K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2011, 10:59   #11
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De skal jo så rette sig efter hvad psykiateren skriver.

Problemet er så at/hvis han mener at der er yderligere behandlingsmuligheder, men bare ikke vil disse lige nu?
Alternativt, bør han fastholde at de IKKE bringer dig tættere på arbejdsmarkedet, men alene hjælper på din livskvalitet!

VH Popiae
Det har han så også gjort og den sidste speciallæge har også skrevet at psykologhjælp ville kunne hjælpe på min angst men at en tilbagevenden til arbejdsmarkedet er yderst tvivlsomt
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 11:18   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er efter min mening lidt for vagt.

Han SKAL præcisere, om yderligere behandling vil bringe dig tættere på arbejdsmarkedet.

Han laver en fælde lige nu(speciallægen), som han selv giver andre skylden for. Altså kommunen, som selvsagt vil bruge dette imod dig, således at de IKKE kan afklare dig nu!

Der er åbnet et hul, når behandling for angst vil kunne hjælpe.

Enten SKAL han behandle dig for dette NU, eller også ,må han skrive at det IKKE kan behandles!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 11:27   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Som jeg skrev - har du forhørt dig om det er muligt evt at få henvisning til en af psykologerne på et reva-center i kommunen?

Selvom du får henvisning fra din egen læge er det ikke gratis - der er en egenbetaling på 3-400kr. Det er selvfølgelig mindre end fuld betaling, men gratis er det altså ikke. Derudover skal man være under 37 og have mild til moderat depression og man kan så få 12 timer der kan udvides med yderligere 12.

Er du forlænget og under hvilken §? Det gør jo også lidt ifht råd hvilken fremtid ifht arbejdsmarkedet der hidtil er blevet arbejdet henimod.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 07:24   #14
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Det er efter min mening lidt for vagt.

Han SKAL præcisere, om yderligere behandling vil bringe dig tættere på arbejdsmarkedet.

Han laver en fælde lige nu(speciallægen), som han selv giver andre skylden for. Altså kommunen, som selvsagt vil bruge dette imod dig, således at de IKKE kan afklare dig nu!

Der er åbnet et hul, når behandling for angst vil kunne hjælpe.

Enten SKAL han behandle dig for dette NU, eller også ,må han skrive at det IKKE kan behandles!

VH POpiae
ja det ville jeg også mene, men hun skriver at hun ud fra den samtale jeg havde med hende vurderede at en psykolog ville kunne hjælpe på min angst men at pga. min depression kunne hun ikke sige om det ville hjælpe mig tilbage på arbejdsmarked.

følte egentlig mest at det var det eneste hun gik op i, og hun kan jo ikke behandle det da det kun er en gang jeg er der da det er kommunen der sender mig hen til hende.
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 07:32   #15
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Som jeg skrev - har du forhørt dig om det er muligt evt at få henvisning til en af psykologerne på et reva-center i kommunen?

Selvom du får henvisning fra din egen læge er det ikke gratis - der er en egenbetaling på 3-400kr. Det er selvfølgelig mindre end fuld betaling, men gratis er det altså ikke. Derudover skal man være under 37 og have mild til moderat depression og man kan så få 12 timer der kan udvides med yderligere 12.

Er du forlænget og under hvilken §? Det gør jo også lidt ifht råd hvilken fremtid ifht arbejdsmarkedet der hidtil er blevet arbejdet henimod.
har været på reva-centeret her i kommunen, men det var et kursus der hedder rehab men er ikke blevet tilbudt kun psykolog timer.

ja er blevet forlænget men ved ikke under hvilken § men der bliver ifølge min sagsbehandler arbejdet hen mod førtidspension.
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 11:21   #16
missemøge
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2011
Lokation: djursland
Indlæg: 31
Styrke: 13
missemøge er ny på vejen
psykolog

Det bliver ikke gratis med psykolog hvis man er under 37, man får bare et større tilskud til det, egen betaling bliver så ca 350 kr. Det var det i 2009.

Fik 23 samtaler, som ikke hjalp meget. Da psykologen opgav, gik jeg helt ned. Henvendte mig i psyk skadestue og efter samtale og ændring af medicin, blev jeg henvist til lokal psykiatrien.

Der har jeg gået til samtaler i snart 2 år, det er noget der hjælper og så har vi betalt va skatten og derigennem også haft andre tiltag, så som deres sagsbehandler hjælper mig mod et fleksjob. Er indstillet med der er ikke truffet afgørelse endnu.

op med modet....
missemøge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 19:38   #17
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af missemøge Se meddelelser
Det bliver ikke gratis med psykolog hvis man er under 37, man får bare et større tilskud til det, egen betaling bliver så ca 350 kr. Det var det i 2009.

Fik 23 samtaler, som ikke hjalp meget. Da psykologen opgav, gik jeg helt ned. Henvendte mig i psyk skadestue og efter samtale og ændring af medicin, blev jeg henvist til lokal psykiatrien.

Der har jeg gået til samtaler i snart 2 år, det er noget der hjælper og så har vi betalt va skatten og derigennem også haft andre tiltag, så som deres sagsbehandler hjælper mig mod et fleksjob. Er indstillet med der er ikke truffet afgørelse endnu.

op med modet....

Tak det prøver jeg også, kan være lidt svært en gang imellem men rart at man kan få støtte og opbakning her inde det er dejligt :-)
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 09:40   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jsm77;

Det er ikke fordi jeg(eller andre) ikke forstår hvad du skriver, men fordi kommunerne tolker helt hen i vejret.

Dvs at hvis der bliver skrevet som i din sag, bliver det til at der er behandlingsmuligheder, som kan bedre din arbejdsevne, hvorfor du ricikere at blive pakeret.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 09:51   #19
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
ja det er så også det de har gjort, desværre.

Syntes bare det er for dårligt at de kan tillade sig at omgå systemet på den måde.

ved du hvad jeg kan gøre for at komme videre eller hvor jeg kan hente oplysninger så ville jeg være yderst taknemmelig

Sidst redigeret af jsm77; 20-11-2011 kl. 09:57.
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-11-2011, 18:22   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsm77 Se meddelelser
har været på reva-centeret her i kommunen, men det var et kursus der hedder rehab men er ikke blevet tilbudt kun psykolog timer.

ja er blevet forlænget men ved ikke under hvilken § men der bliver ifølge min sagsbehandler arbejdet hen mod førtidspension.
Hej jsm77,

Det kunne tyde på at du er blevet forlænget iht. §27 stk. 1 nr. 4:

§ 27. Kommunen træffer afgørelse om at forlænge sygedagpengeperioden for personer, der er omfattet af varighedsbegrænsningen i § 24, når

4) den sygemeldte ikke kan opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår og dermed ikke kan vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked, men det endnu ikke er endeligt afklaret, om den sygemeldte vil være berettiget til et fleksjob eller til førtidspension, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 26 uger,

Og der er rigtigt fint, hvis det er sådan. Vær dog opmærksom på at du også gerne skulle have modtaget en afgørelse i sin tid deromkring.

I det din sagsbehandler også arbejder mod førtidspension, så må du hører hende hvordan du helbredsmæssigt afklares hertil. Der er allerede 2 special læger der siger at selv psykolog samtaler ikke vil kunne forbedre din arbejdsevne, hvorfor skal I så stadig "nosse" rundt heri ?

Din arbejdsmæssige afklaring er "done", kan man forstå ? Så det er kun den helbredsmæssige del der skal endevendes, men hvorfor er der nogle der sidder og leder efter nåle i en høstak hvis det står mere eller mindre sole klart at du skal have en førtidspension, som din sagsbehandler siger at I arbejder hen i mod ??? Spørg hende hvad der videre skal ske, du skal have din sag på plads omkring indstilling til ftp. indtil februar.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
Jeg aner ikke hvor jeg står Toullouse Er det overhovdet til at få fleksjob? 45 13-04-2009 17:07
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension