K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2008, 09:57   #11
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Tak,

Jeg har også sendt til Berlingske Business sektionen igår & idag til Politiken, Ekstra Bladet og information.

DR Nyheder fik jeg fat i igår og vedkommende ville da lige kigge på det. Men der har ikke været noget endnu. Jeg ved ikke om de vil checke tallene selv på en eller anden måde. Ritzau har mærkeligt nok slet ikke noget telefonnummer på deres hjemmeside.

Vejle Amts Folkeblad ville ikke bringe det, da det ikke var lokale tal :/

Hvis ingen snupper pressemeddelelsen, så er sidste mulighed læserbreve... For det skal ud til en bredere offentlighed.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:00   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jamen, Flemming... de lokale tal i Vejle er da ikke svære at finde.

Gad vide, om Ritzau og DR får "sorteret" nyhederne. De har samme topchef.

Ellers tjek her... nogle af partierne interesserer sig mere for førtidspensionister end andre. SF vil meget GERNE oplyse befolkningen om, hvad der foregår.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=5315

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:12   #13
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Super godt gået !
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 11:39   #14
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Flemming... læs denne leder.... Den avis tør skrive om de svage.

Måske snart den eneste, der gør.

Mon de vil tage dine tal om antal førtidspensionister?!

http://www.fyens.dk/modules/debat/to...417362#p200542

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-07-2008, 13:05   #15
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Thumbs up

Ja, det er skide godt, Flemming.

vh. bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 21:45   #16
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
10,9% fald blandt førtidspensionister siden 98 i Vejle (inkl. de 4 andre kommuner)

Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Jamen, Flemming... de lokale tal i Vejle er da ikke svære at finde.

Ja, jeg har lavet en samling af tal for de ialt 5 kommuner fra før kommunalreformen og tal for ny Vejle kommune i 2007 og 2008. Heldigvis blev ingen kommuner bidt over i kommunalreformen. Dem prøver jeg at få VAF eller andet lokalt medie til at tage i næste uge. Den opgørelse viser et fald på 10.9% af førtidspensionister siden 1998. Og jeg har sikret mig, at tallene kan sammenlignes. Jeg har bevidst undgået fuldtidsopgørelsen, da den jo er lavere og en statistisk opgjort metode.

Jeg har en lille "samtale" med mig selv om jeg skal kontakte de medier, jeg har sendt pressemeddelsen til for at finde ud af om de evt. stadig arbejder på sagen eller har droppet den af en eller anden for mig ukendt årsag. Jeg synes godt nok, at det er underligt at resultatet er blevet det samme over hele linjen På den anden side, så kan det fra pressen ses som en pernitlig og irriterende person. Men jeg gad nu godt kende årsagen.

Men så er det sidste jo for mig, at skrive læserbreve om det og skrive til partiernes arbejdsmarkedsordførerne og Folketingets arbejdsmarkedsudvalg før samtalerne begynder i efteråret om en ny reform af førtidspensionen.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:01   #17
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg så din hjemmeside med beregninger - fejl - for førtidspensionister.

www.noegletal.dk står der følgende - meget interessante:

Een førtidspensionist koster pr. stk. i 2008 kr. 7.403,-.

Det kan man så gange med det antal førtidspensionister, der findes pr. år.

Prøv at se her: (Det første tal er fra 2004 = 5.308 pr. stk.)

Citat:
5.308 5.849 6.405 6.841 7.403

Velfærdsministeriet d. 16. juli 2008 www.noegletal.dk
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:21   #18
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Okay,

Jeg var netop forbi noegletal.dk idag, men jeg fik vist ikke lige læst at det var et gennemsnit i alt... :/

Tallene på 30 mia kr. per år i førtidspensionsudgifter fra Velfærdsministeriet er jo hel hen i vejret. Jeg tror, at de har beregnet det med den nuværende sats for nye førtidspensionister per år ganget med antal førtidspensionister ialt. Så passer det cirka med 30 Mia kr. :/

Nu må jeg se om jeg kan få beregningerne udleveret fra Velfærdsministeriet.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 12:44   #19
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, gad vide, hvad de svarer i Velfærdsministeriet?!

Se mit "lommeregnestykke":


Førtidspension: 15.000,-
Sygedagpenge: 15.000,-
Ledighedsydelse: 14.000,-
Kontanthjælp: 9.000,-

Det kan jo ALDRIG nogensinde koste 15.000,-.

For det første betales skat af de 15.000,-.

For det andet skal der en anden ydelse til, som OGSÅ koster penge.

Lad os sige: 15.000 (førtidspension) minus 9.000 (kontanthjælp) = 6.000,- (besparelse) Herfra skal trækkes skat.... 3.000,-

Dvs. MERUDGIFTEN for pension bliver 3.000,-, hvis det regnes fra kontanthjælp med loft.

At hetze så mange mennesker pga. de basseører er simpelthen uforskammet.

22.000 ledige fleksere med bedre helbred end førtidspensionister har INTET job.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 14:05   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hold da op flemming og Zuza man skal godt nok være udhvilet når man prøver at følge jer to he he

Tror lige at jeg snupper en time på sofaen og læser en gang til

Men godt gået begge to , tænk hvis vi kunne få jeres logik ind på borgen
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der andre som er faldet i det sorte hul??? Zara Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 04-03-2011 12:55
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
Antallet af førtidspensionister er stagneret Webmaster K10 Nyheder 0 10-06-2009 20:30
Endnu engang forkerte oplysninger om udviklingen i antallet af førtidspensionister FlemmingLeer Politik og Samfund 3 03-09-2008 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension