K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2011, 22:04   #1
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Ensom og forladt

Hej

Flere bruger denne her side til lidt af hvert og det vil jeg også benytte mig af - for jeg har ikke rigtig andre steder - at gå hen p.t.

Jeg er en kvinde på 58 år som har mistet min kære mand sidst i oktober 2011 p.g.a. kræft.

Mit netværk er langt væk fra mig - så jeg er rigtig meget alene - savnet er der ingen der kan gøre noget ved - men ensomheden er ved at drive mig til vanvid - jeg har kikket på nettet for at se om jeg kunne finde nogle foreninger for sådan een som mig? men det er ikke lykkedes mig at finde noget af den slags.

Men måske sidder der nogen herinde der ved om der findes nogle foreninger eller andet som jeg kunne prøve at henvende mig til?...eller der sidder måske nogle herinde som også føler sig meget ensomme af een eller anden grund? og så kunne vi måske finde ud af noget i fællesskab?.

Jeg er ledig fleksjobber og er skam medlem herinde:-)

Jeg bor i Nordjylland - mellem Aalborg og Frederikshavn.

K.h. Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:17   #2
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hej Tullee

Du vil nok kunne finde nogle kontakter lokalt herinde, men du kan også bare
skrive noget, så kommer der som regel et positivt svar

Du er ikke den eneste som benytter dette forum som et socialt nødkontor.



Håber du kommer godt igennem sorgen.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 22:54   #3
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Findes der ikke nogel pårørendegrupper via kræftens bekæmpelse du ville kunne bruge?

Ellers skal du kigger dig omkring efter det som hedder sociale væresteder eller sociale værksteder - en del af dem har også ensomme som målgruppe.

Og ellers så kig efter steder, som ikke lige er rettet mod ensomme... man kan jo også komme i kontakt med andre, selvom de måske ikke ligefrem leder efter selskab, f.eks. aftenskoler
Er der ikke noget, du altid har haft lyst til at lære? Sprog, sang, dans, madlavning, kunst??
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:23   #4
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Mange tak for jeres svar og bud på hvad jeg evt. kunne gøre.

Kræftens Bekæmpelse tager sig mest af dem som er i et forløb m.h.t. kræft både før og efter og ikke så meget for de efterladte efter hvad jeg har fået at vide af Kræftens Bekæmpelse i Aalborg - men på den anden side set - så ønsker jeg sådan set heller ikke at tale så meget om kræft sygdomme p.t.

Jo - der er da helt sikkert noget jeg godt kunne have lyst til at lære - men det med lærdom - ligger mig godt nok ikke på sinde p.t. - det er jeg slet ikke parat til endnu.

Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:26   #5
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
hej,, er der ikke et frivilligt hus, du evt kan tage og besøge, de har meget forskelligt frivilligt arbejde du måske kunne have lyst til at hjælpe med,
jeg selv er besøgsven for en ældre dame på et plejehjem.
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:35   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Jo - der er da helt sikkert noget jeg godt kunne have lyst til at lære - men det med lærdom - ligger mig godt nok ikke på sinde p.t. - det er jeg slet ikke parat til endnu.
http://www.kristeligt-dagblad.dk/art...den-man-elsker

Det vil gå lidt tid, før du blive parat, men lansomt kommer det.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:35   #7
bmp24
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2010
Indlæg: 247
Styrke: 14
bmp24 er ny på vejen
hej tullee

Først vil jeg lige sige at jeg føler så meget med dig.

Jeg har en veninde der mistede sin mand maget pludseligt - også af kræft.

Det er nu 3 år siden - og hun har det stadig svært - meeen ikke så svært som hun har haft det.

Jeg bor desværre for langt væk - men håber for dig at du finder nogle rigtig søde mennesker der kan være der - både når du er glad og når du har det svært

Ønsker dig alt godt.
bmp24 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2011, 23:54   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tullee, allerførst vil jeg kondolere for tabet af din livsledsager.

Jeg véd at det er uendelig svært og tungt at komme igennem og jeg føler med dig(har netop selv mistet en hjerteveninde igennem mange år)...kan kun ønske og håbe for dig at din Gud må være med dig

Kan desværre ikke være der for dig, sådan lige rundt om hjørnet, men bemærker mig at du sir at du bor i Nordjylland.

Hmm...fandt lige linket til Frivillighedens Hus i Ålborg: http://www.frivillighuset.dk/

-og jeg ved at i netop disse Frivillig centre foregår der en masse godt, for hvor gode mennesker er, kommer flere til

Se også lige hvad de annoncerer med i feb 2012:
http://www.frivillighuset.dk/nyheder...1-februar-2012

-er godt klar over at det tilsyneladende er for hjælperne meeeeen lur mig, om ikke du måske også kunne bruge det til noget, til den tid.

Hvis ikke, jamen, så véd jeg, at du har meget at vinde ved blot at møde op, i sådan et hus, også selv om du ikke vil være hjælper men netop blot har lyst til at møde andre mennesker til kaffeslaberads eller hva man nu kan finde på.
Pst, de huse/centre kan varmt anbefales
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 00:41   #9
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Tusind tak for den hjertevarme I har vist mig - det glæder mig enorm meget og buster jeg vil kikke på de links du har sendt til mig - tak for dem.

Jeg har også fået en privat meddelelse - men jeg kan søreme ikke finde ud af at svare på den? er det mon også noget I kan hjælpe mig med?

K.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2011, 00:51   #10
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tullee Se meddelelser
Tusind tak for den hjertevarme I har vist mig - det glæder mig enorm meget og buster jeg vil kikke på de links du har sendt til mig - tak for dem.

Jeg har også fået en privat meddelelse - men jeg kan søreme ikke finde ud af at svare på den? er det mon også noget I kan hjælpe mig med?

K.h. tullee
Oppe i højre hjørne kan du trykke på "private meddelelser" så hopper den ind til den, og skærm billedet er ligesom når du skriver her :-)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ensom, hvor går man hen ?? Nusli Alt det andet 2 05-04-2011 23:01
Ung og ensom?? Tullepigen90 De Unge 3 19-01-2011 10:34
Ensom kamp Hanna Spørgsmål ang fleksjob 9 27-05-2010 00:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension