K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 19:43   #1
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
ved ikke hvor jeg står

Hej alle på k10 ved ikke om nogen kan hjælpe, men føler at jeg sidder fast i systemet.

Har været sygemeldt for 3 gang nu og været det siden maj sidste år.
Lider af svær til moderat depression og angst.
Har på nuværende tidspunkt været gennem 2 forskellige sagsbehandlere 3 forskellige kurser i psyk rehabilitering, 2 speciallæge erklæringer da den første blev forældet, og i jobprøvning som jeg ikke kunne klar.

Nu har de så fundet ud af at min sag ikke kan blive afgjort da de mener at jeg ligger på grænsen mellem fleksjob og førtidspension.så nu skal jeg ved egen hjælp og penge søge psykolog, kan det være rigtigt når det er dem der forlanger det, har fået at vide at har jeg ikke søgt noget hjælp inden februar så ryger jeg på kontant hjælp og så ved jeg ikke hvad der så sker med min sag ?

Ville gerne selv have psykolog hjælp men har bare ikke pengene til det

Håber at der er nogen der ved hvad jeg kan gøre eller søge hjælp hos
På forhånd tak :-)
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 19:58   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ved du hvad de vil sige til, hvis du tog en gratis psykiater??

Mine erfaringer er faktisk også, at en psykiater har bedre gennemslagskraft end en psykolog (med AL respekt for psykologer!).

Når kommunen forlanger du selv skal betale for psykolog, så må de vel også have sat en tidsramme??
Psykologbehandling kan jo tage ÅR og det kan en almindelig økonomi simpelthen ikke holde til.

Har du givet kommunen noget dokumentation for, at du ikke har råd til psykolog? Ved flere har klaget over det og fået medhold.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 20:14   #3
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsm77 Se meddelelser
Hej alle på k10 ved ikke om nogen kan hjælpe, men føler at jeg sidder fast i systemet.

Har været sygemeldt for 3 gang nu og været det siden maj sidste år.
Lider af svær til moderat depression og angst.
Har på nuværende tidspunkt været gennem 2 forskellige sagsbehandlere 3 forskellige kurser i psyk rehabilitering, 2 speciallæge erklæringer da den første blev forældet, og i jobprøvning som jeg ikke kunne klar.

Nu har de så fundet ud af at min sag ikke kan blive afgjort da de mener at jeg ligger på grænsen mellem fleksjob og førtidspension.så nu skal jeg ved egen hjælp og penge søge psykolog, kan det være rigtigt når det er dem der forlanger det, har fået at vide at har jeg ikke søgt noget hjælp inden februar så ryger jeg på kontant hjælp og så ved jeg ikke hvad der så sker med min sag ?

Ville gerne selv have psykolog hjælp men har bare ikke pengene til det

Håber at der er nogen der ved hvad jeg kan gøre eller søge hjælp hos
På forhånd tak :-)
Hvad har de skrevet til dig? Foreligger der en afgørelse?
Har du modtaget en partshøring på din sag?
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 20:20   #4
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsm77 Se meddelelser
....Nu har de så fundet ud af at min sag ikke kan blive afgjort da de mener at jeg ligger på grænsen mellem fleksjob og førtidspension.så nu skal jeg ved egen hjælp og penge søge psykolog, kan det være rigtigt når det er dem der forlanger det, har fået at vide at har jeg ikke søgt noget hjælp inden februar så ryger jeg på kontant hjælp og så ved jeg ikke hvad der så sker med min sag ?
Det er kommunens/jobcenters sædvanlig taktik og formålet med den er at fastholde folk i systemet.
Har selv været udsat for den samme procedure.

Derfor, det som jeg vil råde dig til er, at få en konkret afgørelse på skrift, fra hvilken vil det fremgå at jobcenter ønsker sig at du skal selv betale for en behandling ( psykolog ) og husk at handlings-og sygeopfølgningsplaner er også afgørelser.

Efterfølgende skal du klage over afgørelsen til BA.

Under alle omstændigheder kommuner har ingen juridiske beføjelser til at tvinge en til en behandling som man selv skal finansiere.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2011, 21:21   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jsm77 Se meddelelser
Hej alle på k10 ved ikke om nogen kan hjælpe, men føler at jeg sidder fast i systemet.

Har været sygemeldt for 3 gang nu og været det siden maj sidste år.
Lider af svær til moderat depression og angst.
Har på nuværende tidspunkt været gennem 2 forskellige sagsbehandlere 3 forskellige kurser i psyk rehabilitering, 2 speciallæge erklæringer da den første blev forældet, og i jobprøvning som jeg ikke kunne klar.

Nu har de så fundet ud af at min sag ikke kan blive afgjort da de mener at jeg ligger på grænsen mellem fleksjob og førtidspension.så nu skal jeg ved egen hjælp og penge søge psykolog, kan det være rigtigt når det er dem der forlanger det, har fået at vide at har jeg ikke søgt noget hjælp inden februar så ryger jeg på kontant hjælp og så ved jeg ikke hvad der så sker med min sag ?

Ville gerne selv have psykolog hjælp men har bare ikke pengene til det

Håber at der er nogen der ved hvad jeg kan gøre eller søge hjælp hos
På forhånd tak :-)
Hvis du har været sygemeldt siden maj sidste år må du være forlænget - hvilken § er du under?

Men ja få en henvisning fra din læge til en psykiater der også har samtaler (det er ikke alle der gør det) eller måske få en henvisning til lokalpsykiatrisk hvis ikke du allerede har været deromkring? Har kommunen ikke nogen reva-steder eller lign, hvor der er psykologer ansat som du kan få samtaler hos? Kender en der har fået en del samtaler hos en psykolog på den måde....
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 02:14   #6
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Hvis du er under 37 år, kan din læge henvise til psykolog,
og så er det gratis.

For os halvgamle er der kun egenbetaling.

jeg har dog været heldig med at få henvisning af kommunen,
til deres egen psykolog (10 timer), og dermed betalt af kommunen.

Desværre uden resultat, så psykologen sendte mig til privat psykiater.

Så opgav de....
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:48   #7
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ved du hvad de vil sige til, hvis du tog en gratis psykiater??

Mine erfaringer er faktisk også, at en psykiater har bedre gennemslagskraft end en psykolog (med AL respekt for psykologer!).

Når kommunen forlanger du selv skal betale for psykolog, så må de vel også have sat en tidsramme??
Psykologbehandling kan jo tage ÅR og det kan en almindelig økonomi simpelthen ikke holde til.

Har du givet kommunen noget dokumentation for, at du ikke har råd til psykolog? Ved flere har klaget over det og fået medhold.
Går hos psykiater og har gjort længe men han kan ikke gøre mere for mig på nuværende tidspunkt, da han mener at jeg skal have ro over min situation før han vil arbejde videre med mig og min medicin.

nej der er ikke sat nogen tidsramme andet end at jeg har til februar hvis jeg ikke vil på kontanthjælp.

nej og de har heller ikke bedt om noget, det bedste råd min sagsbehandler kan give mig er at blive indlagt så er det gratis og går hurtigere
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:53   #8
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Hvad har de skrevet til dig? Foreligger der en afgørelse?
Har du modtaget en partshøring på din sag?

de har ikke skrevet noget, alt foregår mundtligt, en gang om måneden hvor jeg bliver indkaldt til samtale af kommunen.

nej og nej sagen er blevet sendt op til høring en gang men blev afslået da de ikke kunne afgøre om jeg skulle have førtidspension eller fleksjob, har ikke set nogen form for afgørelse på skrift
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:54   #9
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De skal jo så rette sig efter hvad psykiateren skriver.

Problemet er så at/hvis han mener at der er yderligere behandlingsmuligheder, men bare ikke vil disse lige nu?
Alternativt, bør han fastholde at de IKKE bringer dig tættere på arbejdsmarkedet, men alene hjælper på din livskvalitet!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 10:56   #10
jsm77
Ved at vænne sig til K10
 
jsm77s avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2011
Lokation: næstved
Alder: 46
Indlæg: 13
Styrke: 13
jsm77 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Hvis du er under 37 år, kan din læge henvise til psykolog,
og så er det gratis.

For os halvgamle er der kun egenbetaling.

jeg har dog været heldig med at få henvisning af kommunen,
til deres egen psykolog (10 timer), og dermed betalt af kommunen.

Desværre uden resultat, så psykologen sendte mig til privat psykiater.

Så opgav de....
har prøvet gennem læge men hun sagde ikke at jeg måske kunne få det gratis, skulle måske prøve igen.
jsm77 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor står jeg drivhus Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-02-2013 15:36
Hvor står jeg nu :)? Jette91 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 26 18-01-2012 01:45
Jeg aner ikke hvor jeg står Toullouse Er det overhovdet til at få fleksjob? 45 13-04-2009 17:07
hvor står jeg majeli Alt det andet 15 12-03-2008 15:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension