K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2017, 00:21   #11
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Der kunne jo være så flere årsager til at han blev stoppet i lufthavnen og ikke at der automatisk blev foretaget kontrol på ALLE udrejsende...



Du tænker måske på denne her som jeg havde glemt alt om - selvbetjent paskontrol i Københavns Lufthavn hvor alle personer ved udrejse tjekkes i Politiets og EU's databaser

http://www.mynewsdesk.com/dk/rigspol...fthavn-1438826
der er også tror forskel på om du skal uden for EU så er der paskontrol ellers er der jo kun sikkerhedskontrollen....men er man evt med maskinen fra Bangkok der lander om morgenen i CPh er alle passagerer tjekket på forhånd og så står politiet helt ude på fingeren når du lander, men dejligt på den anden side skal du så opholde dig i nærheden af centrum så spare du taxaen da politiet afholder udgifterne til transport men husk af ankomme en hverdag ellers kan du nemt få en overnatning først...
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 01:12   #12
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af handy Se meddelelser
der er også tror forskel på om du skal uden for EU så er der paskontrol ellers er der jo kun sikkerhedskontrollen....men er man evt med maskinen fra Bangkok der lander om morgenen i CPh er alle passagerer tjekket på forhånd og så står politiet helt ude på fingeren når du lander, men dejligt på den anden side skal du så opholde dig i nærheden af centrum så spare du taxaen da politiet afholder udgifterne til transport men husk af ankomme en hverdag ellers kan du nemt få en overnatning først...
hvordan har nogen kræfter/råd til at rejse?
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 04:37   #13
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
hvordan har nogen kræfter/råd til at rejse?
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål og synes at du burde oprette en nyt emne hvis du gerne vil have svar på hvorfor alle førtidspensionister og medlemmer herinde ikke (nødvendigvis) er plaget af den samme 'rene elendighed' som åbenbart er tilfældet for dig...

Jeg fik tilkendt førtidspension for snart 2 år siden og husker stadig ordene fra rehabiliteringsteamet som sagde at jeg skulle prøve at få noget mere/bedre livskvalitet efter gennem mere end 30 år at have forsøgt at opretholde en tilknytning til arbejdsmarkedet på trods af gentagne ulykker og sygdomme. Ord som jeg ofte minder mig selv om og jeg føler ikke at jeg skal stå til ansvar overfor 'tilfældige personer' mht. hvad jeg gør i mit liv og i min dagligdag. Det samme må vel også gælde for andre pensionister som alle har fået tildelt pension af en årsag som kun de reelt set kender til. Jeg har det fint med at rejse og er også (som handy) flyttet til Thailand / Bangkok - i fuld forståelse med de kommunale myndigheder og det forsikringsselskab som 'velvilligt' er med til at betale gildet.

Apropos økonomi så var jeg så forudseende at overtage en firmapension og havde i min tid i Danmark omkring 20.000 kr. udbetalt per måned, både da jeg var på sygedagpenge og fik førtidspension. Beløbet er (desværre) reduceret med omkring 3.000 kr. da man ikke længere kan modtage pensionstillæg ved flytning til Thailand.

Flere spørgsmål?

Og husk så lige på, at græsset ikke nødvendigvis er grønnere på den anden side ...
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 07:29   #14
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 18
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål og synes at du burde oprette en nyt emne hvis du gerne vil have svar på hvorfor alle førtidspensionister og medlemmer herinde ikke (nødvendigvis) er plaget af den samme 'rene elendighed' som åbenbart er tilfældet for dig...

Jeg fik tilkendt førtidspension for snart 2 år siden og husker stadig ordene fra rehabiliteringsteamet som sagde at jeg skulle prøve at få noget mere/bedre livskvalitet efter gennem mere end 30 år at have forsøgt at opretholde en tilknytning til arbejdsmarkedet på trods af gentagne ulykker og sygdomme. Ord som jeg ofte minder mig selv om og jeg føler ikke at jeg skal stå til ansvar overfor 'tilfældige personer' mht. hvad jeg gør i mit liv og i min dagligdag. Det samme må vel også gælde for andre pensionister som alle har fået tildelt pension af en årsag som kun de reelt set kender til. Jeg har det fint med at rejse og er også (som handy) flyttet til Thailand / Bangkok - i fuld forståelse med de kommunale myndigheder og det forsikringsselskab som 'velvilligt' er med til at betale gildet.

Apropos økonomi så var jeg så forudseende at overtage en firmapension og havde i min tid i Danmark omkring 20.000 kr. udbetalt per måned, både da jeg var på sygedagpenge og fik førtidspension. Beløbet er (desværre) reduceret med omkring 3.000 kr. da man ikke længere kan modtage pensionstillæg ved flytning til Thailand.

Flere spørgsmål?

Og husk så lige på, at græsset ikke nødvendigvis er grønnere på den anden side ...
helt enig var selv ved at svare på hvad jeg synes var en meget mærkelig kommentar men magtede det ikke der kan vel være tusind forskellige grunde til man er tilkendt pension....var selv så heldig at flytte inden de ændrede reglerne og for også selv lidt løbene udbetalinger .

jeg har uden tvivl det bedre her i varmen med bla andet min gigt som dog også driller herude men stadig lagt at foretrække frem for at sidde eller ligge i Danmark og glo ind i tossekassen hele vinteren .
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 08:18   #15
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ligesom i dk må man vel sætte næring efter terring, og man bruger vel de kræfter pådet man vil/kan.

så er det vel ligegyldigt, hvor man bor
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 08:58   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
hvordan har nogen kræfter/råd til at rejse?
Det er efterhånden blevet rigtigt billigt at rejse, og priserne ligger fra 100,- og op. Det er ofte billigere at flyve end at tage toget.

Skal man til Bangkok, der ligger lidt længere væk, ryger man ofte op omkring 3500,- for en returbillet. Men der findes mange billigere rejsemål tæt på. Som pensionist kan man netop gå efter de billige afgange udenfor højsæsonen.

Til gengæld kan man finde virkeligt billig overnatning, og maden er endnu billigere.

Så allerede det man sparer på kost og varmeregningen hjemme, betaler en stor del af turen.

Med hensyn til kræfterne, ja så er der nogle der netop kommer til kræfter ved at rejse et andet sted hen for at slappe af..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 10:55   #17
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
...
...
...
Med hensyn til kræfterne, ja så er der nogle der netop kommer til kræfter ved at rejse et andet sted hen for at slappe af..
Nu er der også nogle som vælger at prioritere kræfterne så der er nok til det vigtige i livet og ikke nødvendigvis prøver at redde verdenen på bekostning af en selv. Jeg brugte i min forholdsvise korte sygdomsperiode kræfterne på det der var vigtigt for min sag og lagde alle løgne og uretfærdighederne i glemmebogen, ikke fordi jeg accepterede dem men fordi det ikke skulle ødelægge mig og min chance for pension. Sidstnævnte lykkedes på under 2 år uden ressourceforløb og egentlig arbejdsprøvning...
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2017, 23:01   #18
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af job Se meddelelser
Jeg forstår ikke helt dit spørgsmål og synes at du burde oprette en nyt emne hvis du gerne vil have svar på hvorfor alle førtidspensionister og medlemmer herinde ikke (nødvendigvis) er plaget af den samme 'rene elendighed' som åbenbart er tilfældet for dig...

Jeg fik tilkendt førtidspension for snart 2 år siden og husker stadig ordene fra rehabiliteringsteamet som sagde at jeg skulle prøve at få noget mere/bedre livskvalitet efter gennem mere end 30 år at have forsøgt at opretholde en tilknytning til arbejdsmarkedet på trods af gentagne ulykker og sygdomme. Ord som jeg ofte minder mig selv om og jeg føler ikke at jeg skal stå til ansvar overfor 'tilfældige personer' mht. hvad jeg gør i mit liv og i min dagligdag. Det samme må vel også gælde for andre pensionister som alle har fået tildelt pension af en årsag som kun de reelt set kender til. Jeg har det fint med at rejse og er også (som handy) flyttet til Thailand / Bangkok - i fuld forståelse med de kommunale myndigheder og det forsikringsselskab som 'velvilligt' er med til at betale gildet.

Apropos økonomi så var jeg så forudseende at overtage en firmapension og havde i min tid i Danmark omkring 20.000 kr. udbetalt per måned, både da jeg var på sygedagpenge og fik førtidspension. Beløbet er (desværre) reduceret med omkring 3.000 kr. da man ikke længere kan modtage pensionstillæg ved flytning til Thailand.

Flere spørgsmål?

Og husk så lige på, at græsset ikke nødvendigvis er grønnere på den anden
side ...
Kontakt paskontrollen og forgedretten og hør hvordan du er stillet, hvis du vil rejse.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2017, 01:45   #19
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det skal vist dreje sig om meget store beløb siden det kan betale sig at flygte resten af livet.
For møder du op i Danmark igen skal de nok vente dig med en straf for at flygte, oveni det ellers simple møde du er indkaldt til.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension