K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2008, 16:13   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej Zuza,sådan kan man altså ikke regne det ud. der betales jo også skat af kontanthjælpen.

Kommunen får refunderet 35% af en førtidspension + sygedagpenge.
Kommunen får 65% af kontanthjælpen.
det er for kommunerne en temmelig stor besparelse at fastholde borgeren på kontanthjælp, og iøvrigt begrænse sygedagpenge.

Staten tjener selvsagt på, at jo mindre ydelse, jo mindre udlæg.
Det er klart, at jo yngre pensionisten er jo dyrer bliver hele regnstykket, indtil pensionsalder 65år.
dertil div ydelser under sociale lovgivning, ved en førtidspension.
Næ..det er meget billigere at fastholde folk på kontanthjælp, og/eller ledighedsydelse.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 17:44   #22
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia.... jo, det er altså rigtigt.

Hvis vi ser bort fra refusioner, og tænker, at det er det totale beløb for både stat og kommune.

Og hvis vi tager BRUTTObeløbene for BÅDE kontanthjælp og førtidspension, så er FORSKELLEN cirka. 6.000,- FØR skat. (15.000 minus 9.000.)

Og af denne FORSKEL betaler førtidspensionisten skat, så det bliver cirka 3.000,- dyrere pr. måned i forhold til en kontanthjælp med loft.

Det bliver 500 kroner dyrere pr. måned for en på ledighedsydelse... (15,000 minus 14.000), men besparelsen for ledighedsydelse "ædes" op af det voldsomme bureaukrati, der er for ledige fleksere.

Men HVIS der for stat OG kommune skulle være nogen besparelser overhovedet af betydning, så må det være, hvis stat og kommuner modtager EU-tilskud, som vi almindelige borgere hører meget lidt om.

Tænk på, hvad hele dette beskæftigelsescirkus KOSTER.... Det er vildt. Jeg læste et sted, at een sagsbehandler sad med 8 sager. Var det ikke billigere at dele denne sagsbehandlers løn ud på 8 borgere, som så kunne få deres pension?

Der er jo mangel på arbejdskraft, hvorfor i alverden så holde en person beskæftiget med at få dødssyge borgere i job, som ALDRIG kommer i job?
Denne sagsbehandler kunne så frigøres til mere MENINGSFULDT arbejde.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 19:57   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Zusa.

jeg har lavet et regnestykke et andet sted på disse sider.
her regnede jeg ud hvad en kommune SPARE på at fastholde folk på kontanthjælp.
f.eks. 500 borgere(Hillerød) besparelse førtidspension kontra kontanthjælp - 3.5 million pr. mdr. så skal det lige ganges med 12(altså for et år).

prøv at forestille dig det skæppe i tomme kommunekasser.

men..som du påpeger, hvor er i virkeligheden besparelsen, når man medregner det kæmpe apperat der holder dette igang.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 20:06   #24
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Pia... dit regnestykke er vist også korrekt, hvis man KUN ser det fra kommunens side.

Men STATEN har jo udgifter til kommunen i form af refusion.

Men hvis man prøver at se det fra de SAMLEDE udgifter for BÅDE stat OG kommune, så er mit regnestykke sådan.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 20:12   #25
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
ja, så siger vi det, men..
det er altså stadig staten der betaler, dvs dig og mig i sidste ende.
staten(den liberale regering)er altså ked af, at kommunerne fortsat uddeler for mange førtidspensioner.
de forsøger så, at give størst økonomisk støtte ved at kommunerne begrænser sygedagpenge og førtidspensioner.
Fordi det samlet over årrække koster mange penge, især jo yngre , jo mere koster de.
Derfor kan man ikke bare samligne med at pensionen kun koster 6.000kr mere - skat.
det holder ikke i det stor billed.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 20:20   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Pia... for hvis folk IKKE får førtidspension, hvad skal de så leve af?

Vi kan jo hurtigt blive enige om, at de IKKE får arbejde, ikke?

Det bliver parkering på kontanthjælp med loft - eller måske ingen hjælp, hvis man er gift.

Så derfor bliver besparelsen brutto 6.000,-, eller cirka 3.000 Efter skat.

Jeg VED, vi to er enige... (Kan du ikke se, jeg stamper i gulvet... he-he)

Jeg VED også, at vi har SAMME syn på en masse...

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2008, 20:35   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er jo netop også min poiente.
men besparelsen bliver bare meget større på landsplan eller i en kommune.
jeg troede at du ville påpege at det jo kun var 3.000kr mere hver person kostede, såfremt de fik pensionen. det er det jeg oponere(øh) imod.
måske vi mener det samme i sidste ende?
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 11:43   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
240.600 førtidspensionister svarer til, at 7,1 pct. af alle i alderen 18-64 år modtager førtidspension, oplyser Danmarks Statistik
http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejd...cle1408413.ece

Ja, gad vide hvor mange procent det er, hvis man regner op til pensionsalderen på 65 og 67 år?!

Hvis 6,2 procent får pension ifølge www.noegletal.dk, hvorfor er tallet så større hos Danmarks Statistik?

Danmarks Statistik burde tænke over, HVAD borgere på 65, 66 år så lever af, når de nu har udeladt denne aldersgruppe af statistikken?

Husk at tænke selv, når I læser noget i aviserne.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Er der andre som er faldet i det sorte hul??? Zara Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 04-03-2011 12:55
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50
Antallet af førtidspensionister er stagneret Webmaster K10 Nyheder 0 10-06-2009 20:30
Endnu engang forkerte oplysninger om udviklingen i antallet af førtidspensionister FlemmingLeer Politik og Samfund 3 03-09-2008 10:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension