K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-12-2011, 09:14   #1
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
special lægeerklæring

Hej

er ny herinde. Jeg fik piskesmæld for snart et år siden og forsikringen vil nu sende mig til special læge for vurdering. De har accepteret min advokats forslag til at jeg skal sendes ned til Carsten Koch-Jensen i aarhus.

Er der nogle her der har erfaring med ham?

hvor lang tid går der fra man har fået vurderet mengrad til de kigger på nedsat arbejdsevne? Jeg har siden uheldet ikke kunnet arbejde mere end 3-3,5 time dagligt. Var ansat inden jeg blev fyret i sept. og har siden været på center for afklaring og beskæftigelse og er nu i virksomheds praktik. Min sygedagpenge periode udløber 31/1-2012
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:36   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.784
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Arbejdsskade?

Kære Karsten31.

Piskesmæld var det en arbejdsskade?

Hvis JA, har du på SKRIFT at ASK, Arbejdsskadestyrelsen har anderkendt din skade, som arbejdsskade?

Er du gift eller lever alene?

Læs og forstå alt her:

http://www.k10.dk/index.php?pageid=sygedagpengestop

"6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller"

Ingen kan svare på hvor lang tid der går før mensgrad og arbejdsevne.

Men du er oppe imod en forsikringsselskab, hvis ikke det er en arbejdsskade, så kender du betingelserne. Derfor har du valgt advokat.

Bliv her på DIN tråd fremover, der kommer mange spørgsmål i fremtiden.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:38   #3
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karsten31 Se meddelelser
Hej

er ny herinde. Jeg fik piskesmæld for snart et år siden og forsikringen vil nu sende mig til special læge for vurdering. De har accepteret min advokats forslag til at jeg skal sendes ned til Carsten Koch-Jensen i aarhus.

Er der nogle her der har erfaring med ham?

hvor lang tid går der fra man har fået vurderet mengrad til de kigger på nedsat arbejdsevne? Jeg har siden uheldet ikke kunnet arbejde mere end 3-3,5 time dagligt. Var ansat inden jeg blev fyret i sept. og har siden været på center for afklaring og beskæftigelse og er nu i virksomheds praktik. Min sygedagpenge periode udløber 31/1-2012
Hej karsten31.

I en typisk piskesmældssag, så vil forsikringen også kigge på dit erhvervsevnetab samtidig med en mèngrad, bliver mèngraden 5% eller derover, så er der måske mulighed for erhvervsevnetab også. Der er også mulighed for en løbende udbetaling, men det mest sandsynlige er, at forsikringen vil afvente med erhvervsevnetabet til du er helt afklaret omkring din fremtid og din fremtidige mulighed for indtægt.

Allerede nu, har du mulighed for at få dækket behandlingsudgifter (medicin og fys. f.x) og svie og smerte, samt tabt arbejdsfortjeneste, men det har din advokat nok helt styr på.

Ellers vil jeg gerne anbefale www.Whiplashforeningen.dk - de har en ret god hjemmeside for piskesmældsramte og forløb med forsikringssager.

Godt du har advokat på, og jeg vil tro at din sag hurtig er klaret - når mèngraden ER fastsat og du er helt afklaret på kommunen.

Sidst redigeret af Zentamor; 08-12-2011 kl. 10:44.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:38   #4
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
Jeg kender ikke pågældende læge, - jeg var ved neurolog Jacob Geday 2 gange og har kun positivt at sige om ham :-)

Jeg kom galt afsted i april 2009 og mengrad var først endelig fastsat i august 2011. Tab af erhvervsevne har jeg pr 1. dec 2011 fået en midlertidig på 35 % og så bliver det endeligt fastsat, når der ligger en afgørelse fra kommunen iforhold til flex / pension.

Så det kan godt ligge et stykke ud i fremtiden....desværre

Heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 10:52   #5
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
Hejsa og tak for de gode svar.

Piskesmæld kom da jeg blev påkørt i bil bagfra tilbage i januar. Jeg har advokat og har indtil videre fået svie/smerter, fys betalt og nu kører det så med tabt arbejdsfortjeneste. indtil videre dækker egen forsikring, men advokaten gør krav overfor modparten også.

Min daværende arbejdsgiver var tålmodige indtil juni hvor jeg fik fyresedlen. Jeg havde dog tre måneders opsigelse så fratrædt den 30/9. Startede så op på det Center for afklaring og beskræftigelse og var der indtil jeg kom i virksomhedspraktik her for tre uger siden. Skal indtil videre være her indtil den 23/12.

På det center kunne de ikke tilbyde mig noget konstaterede de selv så de sendte mig hurtigt videre. Blev opfordret selv til at finde en praktik plads, og det lykkes da heldigvis.

Jeg har indtil videre ikke kunnet komme over de 3- 3,5 time dagligt. JC vil umiddelbart ikke forlænge sygedagpenge perioden da der ikke foreligger lægeligt bevis (intet ses på MR og CT scanninger). Dvs. de skal tro på mig. Jeg har heldigvis nogle gode papirer fra bla. det Center samt fra skørping privat hospital.
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2011, 15:12   #6
pierre
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2011
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
pierre er ny på vejen
karsten kock

Hej med dig min ven.

Jeg kender udemærket carsten kock,han er super frisk og med godt humør.
Måske lidt flyvsk,men tag ikke fejl han får det hele med!!
Så ham kan jeg roligt anbefale dig ikke noget dårligt valg.
Held og lykke herfra.
pierre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 08:46   #7
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
Hej Pierre,

ok, det var dejligt at der var en der havde erfaring med ham. Jeg ser bare frem til at det forhåbentligt snart er afgjort hvad jeg skal for fremtiden.

Advokaten er da også glad for at valget faldt på Carsten Koch uden problemer. Men de siger det er på en privat adresse han har konsultation. Det synes jeg virker lidt underligt...
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 09:04   #8
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af karsten31 Se meddelelser
Hej Pierre,

ok, det var dejligt at der var en der havde erfaring med ham. Jeg ser bare frem til at det forhåbentligt snart er afgjort hvad jeg skal for fremtiden.

Advokaten er da også glad for at valget faldt på Carsten Koch uden problemer. Men de siger det er på en privat adresse han har konsultation. Det synes jeg virker lidt underligt...
Det skal du ikke tage så tungt, at det skal foregå på en privat adresse. Masser af speciallæger, har et konsultationsværelse/sidebygning o.l på/i deres private hjem. Den speciallæge du nu skal til, har måske sit hovedarbejde på et hospital, og så lidt lægearbejde privat ved siden af, bl.a med udstedelse af speciallægeerklæringer

Da din advokat ligefrem har anbefalet netop dèn læge, så er det nok fordi advokaten har god erfaring (måske fra andre piskesmældssager) med lige netop ham.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-12-2011, 23:23   #9
pierre
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2011
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
pierre er ny på vejen
zentamor har fuldstændig ret omkring det hun skriver.og husker jeg helt rigtig så har han privatklinik inden omkring østbanetovet i århus.jeg krydser finger og håber det går dig godt,husk hvad jeg sagde han lægger mærke til alt omkring dig også under samtalen hvordan du sidder og bevæger dig osv. så et godt råd herfra vær ærlig og få nu sagt selv den minste lille detalje omkring dine smerter også selv om du ikke tror at det er relevant. du har kun et skud i bøssen,held og lykke herfra på din vej i kampen på retfærdighed.
pierre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2011, 11:04   #10
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
jeg gjorde det at jeg havde alt skrevet ned i forhold til hvad jeg kan og ikke kan, medicin og bivirkninger, og så skulle jeg fortælle om min opvækst, familieforhold, økonomi var vi også indenom...Og ja der blev lagt mærke til at jeg sad uroligt på stolen og virkede smerteplaget, at jeg ikke snakkede som at jeg ønskede medlidenhed, eller ville overbevise ham om hvor ondt jeg nu havde. At tårerne trillede stille, da jeg skulle fortælle om familie og økonomi og hvordan det påvirkede min mand og jeg, at vi levede på en indkomst, og at han knokler som en hest for at tjene til at vi kan blive i vores hjem.... osv

Altså sørg for notater, også de spørgsmål du måtte have iforhold til fremtidsudsigter,
Knus heidi
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ? mortil3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-01-2012 07:54
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
lægeerklæring trunte Alt det andet 3 16-03-2011 15:41
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension