K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2012, 00:44   #21
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nu kan det jo være rigtigt svært nogen gange, hvis man kun har 3 ugers ferie, og gerne vil at ungerne skal opleve lidt i deres ferie.. så misbrug synes jeg godt nok er et stærkt ord..

Desuden er der stor forskel på børnene, nogle er afgjort mere ramte end andre, og ligefrem påstå at det er misbrug at de også må komme en tur i sommerland eller legoland som andre børn, er langt ude.

Det er kun en lille procentdel af de børn der har adhd, der benytter sig af sådan en kø, og det kræver udtalelse fra en børnepsykiater overhovedet for at få sådan et kort .

Så det er ikke noget jeg får ondt af..

Ja, jeg mener det er misbrug, hvis man benytter sig af: ,,,spring køen over,,, systemet i højsæsonen... -der er rigelig af muligheder udenfor højsæsonen til at besøge disse forlystelsesparker, hvilket personer med diagnosen ADHD jo også har meget mere glæde af

Ps. Alle med diagnosen ADHD har op til flere udtagelser fra diverse børnepsykiatrikere...

Pps. Jeg har/får heller ikke ondt nogen steder... -men hvorfor ikke give disse ADHD børn de bedste positive oplevelser, det er jo ikke dét de har i dagligdagen



.

Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Mener du at fordi man har et handi cap så skal man gemme sig væk indtil alle andre er andre stæder.

Jeg kunne forstå hvis du sagde det var synd for ADHD børne at slæbe dem med i en overfyldt forlystelse.

Du måske også den opfatelse at pensonisterne ikke bør handle når de fleste får fri fra job-jeg henter en Lmælk når jeg skal bruge den...Men planlægger selv for at undgå for meget trafik i kasserne.

PS:syntes det fint hvis man har en slags kort/bevis,så ordningen ikke misbruges af nomalt fungerende her kommer jeg typerne,der bare vil en hurtig tur gemmen tiviol.for tro mig de findes.

Hej c.l.e.o.

Se venligst #21...

Og ja, jeg mener også det er fuldstændig Knold og Tot, hvis pensionisterne går ud og handler når det er mest kø i supermarkederne

Hvis pensionisterne ønsker noget mere socialt samvær, er der vist flere muligheder i diverse klubber og dagcentre



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 11:43   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der kan jo være mange årsager til, at man i mange sammenhæng må vælge bestemte perioder at foretage sig ting i. Man skal absolut passe på at marginalisere børn mere end højst nødvendigt. Desværre er det ofte utålmodige forældrene, der anvender situationen har jeg hørt fra diverse "forlystelser". Hvad enten man vil det eller ej - er det at stå i kø en del af oplevelsen, som de fx de kongelige aldrig oplever!
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 13:54   #23
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Ja, jeg mener det er misbrug, hvis man benytter sig af: ,,,spring køen over,,, systemet i højsæsonen... -der er rigelig af muligheder udenfor højsæsonen til at besøge disse forlystelsesparker, hvilket personer med diagnosen ADHD jo også har meget mere glæde af

Ps. Alle med diagnosen ADHD har op til flere udtagelser fra diverse børnepsykiatrikere... og når jeg nævnte kriteriet var det for at illustrere at det ikke er noget man let kan snyde sig til.

Pps. Jeg har/får heller ikke ondt nogen steder... -men hvorfor ikke give disse ADHD børn de bedste positive oplevelser, det er jo ikke dét de har i dagligdagen



.
Alle børn med adhd har ikke nødvendigvis udtalelse fra forskellige børnepsykiatre.. en er nok og det mest almindelige.

Kan se du slår et slag for apartheid...

De handikappede og de gamle skal gemmes væk, og må kun færdes ude blandt andre på weekendhverdage...

Vildt..

Nu ved jeg ikke hvilke muligheder du taler om udenfor højsæsonen.. men der er altså nogle mennesker der arbejder og kun har ferie af og til.. og guess what.. mange af dem er tvunget til at holde ferie i højsæsonen fordi deres arbejdsplads bestemmer det.

Det vil til enhver tid være bedre at slæbe et adhd-barn med til en forlystelse i en ferie end i en weekend, de har ofte hårdt brug for at restituere sig i weekenderne..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 16:44   #24
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Alle børn med adhd har ikke nødvendigvis udtalelse fra forskellige børnepsykiatre.. en er nok og det mest almindelige.

Kan se du slår et slag for apartheid...

De handikappede og de gamle skal gemmes væk, og må kun færdes ude blandt andre på weekendhverdage...

Vildt..

Nu ved jeg ikke hvilke muligheder du taler om udenfor højsæsonen.. men der er altså nogle mennesker der arbejder og kun har ferie af og til.. og guess what.. mange af dem er tvunget til at holde ferie i højsæsonen fordi deres arbejdsplads bestemmer det.

Det vil til enhver tid være bedre at slæbe et adhd-barn med til en forlystelse i en ferie end i en weekend, de har ofte hårdt brug for at restituere sig i weekenderne..



Stakkels, stakkels børn så er der jo næsten 1/et år til den næste forlystelse...

Ps. Har i øvrigt heller ingen respekt for de arbejdsløse, hvis de vælger at købe ind når køen er størst



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 17:18   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ingen respekt for de arbejdsløse.....hvis de køber ind når køen er størst??

Hvad betyder det i praksis - er det fordi de generer dem der kommer fra arbejdet og har ''første-ret'' til at handle, eller hvad mener du??
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 21:48   #26
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser


Stakkels, stakkels børn så er der jo næsten 1/et år til den næste forlystelse...

Ps. Har i øvrigt heller ingen respekt for de arbejdsløse, hvis de vælger at købe ind når køen er størst



.
Nu er det jo så heldigt at året består af andet end sommerferie og weekender...

Så generer det dig vel også med børn på restauranter andet end McDonalds...

For ikke at tale om ammende mødre der burde holde sig hjemme i det år de har barselsorlov.. gys....

ps..

Imorgen vil jeg invitere mit adhd-ramte barn med på alm. restaurant midt i ugen... efter alm. arbejdstid.. helt uden dårlig samvittighed.. han glæder sig allerede helt vildt..

Vi har bestilt bord, så vi springer ikke nogen kø over..

Sidst redigeret af Pip; 21-08-2012 kl. 21:52.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 23:36   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
ps..

Imorgen vil jeg invitere mit adhd-ramte barn med på alm. restaurant midt i ugen... efter alm. arbejdstid.. helt uden dårlig samvittighed.. han glæder sig allerede helt vildt..

Vi har bestilt bord, så vi springer ikke nogen kø over..
Og det skal du farmer også bare gøre, hvis han kan takle det (og der er en "nød plan" for hvis han er ved at kamme helt over i knolden... selvfølgelig har I en løsning klar, sådan er det bare når man har "sådan" en unge ) og lære noget brugbart af den udfordring der nu en gang er for ham i sådan en tur, så selvfølgelig skal i da det, uanset at i faktisk "snyder" jer foran kø´en ved at have bestilt bord på forhånd og derfor ikke risikere at skulle stå og vente på at et bliver ledigt

Rigtig god tur... jeg misunder at i tør/kan, for det kan vi ikke, MD hvis vi er heldige og knægten har en god dag, men ellers ikke, vi må nøjes med de hjemlige kødgryder, og træne til familie tamtam, han er ikke nået langt nok til at vi kan/tør forsøge en rigtig restaurant, men mon ikke det kommer når vi har øvet øvet og atter ladet det gå ud over den stakkels familie og helt tætte vennekreds mange gange nok *gg*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 00:56   #28
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ingen respekt for de arbejdsløse.....hvis de køber ind når køen er størst??

Hvad betyder det i praksis - er det fordi de generer dem der kommer fra arbejdet og har ''første-ret'' til at handle, eller hvad mener du??

Er i dialog med Pip om bevæggrunden til at "folk" mange gange absolut skal besøge diverse steder når der er allerflest besøgende, og der i øvrigt er alternativer


.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Nu er det jo så heldigt at året består af andet end sommerferie og weekender...

Så generer det dig vel også med børn på restauranter andet end McDonalds...

For ikke at tale om ammende mødre der burde holde sig hjemme i det år de har barselsorlov.. gys....

ps..

Imorgen vil jeg invitere mit adhd-ramte barn med på alm. restaurant midt i ugen... efter alm. arbejdstid.. helt uden dårlig samvittighed.. han glæder sig allerede helt vildt..

Vi har bestilt bord, så vi springer ikke nogen kø over..

Dejligt at læse der er flere muligheder end sommerferien

Ps. I øvrigt bør Du vist have en guldmedalje, i, at mene hvad andre(mig) mener...



.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 08:15   #29
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
selvfølgelig skal i da det, uanset at i faktisk "snyder" jer foran kø´en ved at have bestilt bord på forhånd og derfor ikke risikere at skulle stå og vente på at et bliver ledigt
Det har du selvfølgeligt helt ret i...

Og du har også helt ret i at der skal øvelse til.. heldigvis er junior uden hyper, så jeg har det lettere end de fleste, men jeg har bare fuld forståelse for de der har det hårdere end jeg selv har det...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Dejligt at læse der er flere muligheder end sommerferien

Ps. I øvrigt bør Du vist have en guldmedalje, i, at mene hvad andre(mig) mener...



.
Det der støder mig er din manglende forståelse for at andre også har ret til et ligeværdigt liv..

Det er muligt du ikke er sådan, men i et skriftligt medie bliver man bedømt på hvad man skriver - og det du har skrevet har givet mig den opfattelse af dig.

Alle børn har brug for at lære at være sociale og begå sig.

Børn med adhd og børn med autisme har bare brug for at øve sig en hel del mere end så mange andre..

Hvis man bare holder dem hjemme, fordi det er for svært, lærer de det aldrig..

At springe køen over er ikke nødvendigvis at lære dem at de ikke behøver at stå i kø.

Parker med mange mennesker som Legoland er en stor mundfuld, men også et godt sted at øve sig. Hvis de fra dag et både skal forholde sig til lange køer, mange mennesker, larm osv.. er det simpelthen for mange ting på en gang.

Og der skal også være en gulerod fra dag et.

Guleroden er at de faktisk får lov til at prøve nogle forlystelser, og så må træne evnen til at være sammen med mange mennesker..

Næste gang træner man måske at stå i kø foran isboden..

Næste gang træner man whatever der også er svært..

Og til sidst har de måske trænet så meget i de andre ting, at de evner at stå i kø foran forlystelserne også.. da de andre ting ikke stresser så meget mere..

Øvelse, øvelse og øvelse.. men man kan ikke træne alle tingene på en gang, man er nødt til at bygge på.

Hvis samfundet ikke er rummeligt nok til at give mulighed for social træning til de børn, og de selv blot bevæger sig ud som 16-18-årige, så er det jo netop at vi oplever unge, der har svært ved at begå sig, fordi de ikke har trænet det sociale nok, mens de stadigt var små.

Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 13:11   #30
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Det der støder mig er din manglende forståelse for at andre også har ret til et ligeværdigt liv..

Det er muligt du ikke er sådan, men i et skriftligt medie bliver man bedømt på hvad man skriver - og det du har skrevet har givet mig den opfattelse af dig.

Alle børn har brug for at lære at være sociale og begå sig.

Børn med adhd og børn med autisme har bare brug for at øve sig en hel del mere end så mange andre..

Hvis man bare holder dem hjemme, fordi det er for svært, lærer de det aldrig..

At springe køen over er ikke nødvendigvis at lære dem at de ikke behøver at stå i kø.

Parker med mange mennesker som Legoland er en stor mundfuld, men også et godt sted at øve sig. Hvis de fra dag et både skal forholde sig til lange køer, mange mennesker, larm osv.. er det simpelthen for mange ting på en gang.

Og der skal også være en gulerod fra dag et.

Guleroden er at de faktisk får lov til at prøve nogle forlystelser, og så må træne evnen til at være sammen med mange mennesker..

Næste gang træner man måske at stå i kø foran isboden..

Næste gang træner man whatever der også er svært..

Og til sidst har de måske trænet så meget i de andre ting, at de evner at stå i kø foran forlystelserne også.. da de andre ting ikke stresser så meget mere..

Øvelse, øvelse og øvelse.. men man kan ikke træne alle tingene på en gang, man er nødt til at bygge på.

Hvis samfundet ikke er rummeligt nok til at give mulighed for social træning til de børn, og de selv blot bevæger sig ud som 16-18-årige, så er det jo netop at vi oplever unge, der har svært ved at begå sig, fordi de ikke har trænet det sociale nok, mens de stadigt var små.


Hmmm, der var så engang jeg havde en masse teorier om børneopdragelse... -nu har jeg åbenbart en masse børn og ingen teorier



Tror ikke du kommer til at fatte pointen, omkring dét at undgå lange køer med børn/unge der er gennemgribende udviklingsforstyrret. -så tak for snakken.


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommuner afsløret i at snyde borgerne Webmaster K10 Nyheder 0 04-03-2013 13:30
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
spring køen over RichardSørense Skal kommuner ikke overholde loven? 1 24-02-2012 00:29
Patienter med job kommer foran i køen zuza Politik og Samfund 8 11-03-2009 23:16
politisk holdning om, at mange forsøger at snyde zuza Er det overhovdet til at få fleksjob? 6 29-01-2008 16:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension