K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2014, 09:11   #1
david789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
david789 er ny på vejen
Vinder

Kære k10

jeg vil gerne høre om der er nogen der har prøve det her?Jeg vil høre om der er nogen der har prøve det hvis vidner ikke vil står frem og var har det betyde for min sag.
alle er bange eller lige glade..helle firma spiler dum .selve chefen kender ikke noget..jeg var til lægevagten den dag jeg kom til skade og fortælle at jeg kom
til skade på job...lægevagten fortælte mig att det var hexe skud i ryggen..efter 3 måneder viser det sig at det er discusprolaps..
david789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 09:53   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er en alvorlig sag.....

Kære David789

... som du skal tage meget alvorligt nu.

Du skal agere korrekt og lytte til disse råd.

Ingen på din arbejdsplads kan eller må afgøre hvad der er en arbejdsskade.

Alle dem du har talt med, har åbenlyst ikke viden om hvad en arbejdsskade drejer sig om. Derfor stopper du omgående med at tale med dine omgivelser.

Du har ikke så meget brug for vidner, men DOKUMENTATION som passer sammen.

Du har vel en sikkerhedsrepræsentant på arbejdsstedet?

Denne henvender du dig til skriftligt med at du mener at den dato var du ude for et uheld på arbejdsstedet, med beskrivelse af præcis hvad der skete.

En sikkerhedsrepræsentant har PLIGT til at skrive en anmeldelse og modtage dine oplysninger, hvor du skal have kopi af denne anmeldelse.

Ned til mindste detalje.

Hvis du stadig møder en mur af uvilje, tager du en snak med din praktiserende læge som også har PLIGT til at anmelde sagen til Arbejdsskadestyrelsen.

Fra dit besøg ved lægevagten må du også have modtaget dokumentation på hvad lægen der, har ment om dine smerter. Disse papirer gemmer du.

Hvor ved du at det er en diskusprolaps? MR-scanning?

Fremover bliver du her på din tråd, fordi der dukker mange spørgsmål op i fremtiden.

Hvis du også møder modstand hos din praktiserende læge kan du selv anmelde din arbejdsskade.

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/E...0arbejdet.aspx

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/E...jdsskade-.aspx

Har du en fagforening SKAL du kontakte dem hurtigst muligt.

Du må IKKE være alene om denne sag!

Nu beskriver du på et stykke papir hele forløbet præcis hvad der skete, hvem du fortalte at du forlod arbejdspladsen for at komme til lægevagten.

Har du en ansættelseskontrakt?

Kan du se på din lønseddel hvilke dage du har været sygemeldt .?

Alle sådanne ting skal du have dokumentation på.

Alle omkring dig, arbejdsgiver, lægevagten, praktiserende læge har PLIGT til at anmelde en formodet arbejdsskade.

Du SKAL have hjælp til sagen fremover, du kan ikke selv køre en sådan sag.

Du nævner, at du har en diskusprolaps. Hvilken behandling er der blevet foreslået?

Svar på alle mine spørgsmål.

Nu må du ikke tro at en arbejdsskade er en hurtig sag, som er overstået i løbet af kort tid med en mulig erstatning til dig.

Glem alt om erstatning i første omgang men forstå at det vigtigste er at Arbejdsskadestyrelsen acceptere din sag som en arbejdsskade.

Hvis de acceptere din anmeldelse skal du modtage en skriftlig bekræftelse på at du har en arbejdsskadesag kørende ved Arbejdsskadestyrelsen. Det er målet i første omgang, at ALT er modtaget af dokumentationer. Det er hvad sagen for dig i første omgang drejer sig om.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-11-2014 kl. 10:51.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 11:25   #3
david789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
david789 er ny på vejen
vinder i sag

Hej peter
Jeg har en sag kørende i ask. det var min praktiserende læge da har anmeld skaden til ask ..den køre nu i 16 mån. da jeg forsøgt gennem sikkerhedsrepræsentant efter 1.5 mån. til at anmelde skaden, lige som det var forsent. det fik jeg at vide fra reprsæentanten .og jeg var dum den dag jeg kom til skade at forsætte arbejde fordi det var kun 15 min. til fyreaften..hele firma så mig at jeg gik helt skæv i ryggen deafra...og samme sikkerhedsrepræsentant nu siger ang. spørgsmål fra ask. at han ikke kender til min skade (tror fordi firman risikerer bøde)... heler mine 2 kolleger kender ikke noget..hvilken betydning har det på min sag da ikke nogen vil står frem heller ikke min chef ..han blev orienteret om det.jeg blev efter 3 mån. fyret ...har lavet MR-scanning.
david789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 12:00   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal have orden i dine papirer..

Kære David789

Har du en SKRIFTLIG bekræftelse fra Arbejdsskadestyrelsen, at de har anerkendt din anmeldelse, som en arbejdsskade?

Har du beskrevet i den anmeldelse, som din praktiserende læge har anmeldt, hele forløbet?

Er du på sygedagpenge NU og siden hvornår?

Hvilken behandling modtager du for din diskusprolaps?

Jeg skal vide hvilken behandling din læge har ordineret og hvem der betaler denne behandling? Medicin, fysioterapi, ved kommunen, ved privat fysioterapi etc....... Hvem betaler... dig eller er det gratis for dig?

Hvad medicin er du ordineret?

Hvilket led i ryggen er der en prolaps? L5?

Hvad har du af papirer fra lægevagten, den dag du var ved denne lægevagt?

Har du kontakt til din fagforening?

Er du over eller under 40 år?

Har du en, som kan hjælpe dig med sagen?

Hvordan er/var din sygestatistik, FØR og EFTER den dag du havde dit uheld på arbejdspladsen?

Det er vigtigt, at du ikke er alene om en arbejdsskade.

Fra nu af SKAL du vide alt om hvad andre skriver om dig, i dine journaler.

Det kan kun ske på een måde. At søge aktindsigt.

Derfor køber du nu 2 A4 mapper. En for kommunen og en for din arbejdsskade.

Din sag ved kommunen har ikke noget med din sag ved Arbejdsskadestyrelsen at gøre.

Det begynder du på hurtigst muligt.

Læger/hospitaler/Arbejdsskadestyrelsen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt_ved_laege.pdf

Kommunen.
http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Bemærk, at du også skal søge aktindsigt ved Arbejdsskadestyrelsen, fordi du skal kontrollere dig, at de har alle papirer og at de er korrekte.

Hold pinlig orden i alle disse papirer, fordi der kommer mange.

Alt hvad du modtager, skal du forstå. Derfor er det vigtigt at du har en som kan hjælpe dig og samtale med dig..... fordi du SKAL forstå alt hvad der skrives om dig.

Du oplyser:

"sikkerhedsrepræsentant efter 1.5 mån. til at anmelde skaden, lige som det var forsent. det fik jeg at vide fra reprsæentanten .og jeg var dum den dag jeg kom til skade at forsætte arbejde fordi det var kun 15 min. til fyreaften..hele firma så mig at jeg gik helt skæv i ryggen deafra...og samme sikkerhedsrepræsentant nu siger ang. spørgsmål fra ask. at han ikke kender til min skade (tror fordi firman risikerer bøde)... heler mine 2 kolleger kender ikke noget..hvilken betydning har det på min sag da ikke nogen vil står frem heller ikke min chef"

Sikkerhedsrepræsentanten er ikke sit job værdigt. Denne skal naturligvis anmelde din sag selv efter 1,5 måned.

Prøv at beskriv præcis for mig, hvordan uheldet skete, helt ned i mindst detalje.

Nu har du lært det på den hårde måde, desværre.

Du kan kun stole på dig selv.

Derfor skal du forstå, at en arbejdsskade drejer sig kun om een eneste ting: DOKUMENTATION og atter DOKUMENTATION.

Nu læser du alt igennem een gang til og svare på alle mine spørgsmål.

Hilsen Peter

PS glem dine kollegaer, som pludselig ikke kan huske noget.

Glem din uduelige sikkerhedsrepræsentant.

Glem om din arbejdsgiver får en bøde, hvilket de ikke gør.

Glem din nærmeste chef, som ikke kender reglerne og denne beviser at han er uduelig.

Glem dem, det drejer sig om ASK har anerkendt din sag som en arbejdsskade.

Fremover skal du ikke blive nervøs, hvis ikke du får hurtige svar her på k10, vi er almindelige mennesker som du selv, så du skal nok få svar på alt hvad du spørger om.

Sidst redigeret af phhmw; 21-11-2014 kl. 12:15.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 13:41   #5
david789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
david789 er ny på vejen
Kære Peter
for det første vil jeg sige 1000 tak for hjælpen.skal prøve besvare din sprøgsmål så meget jeg kan,fordi min dansk er ikke så godt..
jeg er 36 år gamel.kom til danmark i 2007 efter 3 mån. kom jeg i arbajde med det samme gik ikke til sprøg skole eller noget og det var min valg..jeg er siden september mån. på sygdagpenge har ikke fagforening kun a-kasse..blev forlænget min sygdagpenge pga. sag hos ask.nu er jeg lidt tvivl når du siger om det har anerkendt min anmeldelse hos ask.jeg kom til at svare på nogen sprøgsmål fra ask ,hvor stor var kassen ,hvor mange kg. osv .en sag kører i hver fald.prolapsen er S1 L5. har provet faktisk alt muligt fysoterapi har bytet 3 fysoterapeter med 3 forskelige meninger hehehe..er stopet for 5 mån.med det hele fordi hjælper ikke.min sidste fysoteraput gav mine scanings bilder til overlægen som mente jeg er kandidaten til operation.medikamenter har jeg prøvet alt og jeg betaler dem selv fik tilskud til dem.eneste jeg har kontakt lige nu er smerte klinik.var hos speciel lægen der mente min tilstand er stationer uden operation.men med lindringer ikke smerte fri...hos lægevagten står det eneste den dag jeg var der og som han skriver efter vrid på arbejde..min sygestatistik ang. ryg eneste tilbage i 2008 eller 2009 var hos lægen pga. smerte i ryggen men han mente fordi jeg var overbelastet og det rigtig haft efter det aldrig ryg problemer.ved ikke om det betyder noget i min sag..holder faktisk meget hvad det skriver om alt.det derfor er også sur på sikkerhedsrepræsentant fordi han skrev til ask .han har opsøgt mig og har intet kendskab til min skade det er stor løgn..er bang faktisk at ask afviser min sag pga.vinder...har tænk mig og tag en advokat det er nu næsten 16 mån. siden det blev anmeld til ask
david789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 14:28   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal tage det roligt

Kære David789

Dit dansk er flot i forhold til dine betingelser. Ingen problemer i det.

Men forsøg, at lave afsnit ... afstand i dine lange indlæg, fordi der er andre der kan have besvær med at læse, uden afsnit.

Jeg forstår at skaden er opstået ved løft af tung kasse eller pakke.

At din sikkerhedsrepræsentant blander sig på den måde er uacceptabelt.

Du skal vide, at prolapser i S1 - L5 er et alvorligt sted, som kan have store konsekvenser for dig fremover.

Da din læge indsendte en skadeanmeldelse på dig, til Arbejdsskadestyrelsen, skulle du have modtaget en skriftlig kvittering på at Arbejdsskadestyrelsen accepterede at de behandler din sag som en arbejdsskade.

Den har du sikkert modtaget da din sag har kørt ved Arbejdsskadestyrelsen gennem længere tid 16 måneder indtil nu.

Arbejdsskadestyrelsen træffer ikke en endelig afgørelse før du er stationær i alle forhold---- også ved kommunen. Så tiden skal du ikke bekymre dig om.

Men da du ikke må være alene så SKAL du have hjælp.

Jeg råder dig til at kontakte:

http://www.dinarbejdsskade.dk/ for en samtale. Hurtigst muligt.

Du skal ikke i første omgang ansætte en advokat, tal først med dinarbejdsskade.

http://www.dinarbejdsskade.dk/SELV-H...e-telefonvagt/

ASK, Arbejdsskadestyrelsen er IKKE din fjende men en uvildig styrelse som arbejder for at belyse sagen--- også for din interesse.

Så vender du tilbage når du har talt med dem.

Meget bekymrende at fysioterapien ikke kan hjælpe dig med deres behandlingsmetoder. Men det er desværre ikke noget nyt.

Hvor bor du i Danmark? Jylland, Fyn eller Sjælland?

Men David, det er vigtigt at du finder en ven som kan hjælpe dig med forståelsen af din situation, fordi der i fremtiden dukker mange andre alvorlige spørgsmål og problemer op om din fremtidige forsørgelse.

Foreløbig skal du vide, at dine sygedagpenge ikke kan stoppes, før din sag ved Arbejdsskadestyrelsen er afsluttet.

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller

At du tidligere har haft lidt ondt i ryggen er ikke noget problem, din ryg er forsikret som den er. Det findes der domme for. Herom senere, men kontakt nu "dinarbejdsskade" hurtigst muligt

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-11-2014 kl. 14:41.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 14:38   #7
david789
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2013
Indlæg: 4
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
david789 er ny på vejen
Kære Peter
Bor på sjælland..skal nok snage med http://www.dinarbejdsskade.dk .ved faktisk ikke om der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade.skal nok tjekke.skal nok vende tilbage og en gang til 1000 tak.
m.h.v
David
david789 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 14:47   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.787
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Godt...

Kære David789

http://www.dinarbejdsskade.dk/SELV-H...e-telefonvagt/

Juridisk telefonvagt

Åbningstider for den Juridiske telefonvagt på telefon: 70 70 78 87

Advokater .....
Ring angående: Åbningstider:
- Arbejdsskader
.
- Personskader sket i fritiden.
- Whiplash (piskesmæld).
- Patientskader.
- Vold på arbejdspladsen.
- Voldssager.
- Arbejds og ansættelsesret.

Mandag kl. 13-14
Onsdag kl. 10-11
Fredag kl. 10-11


Har du en privat forsikring som hedder "Familieforsikring" eller "Indboforsikring" med retshjælp? Undersøg det!

Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 21-11-2014 kl. 15:01.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2014, 17:37   #9
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Hej David 789
Du kan se dine sagsakter på Arbejdsskadestyrelsens hjemmeside http://www.ask.dk/ASK/ASK/Selvbetjening/Se-sag.aspx under "se sag"
Du skal logge ind med din "Nem id"

Har du prøvet det ?
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension