som jeg ser det er det vigtigste, at du får dokumenteret at din situation er som den er nu, og ikke som den var for år tilbage.

Og så lige et godt råd, uanset hvad du evt. bliver sendt ud i, så synes jeg du skal agere som hvis det var en arbejdsprøvning, d.v.s. skriv dagbog over både arbejdstid og fritid, og benyt smerteskala.

Se her: http://www.k10.dk/showthread.php?t=9...ghlight=dagbog
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 11:21   #13
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Hej MTVRV1.

Jeg var lige ved at logge af, men fik så lige øje på dit indlæg. Ja, jeg ved ikke om jeg skal grine eller græde - for du er da godt nok havnet i den modsatte grøft som mig..
Jeg har været så "fræk", at gøre lidt opmærksom på mig selv nu - og jeg skal love for, at der er noget hele tiden.. Man skal være stærk for at være syg, var der engang én, der sagde til mig - og jeg må sige, at han havde ret..

Griner - ja, måske er du heldig, at komme til dit andet møde efter ferien men hold op, hvor er det dårlig sagsbehandling!! Jeg må desværre sige, at jeg kender det fra en tidligere sygemelding - man bliver puttet ned i en kasse og så tager de én op, hvis de liiige kommer til at falde over den - altså kassen. Eller hvis man er ved at falde for en eller anden § eller lov. Sådan føles det i hvert fald.
Noget af det værste er usikkerhed omkring, hvad der skal ske med ens fremtid!
Nu er min kasse så liiige væltet, og der falder en masse ud, som de bliver nødt til, at forholde sig til - nu! Nå ja, efter sommerferien så

Måske bliver du også nødt til, at gøre lidt "oprør", hvis du gerne vil have, at der kommer gang i sagerne?
Jeg ønsker dig alt det bedste.

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 27-07-2010 kl. 11:23.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 11:32   #14
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Hej Vovse.

Du har helt ret - og tak for linket og råd. Dem skriver jeg mig bag øret

Grunden til, at jeg hænger mig lidt i det, er denne sætning fra Jobcenteret:

"Idet "Synf" allerede er visiteret til fleksjob, skal der være sket væsentlige og varige ændringer i de helbredsmæssige forhold, hvis hun skal være berettiget til førtidspension, da man ved visitering til fleksjob allerede er kompenseret for den nedsatte arbejdsevne.
Derfor vil der også alene kunne ydes sygedagpenge, hvis der er tilstødt nye lidelser, eller den bestående lidelse er væsentligt forværret.
Ellers overgår "Synf" til ledighedsydelse, indtil der findes et fleksjob, der tilgodeser hendes skånehensyn".

Kh Synf

Sidst redigeret af Synf; 27-07-2010 kl. 11:38.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 11:42   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
skal der være sket væsentlige og varige ændringer i de helbredsmæssige forhold
den er helt ok
men hvis de ikke har tjekket noget som helst siden 2003.
på 7 år kan der ske rigtig meget
så hvis du tænker på førtidspension, er det en rigtig god idé og starte med at snakke med din læge omkring din situation.
samt du løbende skal have en ny vudering, hvis der ikke findes et flexjob.
der kan begge dine skånebehov.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 13:20   #16
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Ja, der er skisme sket meget på de 7 år - det stod bare ingen steder skrevet i RP! Heller ikke selvom min virksomhedskonsulent har været fuldt bevidst om det..

Men jeg har heldigvis været en nogenlunde flittig gæst hos min læge - både af nød - men også fordi jeg ved, hvor vigtigt det er, OGSÅ at have sine lægejournaler opdaterede. Ellers er jeg nok mest den der "Det går nok over igen i morgen..", men det gør det altså ikke altid.
Næste gang jeg skal til lægen er det min plan, at bede om en journaludskrift fra 2000 og frem, og så bliver den også afleveret på kommunen.
Som "foreliggende grundlag"

Kh Synf
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 13:36   #17
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser
Ja, der er skisme sket meget på de 7 år - det stod bare ingen steder skrevet i RP! Heller ikke selvom min virksomhedskonsulent har været fuldt bevidst om det..

Men jeg har heldigvis været en nogenlunde flittig gæst hos min læge - både af nød - men også fordi jeg ved, hvor vigtigt det er, OGSÅ at have sine lægejournaler opdaterede. Ellers er jeg nok mest den der "Det går nok over igen i morgen..", men det gør det altså ikke altid.
Næste gang jeg skal til lægen er det min plan, at bede om en journaludskrift fra 2000 og frem, og så bliver den også afleveret på kommunen.
Som "foreliggende grundlag"

Kh Synf
rigtig godt meget vigtig med egen læge
jeg har netop selv været til læge mange gange
1 en lang udredning(de kunne ikke finde mine sygdomme)
2 når man først er i systemt er det meget vigtig af egen læge er ved siden af.

Det går nok over igen i morgen
har det helt på samme måde(har ikke engang været syg af andre almindelig sygdomme)
men har haft nogenlunde de samme symtomer hele tiden, som bare er blevet værrre
så er aldrig blevet kaldt hypokonder
problemet er bare man bliver mistænkligjort af kommunen, uanset om alt mit er dokumenteret
stadig skal de prøve og finde nogle smut huller.
en sag hos kommunen er som en retsag, man skal bevise at man ikke er skyldig.
kommunen er som en anklager, der siger man er skyldig(snylter af kommune kassen)

meget søgligt, når en kommune netop skulle hjælpe en syg tilbage på arbejdsmarkedet.
hvis det så ikke kan lade sig gøre pension.
trist når bare et langt større samarbejde mellem læger kommune og sygemeldt.
så vil langt gå langt hurtigere og den sygemeldte vil føle sig tryg
i dag får nogen netop pension, pågrund af systemt og den lange sagsbehandling.
ps blev lidt langt

Sidst redigeret af MTVRV1; 27-07-2010 kl. 13:46.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 17:02   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Synf Se meddelelser

Grunden til, at jeg hænger mig lidt i det, er denne sætning fra Jobcenteret:

"Idet "Synf" allerede er visiteret til fleksjob, skal der være sket væsentlige og varige ændringer i de helbredsmæssige forhold, hvis hun skal være berettiget til førtidspension, da man ved visitering til fleksjob allerede er kompenseret for den nedsatte arbejdsevne.
Derfor vil der også alene kunne ydes sygedagpenge, hvis der er tilstødt nye lidelser, eller den bestående lidelse er væsentligt forværret.
Ellers overgår "Synf" til ledighedsydelse, indtil der findes et fleksjob, der tilgodeser hendes skånehensyn".

Kh Synf
Det er dog utroligt så stor forskel der er på kommunernes fremgangsmåder.

Jeg blev visiteret til fleks i 2008, på baggrund af en arb. prøvning med et timetal på 6-9 pr. uge, og den nyeste special-lægeerklæring var/er fra 2005.

I 2009 blev jeg tilkendt fp på baggrund af en arbejdsprøvning med et timetal på 8 pr. uge, og med de samme lægepapirer fra 2005.

Meeen, dertil skal siges, at sagsbehandleren sørme havde fået flettet ind i rp'en, at mit helbred var blevet forværret.
Gu' var det ikke nikke nej, men jeg fandt, at det var klogest, at lade som ingenting.

Men Synf, på den baggrund synes jeg da bestemt, at du dels skal indhente al den dokumentation du kan, og dels sørge for, at få det skrevet ind i rp'en, om ikke andet så under borgerens kommentarer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 20:34   #19
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Hej MTVRV1.

Ja, jeg føler mig også mistænkeliggjort, og skal retfærdiggøre alt. Sådan er det måske, når ens sygdom ikke kan ses. Det havde været noget nemmere (tror jeg), hvis jeg havde været pakket ind i gips fra top til tå
Jeg har det i forvejen skidt med, at jeg ikke kan yde dét, der forlanges af mig – men er nu alligevel kommet dertil, at jeg bliver nødt til at tænke på mig selv, og min fremtid. Jeg har også et liv udover arbejdet, som jeg gerne vil have overskud og helbred til.. Bl.a. mine børn.
Og tro mig, jeg sidder og høvler rundt i paragraffer og love, bare for at være lidt på forkant. Prøver at læse og forstå, men det er skisme svært, når min hukommelse har meget tilbage at ønske!
Sådan var det ikke før min stress/angstperiode. Lige nu kan jeg dog huske §17 og §18 – to vigtige paragraffer i alt dette, tror jeg. Og ja – det er sg* trist, at det skal være sådan.

Jeg tror, at jeg her vil citere noget af et svar, som Hanne Reinetoft giver en spørger i Ugebladet Søndag den 05.07.10 (hvis jeg må?). Hun slutter af med at skrive:

For øjeblikket tales der hele tiden om, at der skal findes kommunale besparelser, om at det skal gå ud over ældre eller børnene. Vi to – og andre af Søndags læsere – kan komme med nogle gode spareforslag, der vel i første omgang skal stiles til beskæftigelsesministeren. Der er mange penge at spare ved at undlade, at indkalde dødsyge mennesker til rådighedsvurdering på jobcentrene – ved at lade være med at give tåbelige kursustilbud til mennesker, der kan klare sig selv – og endelig, at ophøre med disse uendelige krav om arbejdsprøvninger af mennesker, der alligevel ender på førtidspension, fordi de ikke længere kan klare kravene på arbejdsmarkendet.

Respekt!!


Hej Vovse.

Griner – ja nogle gange skal man pippe, og andre gange ikke.. Tillykke

Okayy, så kan man altså blive vurderet på gamle papirer, HVIS der bliver skrevet ind, at helbredet er blevet forværret siden..
Jeg tvivler nu på, at de vil gøre det med mig. Det er ligesom blevet alfa og omega, at få mig ud i arbejde igen hurtigst muligt - og jeg føler mig stærkt modarbejdet - så min lægejournal er ret vigtigt i alt dette.

Alternativt kan de vel (værst tænkeligt) tage mine sygedagpenge og dermed tvinge mig til at raskmelde mig igen?

Tak fordi, I tager jer tid til at svare.

Kh Synf


PS. Som jeg har forstået det, skal jeg komme med et link til Hanne Reintofts svar. Det er så ikke lagt ind endnu - men jeg regner med, at det kommer her: http://www.soendag.dk/Brevkasser/Spo..._Reintoft.aspx

Sidst redigeret af Synf; 27-07-2010 kl. 20:48.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2010, 19:27   #20
Synf
Føler sig hjemme på K10
 
Synfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 46
Styrke: 14
Synf er ny på vejen
Aktivering/behandlingsforløb

Hejsa.

Jeg bliver lige i min egen tråd, selvom jeg har et nyt spørgsmål..

Jeg er i et langt behandlingsforløb på smerteklinik og forventes afsluttet derfra til november/december. Smerteklinikkens tider ligger fast - bliver jeg væk, så får jeg ikke en ny tid.
Kan/må kommunen afbryde denne behandling, fordi de vil have mig i aktivering i stedet for? Mine tider kolliderer med aktiveringen..

På forhånd tak.

Kh Synf.
Synf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen, man kan blive klogere... phhmw Nyt fra Ankestyrelsen 1 07-07-2013 08:32
Når Kommunen er klogere end speciallæger og psykologer Justitia Er det overhovdet til at få fleksjob? 11 21-01-2013 22:45
Så blev jeg så meget klogere..... Ragdoll Accept fra vores omgivelser 14 09-04-2012 00:56
det blev idag jeg blev godkendt nikkoshadow Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 12 17-06-2011 22:25
Hvornår bliver jeg klogere... sun-lady Dit og Dat 2 20-09-2008 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension