K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2012, 16:48   #1
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Tilvænning til ny medicinering

Jeg er opstartet på smerteklinik og er i den anledning gået ned i dosis af smertestillende piller jeg får samt har fået et medikament til natten, som jeg forsøgsvis skal trappe op hver 3. dag.

Så mit spørgsmål er til jer, som har oplevet at få ændret medicinering og dosis:

Hvor lang tid har tilvænningsfasen til en ny medicinering taget jer?

Hvad har I selv kunne gøre for at lindre smerterne som opstod løbende denne tilvænningsfase?

Jeg talte med lægen idag grundet meget tiltagende og vedvarende smerter ved alm. daglig aktivitet, (som fx at bære en halvfyldt indkøbspose fra bilen til hoveddøren) og denne mente at jeg muligvis var blevet sat på en for lav dosis smertestillende, men det måtte vi tage op når jeg skal derind igen om 3 uger, da jeg er i gang med at optrappe et nyt medikament, så denne har endnu ikke vist sin virkning endnu.

Gekko :0)

Jeg ønsker ikke at lave rod i planen mht. nedtrapning af morfinlignende piller og optrapning af medikamenter for neurogene smerter, idet der kun er gået 5 dage siden ændring i dosis. Jeg oplever ingen bivirkninger, kun at der er en hel del timer i løbet af døgnet, hvor jeg bestemt ikke er dækket ind, så smerterne har en meget stor gennemslagskraft. Jeg har prøvet at lindre med varmedunk, felden creme og kølige omslag, men det har ikke haft så meget effekt, så jeg er blevet meget mere begrænset i min hverdag mhp. indkøb, madlavning mv.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2012, 17:26   #2
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
På hvilke tidspunkter på dagen tager du din medicin ??

før jeg kom på smertecenter tog jeg medicin morgen og aften,

efter jeg har været på smertecenter tager jeg 3 gange om dagen,

det har givet en bedre effekt for mig, er dækket ind hele dagen.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 09:33   #3
Gekko
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2011
Lokation: De nordlige himmelstrøg syd for månen
Indlæg: 84
Blog Indlæg: 7
Styrke: 13
Gekko er ny på vejen
Efter det nye interval er det kl. 7, 15 og 22.

Det gamle interval med hurtig virkende medikamenter var kl. 7, 13 (13.30), 19 og 23.

Jeg er meget glad for, at jeg er gået ned i smertemedicin, men mangler alternativer til, hvad jeg selv kan gøre for at lindre de timer, hvor smerterne er meget bastante og pillerne ikke har effekt. Neurogene smerter er ikke altid de letteste at håndtere, selvom jeg normaltvist er meget hårdfør, når det gælder smertetilstande.
Gekko er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 10:54   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg fik det bedre af skifte medicin, jeg skulle tage medicinen på faste tidspunkter som du, da jeg nu er smertedækket hele døgnet, frem for at tage piller når jeg fik ondt

Jeg blev osse sat op til dobbelt dosis + jeg fik nogle andre tilføjet - men regner med at jeg, med hjælp fra smerteklinik vil trappe ned på halv dosis igen, når min sag er endelig afklaret.

Er du ikke knyttet til en smertesygeplejerske - så kan du evt ringe til hende og bede lægen om at ringe til dig - det gjorde jeg når jeg havde brug for ændring i medicin, og det kunne sagtens klares over telefonen
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
OBS! Medicinering tvang abejdsprøvning sygedagpengestop phhmw Politik og Samfund 7 13-10-2013 16:55
udtalelse fra Mette F. ang. mer medicinering? neemos Politik og Samfund 5 11-10-2013 15:01
Tvungen medicinering? Marie1983 Politik og Samfund 61 18-12-2012 00:51
Børn, angst og medicinering. Enteneller Alt det andet 26 08-07-2009 15:43
Kørekort og medicinering? Anne C. Dit og Dat 8 24-03-2008 16:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension