K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2014, 16:23   #11
Tolik
Slettet medlem
 
Tilmeldingsdato: 19-07 2013
Indlæg: 136
Styrke: 0
Tolik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg ska lstarte på smerteklinik til Februar, efter 3½ års ventetid... håber da virkelig ikke de har tænkt sig at smide de mængder medicin efter mig... jeg håber på en tværfaglig indsats hvor jeg bla. får hjælp til at aflaste smerterne på anden vis, em er da også indstillet på smertestillende, men absolut ikke i de mængder.

Iøvrigt er mine smerter faldet et par point på en 10er skala, siden jeg fik pension... udelukkende fordi jeg nu har ro til at bevæge mig i mit eget tempo, og plads i hjernen til at tænke over hvordan jeg bruger min krop... det kan jeg ikke "tid" til, når jeg er under stress !
Jeg er overrasket og nysgerrig efter at vide, hvordan der kan være 3,5 års ventetid på smerteklinik?
Du har da behandlingsgaranti og kan vælge en privat klinik, hvis der er lang ventetid?

Mængden af medicin er jo som sagt meget individuel fra person til person. Jeg har på smerteklinikken kun fået Oxynorm og Oxycontin.
De antidepressive midler har jeg fået på et psykiatrisk hospital under region Midt-Vest.
Tolik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 17:25   #12
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Nøgne Tæer:

Du kan glæde dig til dit ophold og forløb på smerteklinik.

De er meget professionelle og kan lære dig meget om liver med smerter.

Ang. Medicin og mængder:

Alt medicin, der afprøves, startes op fra mindste dosis og så trapper man langsomt op, til man har opnået den ønskede smertelindring.

Overstiger smerterne bivirkningerne, er det ikke den rette medicin.

Bivirkninger må aldrig overstige smertelindringen.

Så vil man foreslå, at afprøve en anden medicin, indtil man finder et tilfredsstillende/optimalt niveau for smertelindring.

Så du kan roligt glæde dig til at blive mødt i behandlingen af din sygdom på en måde du aldrig har oplevet før.

Det er en ubeskrivelig følelse, at møde profesionelle sundhedspersoner, der rent faktisk anerkender de ting og problemer man udtrykker ift sine smerter.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 19:26   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det der nok overraskede mig var de mange forskellige præparater på en gang, ikke dosen.

Når man får rigeligt medicin i forvejen, så synes jeg det let kan blive noget rod, for hvordan indvirker 8 præparater der alle er rettet mod nervesystemet, på hinanden ?
Det er der næppe nogen der ved !
Citat:
Jeg er overrasket og nysgerrig efter at vide, hvordan der kan være 3,5 års ventetid på smerteklinik?
Du har da behandlingsgaranti og kan vælge en privat klinik, hvis der er lang ventetid?
Jamen det er så netop fordi det blev nødt til at være ved et hospital frem for en privat klinik... fordi min sag er mere kompleks end så, kunne jeg ikke sendes videre.
Citat:
Du kan glæde dig til dit ophold og forløb på smerteklinik.
Du får det til at lyde af morgenmad på sengen og Champagne flere gange dagligt
Citat:
Det er en ubeskrivelig følelse, at møde profesionelle sundhedspersoner, der rent faktisk anerkender de ting og problemer man udtrykker ift sine smerter.
Ja, den er jeg med på, men ved forsamtalen fik jeg nu det indtryk at man sådan i det store hele gjorde det samme ved folk... så gør vi det, og virker det ikke gør vi det, men først hvis det og det ikke har virket... han var allerede inde på rækkefølgen af afprøvning af præparater, inden vi kom til det med hvori smerten bestod.
Sådan noget gør mig utryg, for er det så reelt mig man behandler, eller er det bare den samme sang til alle.
Nu må vi se når jeg kommer der ind.

Jeg har selvfølgelig prioriteret nogle ting jeg synes jeg har behov for hjælp til i forhold til mine smerter, og det vil jeg tale med dem om, ved næste møde, for jeg er ikke parat til 3 ekstra præparater.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-01-2014, 21:57   #14
Chili
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2013
Indlæg: 27
Styrke: 12
Chili er ny på vejen
Når først man har været på smerteklinik og er afsluttet derfra kan man ikke komme tilbage. Man kan kun komme på smerteklinik en gang i ens liv og derfra er det ens egen læge der tager over hvis smerterne forandrer sig.

Dog har lægen fra smertecenteret skrevet til min egen læge hvilke medikamenter jeg mangler at afprøve i tilfælde af ændring i mine smerter.

Så jeg ringer i morgen og bestiller en tid tror jeg så må vi se hvad han siger.

Tak for alle jeres svar :-)
Chili er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension